Ahad, 18 September 2011

WHOAAA ! BRO NAJIB, RAMAI KELUAR PAKATAN MASUK BARISAN !

Pernahkah anda membaca blog yang diberikan nama Aku Sayang UMNO dulu kini dan selamanya (Perjuangan yang belum selesai) atau Ismail Bukit Mas - url http://ibm-akusayangumno.blogspot.com. klik di sini ibm-akusyangumno Beliau juga cergas dan amat aktif di fesbuk.

Beliau telah melapurkan berita yang amat sensasi di petik daripada sumber Bernama dan Sinar Harian, di mana seramai 7,000 (tujuh ribu) bukan 7 orang, 70 orang atau 700 orang tetapi diulangi 7,000 ! berpakat keluar Pakatan masuk BARISAN! TERJADINYA DI SELANGOR.


Seorang bekas Ketua Cabang PKR Bukit Kemuning dipetik sebagai berkata beliau kecewa apabila masalah penduduk di bawa ke peringkat kepimpinan negeri Selangor, jawapan yang sering di terima ialah merujuk kepada Kerajaan Pusat. Jadi eloklah beliau keluar Pakatan dan masuk Barisan sahaja. 

Menariknya di laman fesbuk SINAR HARIAN berdasarkan kepada lapuran oleh bloger Ismail Bukit Mas (IBM) di bawah tajuk yang sama, para pencacai Pakatan Pro Komunis memberikan komen-komen bernada tolol lagi bahlol serpti berikut (di petik daripada IBM):-

Najib terima 7,000 borang keahlian bekas penyokong pembangkang sertai BN
www.sinarharian.com.my
Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak hari ini menerima 7,000 borang keahlian untuk menyertai Barisan Nasional daripada bekas-bekas penyokong pakatan pembangkang di Selangor pada satu majlis di Shah Alam. - Bernama
  • View 1 share

    • Zulhizam Abu Umno makin tenat....semoga "rohnya" nanti aman disisi najib..7000 boleh tanam satu linglahat dengan rosmah mansur,pasal penyakit berjangkit dibawa rosmah dari cincin puaka yg rosmah pakai bernilai 24 juta tu makan diri si pemakai...kah kah kah....
      Friday at 11:23pm

    • Fahmi Ibrahim pelawok atas darat kering terus
      Friday at 11:23pm

    • Kfaidzal Abd Wahab Kira dgn bayang kot..
      Friday at 11:23pm

    • Ahmad Fariz Hj Jalaludin la ni org umno nak mengaku umno pun malu tetiba org nak masuk umno...boleh caye ke...
      Friday at 11:25pm ·  5 people

    • Pulut Kuning Tengok PRU akan datang...anak muda tolak UMNO-BN....setuju? 

TQ IBM kerana anda berjaya melapurkannya ! Wa cilok sikit ok arrr. 


Apo nak dikatokan ..? 


Tahniah BN Selangor dan semua jentera BN Selangor ANDA BERJAYA ! Tapi ingat .... pesanan Bro Najib hari itu. 


Anwar Ibrahim kata ... " Jangannnn ... jangannnnn... tinggal dakuuuuu !!!!!"





YO YO YO BRO.... WASSUP BRADEH NAJIB !

Bloger terhangat di pasaran aweks cun dan muda, bukan Gomo .. tapi Gelombang Wangsa Maju dan Gerakan Anti-PKR, sekali mereka suwet .. 10 cikaro datang terloncat-loncat bro ! Wa cakap sama lu. Wa kalau suwet memang anak dara turut meluru tapi yang jenis hendak mintak duet raye , bro.


Lu orang ingat tak semalam ada konvensyen Barisan Nasional Selangor di I-City Shah Alam? Yo bro wa cakap sama lu .. It's happening ! Bro Najib sudah balun Program Syok Sendiri dan Kipas Angin wa cakap sama lu!

Pagi semalam bro Najib sudah naik hanginlah pasal banyak sangat Aktiviti / Laporan Tipu Diri Sendiri dan kaler blind, yang kelabu kata putih yang hitam kata kelabu.Last-last Biru Hitam mata mu ... 

