Khamis, 22 September 2011

JOM BALUN ! TERNYATA SEMUANYA TIDAK SELAMAT DI BAWAH REJIM biaDAP!



Rejim biaDAP, apakah yang selamat di bawah rejim mereka? TBH membunuh dirinya kerana keadaan sudah membahayakan dirinya dan keluarganya. Kakitangan Melayu di herdik dan di maki hamun sesuka hati ahli Majlis biaDAP. 

Isu DUMC di sokong kuat oleh pemimpin biaDAP sehingga PAS dan PKR terpaksa tutup mulut. Isu pembahaguan kerusi unutk PRU 13 sudah mula meretakkan hubungan sesama mereka. Jalur Gemilang pun hendak dituakrkan oleh biaDAP.

Sejarah kemerdekaan negara pun biaDAP hendak tukar. Papantanda jalan pun biaDAP hendak tukar. 

Perlembagaan Malaysia pun biaDAP mahu tukarkan. Di Sarawak, kegiatan pembalakan haram dilakukan secara terang-terangan di bawah perlindungan biaDAP. 

Agama Rasmi negara pun biaDAP hendak tukarkan. Penyelewengan projek-projek di bawah PBT dan PDC semakin ketara beri tanah percuma menyebabkan kerugian beratus juta! Orang Melayu hilang kampung, ornag India hilang kampung. Guan Eng pernah kena tampar.


Terkini isu Projek Parkir di Bukit Bendera Pulau Pinang. Projek tersebut diluluskan oleh EXCO Pulau Pinang pada 2007. Pembiayaan projek tersebut berjumlah RM 5 juta dibiayai oleh kerajaan Pusat. EXCO Pulau Pinang meluluskan projek tersebut kepada PDC sebagai agensi perlaksana yang kemudiannya diberikan kepada PDC Consultancy Sdn Bhd. 

Oleh kerana melibatkan PDC Concultancy Sdn. Bhd., Pengerusi baru PDC sepatutnya mengambil tahu mengenai projek tersebut dan bukannya menafikannya. Kelulusan pelan bangunan parkir yang tidak selamat dan tidak mengikut spesifikasi pembinaan di tanah curam (lereng bukit) diluluskan pada Mei 2009 yakni di bawah rejim biaDAP! Begitu juga dengan kelewatan projek tersebut semuanya semasa di bawah pentadbiran rejim biaDAP.
Pelan merancang telah diluluskan pada 21 Mei 2009. Pihak PDC telah memohon untuk mendapatkan kebenaran khas untuk memulakan lewat pembinaan dan telah memperolehinya pada 3 September 2009.

Satu tender terbuka telah dipanggil pada 23 Mac 2009 dan Lembaga Perolehan Persekutuan peringkat negeri Pulau Pinang pada 24 Jun 2009 telah meluluskan projek ini ditawarkan kepada DTE Construction Sdn Bhd pada harga RM3,958,988.26 dengan tempoh binaan selama 14 bulan.


Tarikh memulakan kerja adalah pada 10 Ogos 2009 dan tarikh siap pada 9 Oktober 2010, walaupun tarikh siap sebenar adalah pada 30 Mac 2011.

Dalam proses pembinaan, pihak konsultan telah membuat beberapa perubahan ke atas rekabentuk akibat dari masalah tapak yang telah menjadi lebih kecil akibat ‘encroachment’ rumah berdekatan. 

PDC terpaksa berbuat demikian supaya tidak mengganggu penduduk tempatan dan menambilkira permintaan pihak Kementerian agar memperuntukkan 6 hentian bas. Justeru itu, pelan pindaan kepada pelan bangunan yang diluluskan dikemukakan pada 12 November 2010 dan ianya masih belum diluluskan.

Pihak PDC sebagai agensi yang bertanggungjawab ke atas projek tempat letak kereta bertingkat Bukit Bendera tidak akan berkompromi dari aspek keselamatan 
TERBUKTILAH, APASAJA TIDAK SELAMAT DI BAWAH REJIM biaDAP ! BANGUNAN PUN TIDAK SELAMAT! AKIDAH TIDAK SELAMAT! BENDERA PUN TIDAK SELAMAT!
KASSIM SELAMAT PUN DAH TAK DA.

TEPUK DADA TANYA IMAN!

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...