Selasa, 20 September 2011

UDA DIPERSALAHKAN GUAN ENG UNTUK BERI LALUAN KEPADA KORPORAT SINGAPURA?

Perkumpulan bloger pro BN Pulau Pinang telah melahirkan seorang lagi bloger bersifat pejuang di alam maya tahniah! Bloger tersebut menamakan dirinya sebagai BADARKHUBRO mungkin mengambil sempena keberkatan selawat Badar dan peristiwa besar peperangan Badar pada bulan Ramadan. Tahniah! Silalah kunjugi blognya selalu, sentiasa panas berapi menghentam Guan Eng!


Melalui entri pendedahannya mengenai isu pembohongan oleh apek muda ah chai Guan Eng, beliau tanpa membuang masa terus membogelkan Guan Eng sehingga ternampaklah 'anu' Guan Eng yang masih berkulup. Bukan itu saja, beliau turut menyepak kerandut teloq Guan Eng sampai senak benak Guan Eng. 

Anda wajib tahu bahawa sebelum ini Guan Eng mendedahkan pembohongan mengenai kerugian akibat projek UDA di Pulau Jerejak kerana .... ya tuan-tuan, puan-puan rakan taulan sekelian (cikaro termasuk juga) Guan Eng mahu membuka laluan kepada korporat Singapura menguasai Pulau Pinang dan membantu beliau menjadikan Pulau Pinang sebagai medan esksperimen agenda Ketuanan Cina Sosialis. 

Apakah yang didedahkan oleh Badar Al Khubro? 


Projek yang menjadi sasaran pembohongan Guan Eng ialah TROPICAL ISLAND RESORT singkatannya (TIR) dibangunkan oleh UDA bersama PDC (Penang Development Corporation) pada kadar UDA (51%) dan PDC (49%). Guan Eng berbohong , antara lain:-
  1. TIR menyebabkan kerugian RM 30 juta kepada rakyat Pulau Pinang;
  2. Premium tanah berjumlah RM 10.6 juta masih belum berbayar.
  3. Pinjaman RM3.6 juta kepada UDA masih belum berbayar.
Oleh itu Guan Eng menuntut agar UDA pulangkan wang dan Pulau Jerejak kepada beliau atas nama rakyat Pulau Pinang. Bijak kan? Merompak melalui berbohong di atas nama dan kuasa rakyat Pulau Pinang, Walhal adakah rakyat Pulau Pinang diberikan keizinan meneroka Pulau Jerejak secara percuma sepertimana biaDAP berikan kepada ECO MERIDIAN dalam projek SPICE?  Sudah tentu tidak samasekali! Lantas,apakah motif sebenar Guan Eng menuntut UDA memulangkan wang dan pulau Jerejak? Adakah pegangan ekuiti PDC sejumlah 49% dalam TIR itu bukan mewakili kepentingan rakyat Pulau Pinang? Adakah Guan Eng berjustifikasi bahawa PDC itu bukan milik rakyat Pulau Pinang? Apa punya bengong Guan Eng !

Adakah benar projek TIR membawa kerugian kepada PDC? 

Setakat ini projek tersebut dibangunkan mengikut jadual pembangunannya. Oleh itu wang yang dilaburkan oleh PDC digunakan sebagai kos pembangunan yang telah dilaksanakan. Jika Guan Eng hendak UDA memulangkan semula TIR kepada PDC, maka sewajarnya Guan Eng memulangkan semula setiap sen kos pembangunan dan perbelanjaan UDA yang telah hangus dalam projek TIr akibat ketamakan Gun Eng. Adakah Guan Eng akan mengenakan bebanan tersebut kepada rakyat Pulau Pinang pula melalui kenaikan cukai pintu dan cukai tanah? Maklumlah Guan Eng kata hendka pulangkan kepada rakyat Pulau Pinang.

Dalam soal premium tanah pula, bukanlah UDA tidak membayar sesen pun premium tanah tersebut kerana pembayaran di buat secara ansuran selama 10 tahun bermula dari 2004-2013. Jumlah besar premium tanah yang perlu di bayar oleh UDA adalah sejumlah RM 12.95 juta. UDA telah membuat pembayaran sebanyak RM 4.63 juta termasuk faedah sejumlah RM 0.47 juta. Jumlah masih berbaki ialah RM10.60 juta termasuk faedah sejumlah RM1.81 juta. Tempoh pembayaran masih berbaki selama setahun lagi. UDA masih mampu membayarnya. Adakah ianya sebuah bentuk kerugian? Putar alam kuat pembohong betul Guan Eng!

Bandingkan pula dengan kerugian yang dialami oleh kerajaan Pulau Pinang kerana kehilangan permium tanah yang diberikan secara percuma kepada ECO MERIDIAN dalam projek SPICE! RM 27 juta tur brader !!!!

Jadi pada fikiran anda semua apakah motif sebenar Guan Eng mengacau projek TIR sebagaimana beliau mengganggu projek PGCC dan digantikan dengan SPICE di mana pemaju memperolehi TANAH PERCUMA dan WANG RAKYAT SEJUMLAH 50 JUTA !!! KERAJAAN NEGERI SAH KEHILANGAN RM 27 JUTA & RM 50 JUTA!

Udah ler apek tu berbohong , apek itu juga tak pandai hendak mengira! Pulangkanlah balik ijazah ekonomi tu Guan Eng. Dasar PEMBOHONG!


Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...