Semalam bro Najib juga kata, dekati lah golongan anak-anak muda yang ramai berkeliaran di Selangor ini. Yo brader Najib ... anak-anak muda di Selangor ini kocek-kocek semua koyak rabak kena bayar banyak sangat tol. Tol sana ... tol sini ... mana boleh tahan bro Najib!

Bro Najib kata Yes Man... Yes Sir ...  Ok Sir .. alrite Sirs ... Its ok Sirs .... dah tak boleh pakai lagi dah. Betul juga kata bloger Gelombang Wangsa Maju dan Gerakan Anti PKR , kalau BN hendak menang kembali di Selangor ... tutuplah banyak Tol , tingkatkan kualiti hidup, beri banyak peluang pekerjaan dan longgarkan syarat-syarat pinjaman dan paling penting maafkan segala hutang piutang !

Baca selanjutnya di sini GWM (1) dan GWM (2) dan xklusif daripada bro GAP

Selamat membaca bro-bro semua ! Tak lupa cikaro-cikaro!


PAS MENYELAR TITAH DYMM SULTAN SELANGOR SEBAGAI 'TIDAK MASUK AKAL'


Pesuruhjaya PAS Selangor Dr Abd Rani Osman menegaskan tindakan menghalang ahli-ahli politik dan wakil rakyat daripada menyampaikan kuliah agama di masjid dan surau sebagai langkah “tidak masuk akal.”

“Menghalang ahli politik ataupun mereka yang dipilih oleh rakyat bercakap dan menyampaikan maklumat tentang agama adalah satu perkara yang tidak masuk akal, malah saya tidak setuju langsung,” kata Ahli Dewan Undangan Negeri Meru (Adun) Meru ini.

Beliau yang telah ditarik balik tauliah mengajar oleh Jabatan Agama Islam Selangor (Jais) bulan lalu menyuarakan rasa tidak puas hati terhadap agensi itu kerana menyekat aktiviti berdakwah.

Khamis lalu, Pengarah Jais Marzuki Hussin dipetik berkata ahli politik tidak lagi diberi tauliah untuk berceramah di semua 2,081 surau dan 380 masjid di seluruh Selangor.

“Mana-mana ahli politik yang mempunyai tauliah sebelum ini tidak boleh memperbaharuinya sebaik ia tamat dan mereka tidak lagi dibenarkan memberikan ceramah di semua surau dan masjid di negeri ini,” kata Marzuki.

Beliau berkata larangan terhadap ahli politik itu adalah bagi mematuhi titah perintah Sultan Selangor, Sultan Sharafuddin Idris Shah melalui surat pekeliling bertarikh 22 Jun lalu.

Marzuki berkata Sultan Selangor tidak berkenan untuk memberikan tauliah kepada semua ahli politik untuk berceramah di semua surau dan masjid di seluruh Selangor.

Dr Rani yang dilantik sebagai ketua PAS negeri Jun lalu menambah, pentauliahan diadakan bagi mengelak daripada berlakunya penyebaran ajaran sesat oleh mereka yang tidak dikenali tetapi apa yang berlaku sekarang adalah sebaliknya.

“Kita melihat ramai ahli politik yang mempunyai sijil-sijil agama yang diiktiraf sama ada di dalam mahupun di luar negara dan kebanyakan darinya telah mendapat pengiktirafan dari Arab dan juga Mesir.

“Jadi isu ajaran sesat tidak timbul, malah menghalang mereka-mereka ini dari menyampaikan sesuatu kebaikan adalah bertentangan dengan apa yang Islam kehendaki,” tambah beliau dipetik Harakahdaily hari ini.
Dr Rani memberitahu, sebelum ini pemimpin Umno bebas melakukan apa sahaja termasuk menyampaikan dakwah di surau-surau mahupun masjid.

Katanya, jika dulu pemimpin-pemimpin Umno bebas melakukan apa saja yang mereka mahu termasuk menyampaikan tazkirah di surau mahupun masjid, malah bermacam-macam perkara mereka lakukan.

