Khamis, 22 September 2011

ISU MAS-AIRASIA: BERAPA BANYAK UNDI BN SANGGUP HILANG?


Dalam keriuhan pemansuhan ISA, ada perkara koporat yang melibatkan kepentingan MAS perlu diambilkira juga. Isu ini berkaitan dengan MAS dan AIRASIA atau secara ringkasnya Tony and da gang. Ada pengikut blog hambe memberikan sesuatu perkara yang perlu diambilkira dalam soal MAS -AIRASIA. ini.


Ianya menarik perhatian hambe kerana beliau menunjukkan sesuatu berkenaan dengan undi yang bakal mempengaruhi keputusan PRU 13. BN tidak boleh kehilangan walaupun satu undi. Apakah yang beliau highlightkan dalam isu berkenaan ?
Katanya....

1. Banyak staff MAS are un happy with what has taken place...
2. Banyak yg akan menguntungkan tony & gang...
3. Khabarnya kamarudin maybe the key person behind this...
4. FireFly mungkin ditutup... apa jadi to the staff... Firefly suppose to compete dgn Airasia...
5. Belum apa2 lagi, MAS dah kena sponsor QPR pulak...
6. Union akan kehilangan kuasa bila operation Widebody dan 737 di pecahkan dan fleet 737 akan ditukarkan kepada Sapphire dan dikhabarkan rosmah ada kena mengena dengan Sapphire... lagi buat di org fedup... wallahhualam...
7. Kos cutting akan dimulakan dan mungkin stewardess/steward lepas ni kena share bilik hotel macam crew airasia dan mcm2 lagi
8. Kapal terbang yg tony dah order banyak2 tu akan diserapkan ke MAS... dia n geng ambik komisen la kot utk poket sendiri...
9. So MAS people r questioning.... does this exercise benefit the Rakyat and MAS staff...???? Mana pi Rakyat Didahulukan & Pencapaian Diutamakan!!!
Berdasarkan kepada maklumat dan penelitian tersebut isu MAS -AIRASIA ini melibatkan :-

1. Sudah ada desas desus mengenai penglibatan DS Rosmah. Bahaya ni boleh menjadi fitnah yang merebak dan memburukkan imej bro Najib dan BN.

2. FireFly mungkin di tutup operasi.

3. Kebajikan dan masa depan kakitangan MAS / FireFly akan terjejas dan belum diketahui bagaimana unutng nasib mereka.


Natijahnya:-


Menurutnya lagi BN bakal kehilangan potensi 20 000 undi kakitangan MAS yang terjejas di campur dengan 20 000 undi isteri mereka. Jumlahnya 40 000 undi. Ini adalah serius bro Najib!

Apakata Tony Fernandez mengenai ini ? Adakah beliau memilih agar BN kehilangan 40 000 undi campur-campur lagi dengan rakan-rakan mereka di luar MAS atau beliau memilih untuk memperolehi keunutngan besar?

Apakah pilihan BN dalam hal ini ? Hilang undi atau .......??????

Anda patut juga baca dua artikel mymassa ini

 APA CERITA DEAL MAS -AIRASIA INI?

ISU SHARE SWAP MAS-AIRASIA SIA[A YANG UNTUNG?

TEPUK DADA TANYA IMAN!


2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

jika benarlah apa yang di perkatakan ini godbaylah PRU13...masing2 ada kepentingan peribadi...bersedialah BN akan tumbang , jangan ketepikan hati rakyat yang dah mula bosan...????

Mael Hashim berkata...

90% rakyat malaysia tidak peduli apa yang berlaku dalam isu ini. Mungkin segelintir orang akademik dan professional yang berminat. Hasilnya, ia tidak akan menjejas Bn.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...