Khamis, 25 Ogos 2011

ISU GDMU: BILA PARI-PARI MEMILIH ISLAM.

HARUSFTINAH HARI-HARI MENERBITKAN SEMULA ISI KANDUNGAN SEBUAH BLOG PRO PAS YANG MENGATAKAN DALAM ISU GDMU, ANTARA JAIS DAN DAP, PARI-PARI PILIH ISLAM. TIDAK PASTI APAKAH JENIS ISLAM YANG DI PILIH. SAMADA ISLAM SYARIAT NABI MUHAMMAD S.A.W. ATAUPUN SOSIALISMA ISLAM. BIARLAH HAMBE YANG TOLONG JAWABKAN. ISLAM YANG TELAH DICAMPUR ADUKKAN DENGAN SOSIALIS RELIGUS. BLOGER TERSEBUT MENGHENTAM DR MASHITAH KERANA MENGKRITIK PARI-PARI TUNDUK KEPADA KEHENDAK DAP SOSIALIS.

Bloger pari-pari tersebut melemparkan persoalan aurat dan menurut pari-pari kanak-kanak di pusat asuhan pari-pari pun sudah tahu hukum menutup aurat. Betullah, pari-pari memang pandai menutup aurat cuma dulu ada orang kuat pari-pari sudah main cabul-cabulan (mungkin hendak menduga keimanan kanak-kanak pari-pari). Bloger pari-pari itu lupa Dr Mashitah itu sejak dalam perut maknya lagi sudah tutup aurat (sebab mak Dr Masihtah tutup aurat semasa mengandungkan Dr Mashitah)  sehingga kini.

Agak menghairankan juga pemikiran pari-pari kerana berpendapat jika soal aurat (soal kecil-kecilan) tidak boleh ditangani masakan boleh menangani soal-soal yang besar-besar. Bunyinya menarik tapi itu mengikut fahaman pari-pari. Pari-pari memang suka tutup aurat tapi dalam dunia pari-pari isu aurat pun tak setel-setel lagi Ini berdasarkan kepada kegagalan pari-pari melaksanakan hudud ke atas Adun Selinsing, Mat Sabu dan ramai lagi. Malah dalam isu murtad, pari-pari nampaknya tidak tahu mana yang lebih penting, tutup aurat tanpa akidah atau menutup aurat berakidah.

Semakin sukar berbicara dengan pari-pari mengenai Islam kerana pari-pari memahami Islam itu hanya pada aurat dan bukannya aurat yang ada dalam hati.

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...