“Sepanjang itu jugalah kita melihat tidak pernah ada pentaulihan diberikan malah Jais hanya berdiam diri dan yang paling mendukacitakan Jais juga turun sama dalam program yang dianjurkan oleh Umno itu.

“Dulu tak pernah wujud seperti ini tetapi sekarang macam-macam halangan ada. Kita tidak bebas lagi hendak menyampaikan dakwah malah setiap pergerakan kita dipantau,” tambah Dr Rani.

Beliau juga menjelaskan, walaupun tauliahnya telah ditarik balik aktiviti dakwahnya tetap diteruskan.
“Saya akan tetap berdakwah walaupun tidak diberi tauliah oleh Jais, jika sebelum saya menjadi Adun saya bebas melakukan dakwah atas sebab apa saya hendak hentikannya.

“Jika ada pihak mengatakan isi penyampaian dakwah saya ada yang salah sila buktikan kesalahan itu dan setiap tuduhan perlu ada bukti yang kukuh bukannya sekadar cakap kosong,” kata wakil rakyat penggal pertama ini. Malaysia Insider
- sumber petikan daripada blog EMPAYAR PEMUDA.

Dey apa daaa PAS ini, kemarok benor hendak dapat titel ulama' tapi tak sedor diri yang mereka bukan berceramah mengenai agama tapi berceramah politik.

DR Rani OSman sepatutnya mohon maaf kerana melabelkan titah KDYMM Sultan Selangor sebagai 'TIDAK MASUK AKAL" !

Sultan Selangor tidak memberikan tauliah kepada mana-mana AHLI POLITIK! Termasuklah orang UMNO! 

Apa sang 'anjing' PAS itu hendak mengomel?

Hendak menerima nasib yang samakah seperti ADUn SERI MUDA?


MENGHAPUSKAN WADAH BANGSA SENDIRI ITU PERJUANGAN DALAM TUNTUTAN AGAMA?

Di Malaysia ini, sebutkan satu persatu wadah untuk orang Melayu yang berbentuk parti politik. Ada? PAS enggan mengakui perjuangan mereka adalh wadah untuk membela bangsa. PKR? PKR sudah lama menolak wadah bangsa Melayu. biaDAP ? Ianya dipenuhi dengan kudis-kudis, pekung-pekung dan nanah hanyir ultra rasis. 


Dalam barisan kepimpinan Tertinggi biaDAP,



Bukankah itu hanya tinggalkan UMNO sahaja? Selain daripada UMNO wadah mana lagi yang memperjuangkan untung nasib orang Melayu di Malaysia? Ada ? PERKASA bersifat NGO bukan sebuah badan politik seperti UMNO. 

Kenapa selama ini biaDAP memfokuskan kepada kehancuran UMNO? Tidak PAS? atau PKR? Di samping itu juga biaDAP memfokuskan kepada kehancuran PERKASA. Kenapa?

Tidakkah ini memberikan petanda kepada orang Melayu di semua peringkat usia dan tingkatan sosial termasuklah mahasiswa/i IPTA dan IPTS bahawa biaDAP tidak memperjuangkan EQUALITY  untuk semua rakyat? Tidak percaya? Lihat kenyataan ini dilaman sessawang rasmi biaDAP:-
Equality is the precondition of free development of personality. It does not mean uniformity and levelling out, but opposition against exploitation and against the privileges of those controlling economic and political power.
 Takrifan 'EQUALITY' biaDAP celake beso ialah :-
1. Pembangunan sifat individualiti bukan pembangunan kolektiviti.
2, Ianya tidak bermaksud uniformiti dan kesamarataan.
3. Penentangan terhadap exploitasi dan keutamaan golongan yang menguasai ekonomi dan kuasa politik.

Pelik kan? biaDAP menguasai Pulau Pinang, Selangor (di belakang tabir) dan pernah menguasai Perak tetapi sepanjang tempoh penguasaan mereka di dalam bidang ekonomi dan kuasa politik tersebut adakah bermakna biaDAP akan menentang diri mereka sendiri?

Kenapa pula biaDAP menafsirkan EQUALITY tidak bermaksud UNIFORMITI dan KESAMARATAAN? Tidakkah takrifan itu sendiri menyalahi dan melanggar perjuangan mereka sendiri?

