Khamis, 22 September 2011

ISU JTP: APA MOTIF BANG NUO IKUT KEMAHUAN BRO NAJIB ?


JTP atau Jawatankuasa Terpilih Parlimen dalam menambahbaik proses pilihanraya akhirnya berjaya menundukkan Pakatan Pro Komunis. Sebelum ini, Pakatan Pro Komunis banyak memberikan pelbagai alasan termasuklah kambing nenek mereka hendak beranak, datang bulan dan bang Nuo hendak jaga cucu. 

Mengikut cadangan asal, JTP akan dianggotai oleh seorang Menteri dan sembilan ahli Parlimen, lima dari Barisan Nasional, tiga dari pihak pembangkang dan seorang dari bebas.

Dalam sidang akhbar hari semalam, bang Nuo bersetuju untuk menghantar 3 orang wakil sepertimana yang dikehendaki oleh bro Najib. Bang Nuo mendakwa ianya keputusan oleh majlis pimpinan Pakatan Pro komunis. Kita tahu bro Nuo berbohong, ianya bukan keputusan majlis pimpinan pakatan pro komunis tetapi adalah keputusannya sendiri. 

Menurut pembohongan bang Nuo, wakil-wakil tersebut akan dibincangkan bersama dengan biaDAP, PASial dan PKRcelako.Bang Nuo kalau dalam bab berbohong dia memang handal. Majotiri orang kuat biaDAP, PASial menolak JTP kerana mahu memburukkan dan memperlekehkan usaha bro Najib. 

Apa yang dapat dianalisa daripada tindakan strategi politik bang Nuo pada kali ini ialah beliau bermaksud memberikan gambaran bahawa belaiu masih relevan di dalam pakatan pro komunis. Akhir-akhir ini pendapat dan peranan beliau di dalam pakatan pro komunis sudah di lihat semakin mengecil dan terpinggir. 

Ini di tambah lagi dengan perebutan dan masalah dalaman pakatan pro komunis yang berebut agihan kerusi Parlimen.Lebih memburukkan keadaan ialah pertempuran dalaman PKR sendiri yang berlumba-lumba sesama mereka unutk dicalunkan bertanding. 

Pastinya tindakan bang Nuo ialah mensabotaj usaha-usaha JTP di samping mencantas segala musuh-mush politik dalam pakatan pro komunis yang dilihatnya mencabar kepimpinan beliau. Dua matlamat tersebut bakal menjadi objektif utama bang Nuo. Tengoklah nanti.

TEPUK DADA TANYA IMAN!

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...