Khamis, 22 September 2011

JOM BALUN: APEK KIT SIANG BOHONG LAGI!


Ahli politik paling tolol dan syok sendiri di dunia ini ialah apek tua bernama Lim Kit Siang. Pada fikriannya Malaysia ini seteruk Republik Banana di Zimbabwe. Masalahnya, Republik Banana anaknya di Pulau Pinang lebih terok dari Republik Limau Mandarin di Tanzania mahupun di Amerika Latin.

Apek tua ini tidak sudah-sudah mempertikaikan intergriti PDRM dan SPRM. Menghasut melalui persepsi bahawa di Malaysia ini sajalah berlakunya perkara-perkara anih dan ajaib. Ya, sejak biaDAP menang banyak kerusi di DUN dan di Parlimen memang banyak perkara anih dan ajaib berlaku di Malaysia.

Bukan dilakukan oleh PDRM dan SPRM tetapi oleh tangan-tangan ghaib biaDAP di sana di sini. Pada kali ini apek tua ngomel pasal sistem. Baginya apasaja sistem tidak bagus dan cantik melainkan sistem cauvinistik rasis biaDAP. 

Apek tua menuduh sistem yang ada di Malaysia ini membenarkan berlakunya kejadian-kejadian yang tidak diingini. Fitnah yang dilemparkan oleh Datuk Mat Zain Ibrahim mengenai fabrikasi bukti dalam kes rasuah dan penyelewengan kuasa bang Nuo dijadikan modal olehnya. Bukan itu saja malah, kes Aminul Rasyid mati tertembak pun dijadikan isu. Tidak berhenti setakat itu beliau turut menghina SPRM kerana salahlaku seorang yang menyamar menjadi anggota SPRM memeras ugut turut dijadikan bahan umpatannya. 

Hairannya tidak pula dia menyebut mengenai salahlaku zina bang Nuo. Penipuan yang berlaku dalam projek SPICE dan penyelewengan kuasa oleh biaDAP di seluruh PBT-PBT di Selangor dan Pulau Pinang. Layanan kasar terhadap kakitangan awam negeri oleh ahli-ahli biaDAP. Beliau juga tidak menyentuh mengenai kebiadapan Manoharam ke atas bendera Malaysia. Penyelewengan wang PBAPP membiayai kos rawatan Mat Syabu yang terang-terang menyalahi polisi kontrak perkhidmatan.

kamonlah apek, sistem yang ada pada hari inilah yang membolehkan anak apek jadi ketua Menteri dan melakukan banyak penyelewengan kuasa. Kalau komuis itu tetap komunis juga lah.Apek inilah dulu yang pernah bertindak pijak poster orang sebab tidak puashati.

TEPUK DADA TANYA IMAN!

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...