Patutlah dalam barisan kepimpinan tertinggi biaDAP dipenuhi dengan anak beranak sanak famili.


4 RAKYAT MALAYSIA TERKORBAN AKIBAT KEGANASAN!

UTUSAN MALAYSIA melapurkan bahwa lewat petang semalam, Sabtu 16hb September 2011, berlaku insiden letupan bom di Golok, Siam. 4 orang warga Malaysia terkorban termasuk seorang kanak-kanak. 19 orang rakyat Malaysia turut tercedera dalam insiden menyayat hati.

Mereka yang maut ialah Foong Foo Keah, 45, dari Kuantan, Pahang; Wong Hong Yep, 64, dan cucunya, Wong Kai Sean berusia tiga tahun dari Jalan Hamzah, Kota Bharu, Kelantan manakala seorang lagi mangsa ialah sukarelawan Thailand yang berusia 38 tahun. Seorang lagi rakyat Malaysia, Chen Yew Soon, 40, meninggal dunia di Hospital Hadyai pukul 8 malam tadi. 

Menurut pendapat Timbalan Datuk Bandar Sungai Golok, Rusid Che Omar pihak berkuasa Siam percayai kejadian itu dilakukan oleh kumpulan yang berkaitan dengan dadah dan tidak menolak kemungkinan ianya dilakukan oleh kumpulan pemisah. Kita sepatutnya mengambil iktibar dari kejadian tersebut. 

Dunia pada masa ini sedang berolak dengan pertembungan bermacam jenis dan sudah menjadi tidak selamat lagi. Malaysia walaupun merupakan sebuah negara yang aman tetapi kita dikelilingi oleh negara-negara jiran yang sedang bergolak kuat.

Dalam satu kejadian lain di Gombak, seorang warga asing di tangkap sewaktu cuba melakukan perkara yang amat pelik. Warga asing itu dipercayai mengamalkan ilmu sihir/ hitam. Sewaktu di tangkap warga asing itu berbogel. Ternyata keperluan kepada ISA ialah menjaga keselamatan negara ini. Pengisyitharan darurat selama ini berjaya menjadikan pihak keselamatan negara menjaga keamanan dan ketenteraman awam.

Oleh itu, perlaksanaan ISA sebenarnya bukanlah bertujuan untuk menangkap mana-mana orang yang tidak sehaluan fahaman politik mereka di Malaysia melainkan hanya untuk menjaga keselamatan negara daripada anasir subversif, jenayah terancang, keganasan terancang dan tindakan yang merbahayakan keselamatan negara dan orang awam.

Tuntutan biaDAP telah banyak merbahayakan keselamatan negara dan orang awam. Malah tidak keterlaluan jika disimpukan bahawa keangkohan biaDAP telah membuka banyak pintu-pintu ancaman dari luar masuk dan mengancam keselamatan negara ini.

Kepada ahli politik bahlol dalam Pakatan Pengganas Pro Komunis, mereka sepatutnya sedar bahawa mereka bertanggungjawab membawa ramai musuh-musuh negara untuk bergerak bebas di dalam negara.

Kepada badan pemikir pentadbiran DS Najib, ianya menjadi tauladan kepada mereka agar tidak bersikap keras kepala dan enggan mendengar menerima hakikat bahawa ISA negara masih lagi menerima ancaman daripada luar sepertimana insiden yang berlaku di Golok, Siam.

Fikir-fikirkanlah.


AI 18SX: ANWAR ALJUBURI NGETOT DI SIAM BUKAN FITNAH???!


Bukan sekali atau dua kali , tapi berkali-kali ! Begitulah klu yang diberikan oleh perkumpulan bloger pro BN yang kini sedang hangat memperkatakan mengenai EDISI TERBARU KLIP VIDEO SEKS ALJUBURI. Kali ini bukan di Malaysia tetapi MADE IN THAILAND!

