Memaparkan catatan dengan label Pakatan Jahat PAS DAP PKR. Papar semua catatan
Memaparkan catatan dengan label Pakatan Jahat PAS DAP PKR. Papar semua catatan

Isnin, 15 Julai 2013

PRK Kole Besout, Ke Mana Hala Ahli Politik Hendak Tuju ?

Ini adalah posting duti-free lah. Tidak memihak kepada mana-mana pihak. Hanya pandangan ambe manusia kerdil di antara 29 juta rakyat Malaysia yang risau melihat gelagat ahli politik yang sedang berkempen untuk meraih undi di Kole Besout. Jadi ambe tak menyentuhlah mana-mana peribadi calun. Kerana kedua-duanya adalah bangsa ambe yang beragama Islam, cuma berlainan parti politik sahaja. Pada perkiraan ambe, artikel ambe ni tidak akan menjejaskan dan memprejudiskan mana-mana kempen oleh kedua-dua belah pihak. Cuma ambe ajak semua berfikir dan mengambil iktibar sahaja. 

Kita semua tahu, adat politik ialah 'mesti menang' Kalau tak menjadi pemenang, kuranglah syarat menjadi ahli politik. Bagaimana hendak menang dan takrifan menang, itu bergantung kepada faktor-faktor yang hanya ahli dan pakar politik sahaja lebih arif mengenainya. Persoalannya, adakah dalam faktor-faktor yang dipertimbangkan oleh ahli politik dalam memperhitungkan kebarangkalian peluang kemenangan mereka di dalam PRK, kebajikan serta kehendak rakyat diberikan keutamaan?

Di dalam mana-mana pertandingan merebut undi dan sokongan untuk menang, ahli politik dengan licik dan bijak memanipulasikan emosi untuk mempengaruhi 'decision-making' kelompok pengundi agar memberikan kemenangan kepada mereka. Cuma bila menang, apa ahli politik lakukan dengan mandat yang diberikan? Ke gaung? Atau setakat memberikan khidmat nasihat kepada orangramai dalam bilik berhawa dingin mereka? Menghadiri kenduri-kendara dan solat berjemaah di masjid?

Kita perlu juga bertanya, ke mana hala ahli politik tuju dengan mandat yang diberikan? Jika jawapan kepada persoalan itu adalah kurang jelas dan tidak menepati kehendak serta aspirasi rakyat terhadap calun-calun, anda sendiri tahulah siapa yang anda perlu pilih bukan? Fikirlah semasak-masaknya dan jangan hanya membuat pilihan tanpa berfikir. Paling tidak berfikir sikitpun tak mengapa. Asalkan berfikir. Sebab, seboleh-bolehnya, ahli politik mahu menguasai fikiran anda dalam membuat pilihan.


Anda perlu mengambil tahu dan kalau boleh bertanya 'on the spot' kepada calun-calun bertanding. Ke mana hala mereka tuju dengan mandat yang diberikan? Ambe yakin, semua pengundi mahukan ahli politik mengikut rentak dan kehendak mereka dan bukan sebaliknya. Untuk itu, kita perlu menilai peribadi dan bahasa badan calun-calun semasa mereka di tanya soalan cepumas tersebut. Jika anda nampak riak wajah mereka macam 'blur' anda sendiri tahulah , kemana hala mereka tuju dengan mandat anda!

Pada hemat ambe, sewajarnya, hala ahli politik tuju dengan mandat yang diberikan ialah mempertahankan amalan demokrasi berparlimen dan Raja Berperlembagaan dengan Islam sebagai agama Persekutuan. Di samping, membangunkan taraf sosio-ekonomi rakyat setempat. Dan juga mendidik rakyat setempat dengan satu kesedaran mengenai peri pentingnya politik kepada mereka. Dan membuka peluang-peluang kepada rakyat setempat untuk lebih berdaya saing dan memajukan diri mereka. 

Ambe juga yakin bahawa rakyat Kole Besout tidak mahu , hari ini undi, esok lusa, nama mereka pun dilupakan terus oleh ahli politik yang mereka berikan mandat. Atau, dek kerana mandat yang mereka berikan, tiba-tiba satu usul di Parlimen diluluskan untuk memberi laluan kepada peliwat menjadi Perdana Menteri. Atau, mana-mana akta melindungi agama Islam di tarik balik serta-merta. Atau tiba-tiba, fahaman sosialisma, komunisma, liberalisma dan pluralisma di terima masuk dalam kesepakatan politik. Sendiri mau berfikir dan sendiri mahu ingat kan.....

Isnin, 8 Julai 2013

Polisi Ekonomi Keynes Ethos & Co Perlu DiUbahsuai Segera !

