Sabtu, 27 Ogos 2011

RM200 JUTA SAMAN KE ATAS THE MALAYSIAN INSIDER. Tan Sri Tajudin Ramli bertindak.

THE MALAYSIAN INSIDER di saman RM200 juta oleh Tan Sri Tajuddin bekas Pengarah Urusan MAS di atas tindakan memfitnahnya dalam satu artikel yang disiarkan pada 31hb Mei 2011. 

Writ saman tersebut telahpun difailkan oleh Tan Sri Tajudin Ramli melalu peguamnya pada 18hb Ogos 2011 dengan menamakan The Malaysian Insider, pemiliknya Jahabar Sadiq dan wartawan Shazwan Mustapha Kamal sebagai defendan-defendan. 

Tan Sri Tajudin Ramli turut mendakwa defendan-defendan mengulang-ulang beberapa kata-kata fitnah di dalam artikel-artikel lain setelah diberikan surat tuntutan agar tidak berbuat demikian dan pengulangan sedemikian sifatnya menunjukkan defendan-defendan berniat jahat.

Kes tersebut ditetapkan pada 19hb September 2011 untuk pengurusan kes di hadapan Hakim Harminder Singh Dhaliwal.

Portal-portal pakatan sosialis pembangkang semakin lama semakin banyak menghadapi masalah di saman di bawah kausa tindakan Fitnah. Bezanya, bloger pro UMNO seperti Papa Gomo di ancam dengan saman kerana mendedahkan kebenaran manakala portal pakatan sosialis pembangkang di saman kerana di dakwa melakukan fitnah. Kantoi lagi bloger dan portal pakatan sosialis pembangkang.

-sumber di petik dari blog Badut Rakyat (Sila layari blog tersebut melalui browser Firefox)

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...