Gambar di atas di ambil pada skrin paparan sebuah lagi siri klip video seks Anwar Aljuburi di waktu, lokasi dan tarikh lain pula. Ianya terjadi pada 13hb Januari 2011. Dalam gambar tersebut kelihatan sesusuk tubuh badan seorang lelaki yang mirip dan menyerupai Anwar Ibrahim memakai jubah tidur sambil memegang talifon bimbit dan pengecas bateri talifon bimbit. 

Anda tentu ingat bahawa Datuk Eskay pernah memaklum kepada seluruh negara dan dunia dengan pertanyaan keada Anwar Aljuburi mengenai kegiatan tambahan yang dilakukan oleh Anwar Aljuburi semasa kunjungan beliau di Thailand. 

Anwar Ibrahim keletihan menepis klip video seksual pertamanya yang di rakam pada 21hb Febuari 2011. Apakah pula alasan dan hujah Anwar Ibrahim serta para pencacai tegarnya pada kali ini?

Apakah benar ada siri terbaru klip video seks yang membabitkan Anwar Ibrahim di ranjang dalam negara bernama THAILAND?

Sebelum pencacai tegar Anwar Ibrahim mahu menafikanya, cubalah tanya kepada Kak Wan Jijah dan Anwar Ibrahim sendiri DIMANAKAH BELIAU BERADA DARI 11 -13 HB JANUARI 2011 ?


REJIM biaDAP ENGGAN IKTIRAF PEMANSUHAN ISA.

"Humility is a virtue which everyone of us should aspire to but many of us prefer pride.
- Ali Kadir, The Malaysian Insider , Sept 17, 2011.
Marah sungguh penulis The Malaysian Insider ini apabila ISA dimansuhkan. Ada benarnya penulisan beliau itu kerana itulah sebenarnya sikap perwatakan biaDAP dan seluruh kepimpinan Pakatan Sosialis Pro Komunis selama ini, 

Beliau amat marah sama seperti Lim Kit Siang yang berang apabila ISA dimansuhkan kerana mereka memilih keangkuhan dan kesombongan. Sikap keangkuhan itu jelas terpapar kepada kenyataan mengkiritik DS Najibmelalui tuduhan liar berdasarkan kepada ego bebal biaDAP  antara lain:-
So we should not be surprised that Prime Minister Datuk Seri Najib Razak and Barisan Nasional are claiming credit for announcing the removal of some laws which the BN government has used for decades to stifle dissent, lock up critics and control the press.
Tradisi keangkuhan itu diteruskan dalam kenyataan-kenyataan lain seperti ini:-
Many unnamed Malaysians fought evil and refused to be scared of the might of the powerful. They deserve our respect and gratitude.   

If Najib and BN want to claim credit, we can’t stop them. But we don’t have to join in their frenzy of self-congratulation.
We have more important work to do, namely regime change.
Selanjutnya, Tradisi keangkuhan tersebut dan mengiktiraf perjuangan mereka sendiri diperlihatkan dengan egonya menyalahkan UMNO di dalam kenyataan ini:-
Remember the Hindraf men who were detained for speaking up for their community, the Sin Chew journalist who was jailed for alerting Malaysians to the racism of Ahmad Ismail, politicians who were deprived of sleep and tortured for no other reason that they didn’t agree with the government, Raja Petra Kamarudin who was detained because he was too troublesome.
Ini bermakna biaDAP enggan mengiktiraf pemansuhan ISA dan tindakan-tindakan proaktif pentadbiran DS Najib sebaliknya mereka memilih untuk menajdi ego dan mempertahankan keangkuhan mereka sendiri dengan mengiktirafkan semua pembohongan dan dakyah palsu mereka oleh boneka-boneka biaDAP 

Penulis pro biaDAP tersebut yang berkemungkinan mempunyai DNA Reformis yang egois mengatakan bahawa:-
The real mature people are the Malaysians who have fought with blood, sweat and tears for a better country.
 Matangkah penulis apabila ENGGAN MENGIKTIRAF PEMANSUHAN ISA oleh pentadbiran DS Najib?


DAP SEMAKIN biaDAP! ANWAR IBRAHIM LIABILITI BESAR REJIM biaDAP.


