Sabtu, 23 Julai 2011

JAWAPAN BALAS YANG PATUT DIBERIKAN KEPADA MAT SA-BU-HONG & KELUARGA TBH.

MAT SA-BU-HONG anak didik DAP yang bakal jadi Calun Doggey DAP pada PRU 13 jika PAS enggan mencalunkannya masih berdolak dalih sepertimana kes khalwatnya dulu. Kali ini, MAT SA-BU-HONG bakal menyaman PDRM kerana berani menuduhnya sebagai PEMBOHONG ! Beliau TIDAK BOHONG cuma TIDAK BERCAKAP BENAR SAHAJA. Keluarga mendiang TBH juga tidak dapat menerima keputusan SSDR kerana jawapan yang diberikan oleh SSDR bukanlah jawapan yang dikehendaki oleh mereka kerana TBH tidak lemah dan seorang anak yang baik. Apakah jawapan balas terbaik buat mereka semua? Berikut disenaraikan antara jawapan-jawapan balas yang patut diberikan kepada mereka.

JAWAPAN BALAS KEPADA MAT SA-BU-HONG.
Untuk perhatian Bahagian Perhubungan Awam PDRM.

1. " Maaf ... kami tersilap kerana merakamkan insiden anda terjatuh motorsikal semasa membuat pusingan U"

2. " Kami akui kesilapan rakaman tersebut di mana kereta Waja dan Pajero tidak kelihatan melanggar anda seperti yang anda katakan kepada semua"

3. " Kami mohon maaf di atas keralatan rakaman tersebut yang tidak menyokong cerita yang anda jaja "

4. " Errr ... perlu ke kami masukkan pertindihan imej Landrover Ajaib tersebut? Boleh berikan butiran kepada kami?"

5. " Kami terlanjur perkataan ... kami harap perkara ini dapat diselesaikan dengan baik di luar mahkamah setelah kami membuat saman malu terhadap anda"

6." Betul anda tidak jatuh sendiri, anda jatuh bersama rakan anda yang membawa motor tersebut kerana di langgar oleh pembahu jalan yang pada waktu itu bertugas dengan PDRM"

7. "Kami akui pembahu jalan tersebut sengaja kami letakkan di situ 15 tahun dahulu kerana kami tahu anda akan melarikan diri semasa di kepung oleh kami "

JAWAPAN BALAS KEPADA KELUARGA TBH
Untuk Perhatian Datuk Seri NAZRI AZIZ

1. "Kami mempercayai mendiang adalah seorang anak yang baik dan bukanlah seorang yang lemah sebelum beliau di tahan SPRM untuk di soalsiasat sebab itu mendiang berani terjun"

2. "Kami mohon maaf di atas hasil penemuan SSDR mengenai punca kematian TBH kerana anda tidak mengemukakan sebelum ini sebarang Jawapan Objektif yang perlu kami patuhi"

3."Kami turut merasa kesal kerana ianya TIDAK MENURUT KEHENDAK kamu semua kerana TIDAK MENDORONG ANGGOTA PANEL SSDR untuk menurut kemahuan anda semua"

4. "Kami akan mengkaji dan menyemak semula hasil penemuan SSDR tersebut agar ianya memenuhi kehendak anda semua"

5."Kami akan berikan laluan tanpa bantahan kepada SEMAKAN KEHAKIMAN itu nanti sebagai melahirkan tanda sokongan kepada anda semua yang TIDAK MAHU BEKERJASAMA dengan SSDR sebelum ini"

6."Kalau anda semua tidak gembira ... Tepuk tangan 3 kali."

Jawapan-jawapan balas di atas bukan hendak menghina dan menyindir sesiapa, dalam isu mendiang TBH kita semua rakyat Malaysia tidak kira apa keturunan dan agama bersedih serta bersimpati dengan kejadian yang menimpanya dan kami turut faham sentimen kekeluargaan di dalam hal ini cuma kami berpihak kepada KEBENARAN dan kebenaran itu memang pahit.

Kita sendiri pun tidak tahu lagi apakah yang tindakan yang perlu di ambil untuk memuaskan hati keluarga mendiang dan DAP dalam isu TBH ini. Kepada keluarga mendiang TBH diharapkan mereka boleh menerima KEPUTUSAN SSDR dengan berlapang dada dan jika benar anda masih mempercayai kematian TBH adalah dalam kategori 'Di Bunuh' kenapa anda sekeluarga menjauhi diri daripada SSDR apabila anda semua berpeluang untuk memberikan segala bukti-bukti kukuh untuk menyokong dakwaan anda semua?

TEPUK DADA TANYA IMAN.


Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...