Selasa, 29 November 2011

DAP P.PINANG BUAT PROJEK RM8 BILLION JOM UBAH GAJAH PUTIH.


PROJEK RM 8 BILLION JOM UBAH JADI GAJAH PUTIH - DAP PULAU PINANG YANG PUNYA!!!!!.

Rakan GWM telah mendedahkan beberapa jam yang lalu bahawa DAP P.Pinang di bawah pimpinan Ketua Menteri yang paling rasis pernah hidup di mukabumi ini yakni Lim Guan End anak kepada Bapa 13 Mei 1969 telah meluluskan peruntukan sebanyak RM 8 BILLION UNTUK SUATU PROJEK BUAT TEROWONG. 

Hai buat terowong pun sampai RM8 billion ????? Terowong Emas ker? Sedangkan anggaran untuk membina sebuah jambatan emas permintaan Puteri Gunug Ledang pun bila ditaksirkan pada matawang sekarang baru bernilai RM300 juta sahaja. (Alamak ! Sama lah dengan DANA SELANGORKUKU RM300 JUTA -EH ADA APA-APA KE NIE?- Kebetulan atau apa?).

RM8 billion itu bila diterjemahkan kepada kos Projek Fidlot Nasional (250 juta untuk menghasilkan 180 ribu ekor lembu - 32 kali ganda daripada kos PFN ) mampu menghasilkan 5.76 juta ekor lembu. Terowong Lembu ker? Lebih baik ternak lembu daripada buat Terowong Lembu. 

Unutk butiran lanjut mengenainya sila ke pautan ini

Dahulunya projek tersebut hanya dianggarkan bernilai RM2.3 billion semasa pemerintahan Barisan Nasional tetapi di tentang hebat oleh DAPigsialan sebagai pembangkang pada waktu itu. Kini, DAPigsialan tiba-tiba menyedari bahawa projek itu diperlukan oleh mereka untuk merompak secara besar-besaran duit rakyat. 


Kini di bawah DAPigsialan punya konsep CAT projek tersebut tiba-tiba melonjak naik kosnya menjadi RM 8 billion ! Kalaulah projek tersebut tidak di tentang hebat oleh DAPigsialan pada waktu itu sudah tentu wang rakyat dapat dijimatkan sebanyak RM 5.7 billion. Bayangkan berapa banyak rumah kos mampu beli yang boleh di bina dengan perbezaan kos tersebut?

Ini macam kalu di undi lagi DAPigsialan dalam PRU 13 akibatnya habis musnah segala khazanah Bani Jawi di Tanah Bani Jawi ini. Mahu tergadai semuanya.

TEPUK DADA TANYA IMAN!

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...