Sambutan paling hambar, Anwar Ibrahim terkial-kial mencari Talian Hayat
tidak di bantu dan dikhianati oleh DAP yang dulunya menunggang kepopulariti Anwar Ibrahim.


Abang ! Abang ! jangan balik dulu ! .. Anwar sedang berucap tu !!!! ...
Eh mana plak Guan Eng dan pemimpin-pemimpin DAP lain?
Tak nampak pun ...!!!!!

ANWAR IBRAHIM ibarat seekor kuda tua yang tidak diperlukan lagi oleh DAP. PKR dan PAS sudah menjadi liabiliti besar kepada DAP.

Reaksi DAP ini jelas terlihat kepada sambutan hambar dan tidak menggalakkan kepada ceramah perdana Anwar Ibrahim baru-baru ini di Pulau Pinang. Malah Guan Eng sendiri pun cabut lari dan tidak mahu kelihatan bersama dengan Anwar Ibrahim. 

Semasa Anwar Ibrahim membuat ucapan ramai yang meninggalkan stadium. Inilah petanda besar bahawa Anwar Ibrahim sudah mula dilupai oleh DAPcelake. 

Rakyat pun sudah semakin muak dengan Anwar Ibrahim yang suka ngentot. Hanya penjilat  tegar Anwar Ibrahim sahaja yang masih memikirkan 'anugerah Tuhan' wan jijah itu manusia suci.

Terimakasih banyak kepada bloger pro BN di Pulau Pinang di atas pendedahan tersebut.


LIM KIT SIANG MENERIMA TAMPARAN PALING HEBAT!


Lim Kit Siang dalam nada yang begitu yakin meraikan kejayaan demi kejayaan di pihak pakatan pro komunis sebelum PRu 13 lagi. Pemansuhan ISA di lihat olehnya sebagai kejayaan-kejayaan awal. Selama ini DAP mengatakan bahawa ISA adalah sebuah akta yang zalim bersifat drakonian.
I had said at the Sabah Pakatan Rakyat convention in Kota Kinabalu last evening that the Pakatan Rakyat has begun to chalk up victories even before the 13th general elections,
Beliau seterusnya mengkritik DS Najib seperti berikut apabila DS Najib mengatakan bahawa tindakan tersebut adalah kerana pentadbirannya mendengar suara rakyat:-
Najib has only himself to blame for the skepticism and cynicism about his sincerity, commitment and steadfastness to democratic, electoral and legal reforms because of his own record as PM since April 2009.
Lim Kit Siang mempersoalkan samada benar-benar DS Najib mampu melakukkannya
 All patriotic and right-thinking Malaysians want the ISA and all draconian and repressive laws to be removed from the statute books – but can Najib be trusted to “walk the talk” of his public promises?
Selanjutnya Lim Kit Siang melemparkan lima soalan untuk DS Najib menjawabnya:-
 Five questions which demand answer from Najib are:  

1. Will the repeal of ISA and slew of other legislative changes be completed before next general elections or will they be “work-in-progress” trotted out as BN election “goodies”?
2. Will the replacements for the repeal or removal of repressive laws and measures result in the reincarnation of these very same draconian features in a new format, e.g. repeal of ISA but enactment of new law which could be described as ISA2?
3. What Najib announced on Wednesday does not satisfy the definition of Political Transformation Programme for Malaysia. Will he support the repeal of all other restrictive and draconian laws including the Universities and University Collegs Act, Sedition Act and the Official Secrets Act.
4. Is Najib prepared to repeal all provisions in the statute books which undermine the doctrine of the separation of powers such as excluding judicial review of executive decisions.
5. Will Najib support a motion in Parliament to ratify international human rights conventions, in particular the UN Covenant on Civil and Political Rights and the UN Covenant on Economic, Social and Cultural Rights?
ISA dinilaikan sebagai akta yang zalim dan drakonian di atas sebab ianya membenarkan penahanan selama 60 hari tanpa bicara dan di label sebagai warisan penajajah. Tujuan dan asal ISA di gubal suatu masa dulu sudah dilupai yakni memerangi keganasan pengganas komunis, kegiatan subversif, jenayah terancang dan perbuatan yang mengancam keselamatan negara.
In fact, if the repeal of the ISA and the removal of other draconian laws in the country had been actively and seriously reviewed and pursued in the highest government and political circles since Najib became Prime Minister in April 2009, the arrogant, ham-fisted, high-handed and mindless repression and clampdown on the Bersih 2.0 campaign such as the unjustified PSM arrests under Emergency Ordinance, ridiculous arrests for wearing Berish 2.0 T-shirts or just wearing yellow, would not have taken place.
Sepertimana yang telah dijangkakan pengumuman DS Najib masih lagi di lihat sebagai kejayaan di pihak Pakatan Rakyat Sosialis Pro Komunis Niat DS Najib terus menerus dipersoalkan dan dipertikaikan oleh Pakatan Rakyat Sosialis Pro Komunis. Lihat beberapa komen yang menyusul di bawah artikel Lim Kit Siang tersebut:-