Keynes waima seorang tokoh ekonomi dengan idea-idea ekonomi yang nampak cun dan berinovasi, tapi sebenarnya, racun yang membunuh amalan demokrasi. Kerana Keynes bukanlah membawa pembaharuan ekonomi, tapi membawa dogma dan credo politikal berasaskan sosialisma Fabian. Beliau menganalisa model ekonomi yang wujud dalam negara demokrasi dengan tujuan memusnahkan demokrasi. Jika diteliti dengan halus dan 'open-minded' , anda akan dapati teori Keynes jika dipraktikkan, akan mengujudkan satu kondisi kondusif mentalkinkan demokrasi. Kerana, tiada satu model demokrasi di dunia ini pada waktu ini. mampu bertahan bila sistem ekonominya punah-ranah dan lemah.

Tun Dr Mahathir dilaporkan oleh Utusan Malaysia, berkata bahawa sistem Meritokrasi Mutlak / Tunggal hanya menjadikan yang kaya bertambah kaya dan yang miskin tetap miskin. Beliau menegaskan, betapa perlunya diberikan peluang yang sama kepada mereka yang tak mempunyai merit. Kelompok yang tak mempunya merit kerana faktor-faktor tertentu. Kelompok berkenaan perlu diberikan peluang juga untuk berjaya.

Tun Dr Mahathir juga menekankan bahawa kekayaan negara perlu di kongsi bersama dan bukan menjadi hak mutlak golongan meritokrasi. Menurutnya, orang yang kurang berjaya bila diberikan peluang terbukti mampu mencapai kejayaan yang mengagumkan. Ambe setuju benar dengan pendapat Tun Dr M. Ya la sapa sangka kan, petai, jering dan durian mampu menjadikan orang kaya-raya. Apatahlagi kalau secawan kopi. Betul tak? Bagaimana nak menjadi orang yang berjaya dengan secawan kopi? Tunggu lah...... 

Khamis, 4 Julai 2013

Untuk Berjaya Dalam DAP, Anda Perlu Amalkan Nepotis Berdemokrasi Bermerit (anak, menantu, suami, isteri bla bla bla)

Leong Ngah Ngah dan anak Perempuannya ADUN Triang -Hanya Dalam DAP, 
Nepotis Berdemokrasi Bermerit.

Bila anda melayari Roketkini, anda akan berjumpa dengan artikel daripada seorang ahli DAP berketurunan India, yang mengatakan, Dalam DAP tiada had batasan kaum. Ya benar. DAP adalah satu-satunya, parti politik yang tak berasaskan kepada kaum. Semua kaum boleh menjadi ahli DAP, Senator DAP, ADUN DAP dan AP DAP. Cuma, kepimpinan tertingginya dan pembuat polisi hanya dikhususkan kepada cinabeng dan kaum keluarga terdekat. Ini dinamakan amalan, Nepotis Berdemokrasi Bermerit.

Untuk ada merit menjadi pemimpin tertinggi dan pembuat dasar polisi DAP, anda perlu menjadi suami, isteri, anak, menantu, atuk, cucu, tok wan, pakcik, anak saudara, bla ..bla ...bla ...bla. Ini bagi memastikan Kepimpinan DAP adalah Telus, Bersih, Berwibawa dan Berintergriti. Kerana dalam DAP, anak mewarisi kepimpinan bapak. Dan kepimpinan perlu menjadi Harta Pesaka Warisan, seperti jawatan Kapitan Cina, Maharaja China dan lain-lain. 

Bukankah, DAP sudah membuka keahliannya kepada semua kaum? Jadi tak boleh persoalkan Warisan Kepimpinan yang diamalkan melalui Nepotis Berdemokratik Bermerit. Kan mereka juga di pilih melalui Undi Terpimpin yang boleh di kira semula pada bila-bila masa.


Ahad, 30 Jun 2013

Nasib Peniaga Melayu Lebih Baik Di Bawah Regim Rasis Anarki DAP-PKR Sosialis Selangor? Haramjadah lah !


RM 1,000. Mengunjungi Pekan Sehari Bagan Terap. Terkejut apabila Kak Faridah peniaga kecil nasi lemak dikompaun RM1,000 kerana berniaga tanpa lesen. Kalau disenaraikan semua peniaga tepi jalan di Sungai Besar Melayu - Cina - India adakah Kerajaan Selangor akan menyaman?- Budiman Mohd Zohri 

Komen Ambe: 
Begitulah zalimnya dan kejamnya puak Sosialis-Liberal DAP -PKR kepada peniaga Melayu dan kegiatan ekonomi Melayu. Kekejaman dilakukan melalui PBT. Pantang je orang Melayu nak meniaga, gerenti kena saman dengan jumlah yang tak masuk akal dengan kesalahan kecil. PBT diletakkan di bawah kekuasaan DAP, EXCO Teng Chang Khim yang dulunya terkenal dengan SELCAT yang pilih bulu.

Bandingkan pula dengan Layanan Istimewa yang diberikan kepada pengusaha kilang Haram milik cinabeng di Selangor. Ada PEMUTIHAN lagi. Diletakkan dibawah kuasa EXCO DAPSY Ean Yong Hian Wah. Ke atas peniaga kecil-kecilan Melayu, takde pula satu portfolio khas 'Pemutihan'. Sebaliknya, dikenakan denda terlalu tinggi. 

