Selasa, 3 Mei 2011

MULA-MULA NIZAR, KEMUDIAN JUI MENG, KINI ALJUBURI AKUI AMALKAN NEPOTISMA.

1. Nepotisma dan Kronisma merupakan tulang belakang kepada penyumbang sumbang-sumbang dana politik dan poket berisi Aljuburi. Kita masih ingat bagaimana kisah-kisah dongeng ala cerita rakyat Eropah kononnya sewaktu Aljuburi keluar dari premis rasmi Timbalan Perdana Menteri, beliau sehelai sepinggang saja., kononnyalah. 

2. Tahukah para pembaca bahawa sepanjang tempoh kerjaya Anwar dalam UMNO, beliau lah orang yang bertanggungjawab menyuburkan perjenisan Politik Rasuah dan Politik Ugutan ? Bermula percantasan beliau kepada pemimpin-pemimpin terkanan dalam UMNO, seperti Musa Hitam, Ghafar Baba, Rahim Thamby Chik Suhaimi Ketua Pergerakan Pemuda UMNO, skandal BMF, penyelewengan pemberian saham Bumiputera sehingga gerak kerja bawah tanah menggulingkan kepimpinan Tun Dr. Mahahthir melalui isu-isu kronisma dan nepotisma yang mengakibatkan dirinya sendiri terpukul teruk dengan pendedahan oleh Tun Dr. Mahathir. 

3. Ikuti di sini entri Angin Perubahan KRONI-KRONI ANWAR IBRAHIM yang memetik sumber mykmu.net. 

109. Dato’ Hj Ibrahim B Abdul RahmanNissan Industrial Oxygen Incorporated Bhd3,790,500.0010/6/97

Lam Soon Huat Development Bhd400,000.004/3/85

Industrial Oxygen Incorporated Bhd2,000,000.0024/04/1993

Antara kroni Anwar ialah Tan Sri Lee Chin Seng, orang ke 3 terkaya di Malaysia Ketua Kunpulan IOI. Bapa Anwar Datuk Ibrahim Abdul Rahman adalah seorang bekas Ahli Parlimen dan sebelum daaripada itu pernah menjawat jawatan sebagai Setiausaha Parlimen di Kementerian Kesihatan. Semasa Anwar di puncak kegemilangan, bapanya turut merasai nikmat limpah ruah amalan nepotisma Anwar. Kini Anwar dalam PKR menjadi KETUA UMUM PKR tanpa proses Pemilihan Parti PKR daripada akar umbi.

ADALAH WAJIB BAGI ANWAR MELETAK JAWATAN DARIPADA TERUS MEMALUKAN DIRINYA SENDIRI DAN ORANG YANG TIDAK BERDOSA.

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...