  1. Let Najib say whatever he likes.
    He will never admit he is facing defeat and it is People Power he is afraid of…and People Power are solidly behind PR…and PR politicians spoke on behalf of the vast majority Malaysians ..the People Power…and Najib knows that too well.
    Why must he always brag…after behaving humble?
    This shows Najib is never a sincere man at at all.
  2. #2 by yhsiew on Saturday, 17 September 2011 - 5:36 pm
    Najib’s popularity rating dropped as a result of mishandling of Bersih 2.0. To prop up his popularity rating he was compelled, against his will, to repeal the ISA. There is no way a non-reformer like Najib will SPONTANEOUSLY repeal all other restrictive and draconian laws including the Universities and University Collegs Act, Sedition Act and the Official Secrets Act, and ratify international human rights conventions.
  3. #3 by monsterball on Saturday, 17 September 2011 - 5:50 pm
    And he said he is acting on behalf of the Rakyat’s desires…and whom may I ask…are BERSIH 2 walkers..Rakyats or traitors?
    When you listen to Najib’s logics…you simply cannot trust him at all….keep twisting.
    He will forever treat PR politicians and their members as traitors…because he keep on defending..what were exposed and who is having the label as their biggest liar…and so many more …PR politicians or him?
  4. #4 by yhsiew on Saturday, 17 September 2011 - 6:48 pm
    Guys don’t confuse “reform” with “remedy”. The repeal of the ISA by Najib is not reform but a desperate remedy to save his sunken popularity. Had Najib repealed the ISA before his popularity sank, then that would have been genuine reform.
  5. #5 by asia on Saturday, 17 September 2011 - 8:04 pm
    How many lie we need to be cheated?
    Anything less than a repeal of the ISA and a clean-up of the electoral rolls and the EC BEFORE theGE is NOT acceptable.
  6. The BN regime has no more grace period for reforms. Promises are not good tender.

    #7 by waterfrontcoolie on Saturday, 17 September 2011 - 9:48 pm
  7. Well, if nothing happens before GE, then we should vote as if the repeal WILL NOT be done! For that matter, our votes should not be affected!

Berdasarkan kepada perkara-perkara di atas DS Najib mestilah lebih berhati-hati dan para penasihatnya mestilah bertindak menasihati DS Najib di atas landasan yang betul.

Kita amat mengharapkan agar pentadbiran DS Najib tidak terus menerus terpengaruh dengan persepsi dan tanggapan-tanggapan negatif yang dilemparkan oleh Pakatan Rakyat Sosialis Pro Komunis.

Sewajarnya kumpulan pemikir dan penasihat DS Najib lebih peka dan lebih berstrategi dalam halatuju polisi dan tidak samasekali hanya memberikan nasihat-nasihat yang merugikan pentadbiran DS Najib, UMNO dan Barisan Nasional.

Pembuat Polisi dan badan pemikir DS Najib wajib sentiasa ingat mengenai dasar perjuangan DAP iaitu:-
To reaffirm and restore the Malaysian Constitution in its original secular framework as the supreme law of the lands which respects democratic values and basic human rights that gives every Malaysian citizen equal and equitable rights. - DAP's Constitution no. 2.



LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...