Isnin, 15 Ogos 2011

MASIH TAK FAHAM LAGI KE APAKAH MAKSUD KERJA-KERJA MISSIONARI KRISTIAN?

Adakah anda mendapati sukar untuk memahami tujuan dan matlamat yang hendak dicapai oleh kerja-kerja misisonari kristian seperti DUMC dan pemimpin Kristian Sosialisma seperti Lim Guan Eng dalam DAP? Sukar untuk mendapatkan bukti untuk dijadikan hujah anda mengenai niat di sebalik kerja-kerja missionari yang bersifat kerja-kerja amal? Anda tidka perlu bimbang lagi bacalah di bawah ini, sumber ini di ambil daripada laman sesawang The Church Of Our Lady of Fatima, Malaysia.


MISI-MISI : 
  • Menjadi saksi kepada kristus melalui Asas Ekliasal (ritual / doktrin keagamaan) Komuniti dan MENGUBAH / TRANSFOM parisi-parisi nya kepada ' KOMUNITI KOMUNION'.
  • Untuk MENGISYTIHARKAN ' KERAJAAN TUHAN' melalui DIALOG dengan budaya-budaya . agama-agama dan yang miskin.

WEY ORANG ISLAM BANGKITLAH DAN SEDARLAH ! Sudahkah ini berlaku? Meh kita baca apa yang telah di komen oleh Dr Dzulkefly Ahmad semasa memberi pendapatnya atas isu DUMC.di bawah tajuk 
Namun setelah ruang dialog, wacana dan diskusi mampu dibina, maka runtuh segala tembok-tembok prajudis. Semua masih kuat dengan pegangan agama dan kepercayaan masing-masing, mungkin lebih kukuh lagi. Tetapi hari ini , kami boleh berkawan bahkan bergandingan bahu kea rah mencari “Satu Malaysia Baru” yang lebih cemerlang, hebat dan gemilang.

Hari ini, Dato Ambiga, Malik Imtiaz dan Harris Ibrahim adalah kawan dan rakan seperjuangan penulis dalam BERSIH 2.0. Kami memahami mereka dan mereka lebih memahami kami lagi dan mengapa ummat Islam cukup sensitif dengan persoalan Aqidah dan Akhlak atau Moral. Kami akan terus mewujudkan dialog dan wacana nasional ini bagi memperkukuhkan persefahaman antara agama dan budaya bagi menjauhi prajudis dan buruk sangka. Inilah Politik Li-Ta’arafu – “Saling Kenal-Mengenali-Hormat-Menghormati” yang dianjurkan Al-Quran.
Anda baca pula amaran yang telah diberikan oleh Allah SWT di dalam Ayat 9 sehingga 12 SURAH AL QALAM di bawah ini berkenaan dengan misi-misi dialog di atas berkaitan sifat berlemah lembut yang dinyatakan oleh Dr Dzulkefly Ahmad dan bandingkan dengan apa yang di tulis oleh Dr Ridhuan Tee mengenai bahaya kerja-kerja misionari kristian di Malaysia , anda akan menemui KEBENARAN HAKIKI :-


ADAKAH ANDA SUDAH MENJUMPAI KEBENARAN HAKIKI MENGENAINYA?

SUDAH TENTU ANDA TELAH MENJUMPAINYA!

JANGAN BERGADUH ATAU MELAKUKAN PERKARA-PERKARA MENYALAHI 
UNDANG-UNDANG NEGARA TETAPI LAKUKAN TINDAKAN MEMPERKASAKAN TAUHID SEMUA UMAT ISLAM DI NEGARA INI DAN BERWASPADALAH DENGAN HELAH MUSLIHAT PUAK KAFIR HARBI.

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...