Siapakata Regim Anarkis Sosialis DAP PRK tidak rasis dan bebas diskriminasi?
Betul lah kata Jenice Lee mengenai DAP ini,


Keungkalan Politikal DAP Sosialis-Pluralisma: Kit Siang Mencabar Rang Undang-undang Pentadbiran Agama Islam Wilayah Persekutuan.


Apa yang apek tua tu tulis ialah kaedah Noncooperation dan Intervention dalam salah satu 198 kaedah menumbangkan kerajaan demokrasi yang sah. Dalam siri gerak kerja Political Defiance DAP-PKR terhadap kerajaan BN yang merupakan sebuah kerajaan Islam yang mengamalkan demokrasi, amalan demokrasi hendak di bunuh oleh DAP-PKR dan menggantikannya dengan amalan anarki dan oligarki. Sebelum ini, Mohamad Razali telah mendedahkan Agenda Kristianisasi DAP. Dalam perbicaraan di mahkamah, Teresa Kok, mengakui enggan mengiktiraf agama Persekutuan ialah Islam. Sebelum daripada itu, Ketua Perhubungan Ahli Parlimen DAP, dalam satu smeinar di KLSCAH, mendesak dan mengugut PAS agar menerima sosialisma, liberalisma dan pluralisma untuk terus kekal dalam Pakatan Sosialis-Liberal-Plural.



Bukan KitSiang tak tahu undang-undang sebab beliau ialah seorang yang berlatarbelakangkan akademik dan lulusan jurusan undang-undang. Beliau sengaja membuka ruang dan pintu dalam kaedah 'EXPOSURE TO THE ELEMENTS'  agar puak Melayu sosialis-liberal-plural akan mempertahankan pula pendapat beliau.

Tengok alasan yang diberikan oleh KitSiang, 
  1. Konversi kanak-kanak bawah umur minoriti;
  2. Selaras dengan Perlembagaan;
  3. Institusi Kekeluargaan;
  4. Kebebasan Beragama;
  5. Keharmonian Nasional.
Mengikut Perlembagaan, hak mengenai agama bagi kanak-kanak di bawah umur lapanbelas tahun seperti berikut (agak anih kerana ianya diletakkan di bawah Perkara 12 berkenaan Hak Pendidikan):-


Perlembagaan sendiri memberikuasa kepada Kerajaan Persekutuan, melalui dan di atas kausa-kuasa Yang DiPertuan Agong selaku Ketua Utama Negara, mengubal dan membuat apa-apa undang-undang bagi memelihara dna melindungi orang Islam terhadap perkembangan agama lain. 

Banyak lagi hujah-hujah dari segi moral dan perundangan yang mantap untuk membantah hujah dan justifikasi yang diberikan oleh apek tua itu. Tapi dek terlalu banyak, secara umum, hujah apek tu boleh dipatahkan dengan hujah-hujah dan rasionalisasi berikut:-
  1. Agama Persekutuan ialah Islam. 
  2. Perlembagaan mengutamakan pemeliharaan dan perindungan kepada agama Islam. Tapi Kebebasan Beragama tertakluk kepada sebarang perundangan yang memelihara kesucian agama Islam yang perundangan sedemikian dibenarkan oleh Perlembagaan sendiri. 
  3. Kalau kanak-kanak itu sendiri hendak memeluk agama Islam, apakah hak ahli politik seperti apek Kit Siang hendak halang?
  4. Tak berlaku sebarang gugatan kepada institusi kekeluargaan bilamana tiada campurtangan dan hasutan daripada ahli politik seperti KitSiang.
  5. Keharmonian Nasional tak pernah terganggu dan tergugat kerana perundangan tetapi disebabkan oleh gerak kerja hasutan ahli politik seperti Kit Siang. 
Kenyataan KitSiang tersebut termasuk dalam kategori yang disebutkan oleh Perlembagaan seperti berikut:-



Ini kerana, kuasa-kuasa berkenaan pemutusan hak perlindungan agama Islam dan penganut agama Islam terletak kepada Kerajaan Persekutuan, yakni Yang Di Pertuan Agung selaku Ketua Utama Negara. Penafsiran semua perkara dalam Perlembagaan adalah terletak kepada Perlembagaan sendiri kecuali dimana dipertuntukan selain daripada itu. 

KitSiang sengaja enggan mematuhi dan mencabar serta campurtangan dalam kausa-kuasa yang bukan miliknya di bawah Perlembagaan. Inilah bahayanya apabila menyokong DAP -PKR semata-mata kerana benci kepada UMNO/BN akibat segelintir perbuatan pemimpin yang dikatakan bermoral buruk.Tapi bila dibandingkan dengan keburukan moral pemimpin DAP PKR; ternyata pemimpin UMNO/BN adalah yang terbaik dari pemimpin DAP-PKR yang lebih buruk moral dan lebih merbahaya kepada Perlembagaan dan rakyat Malaysia.

Bak kata Jenice Lee mengenai amalan anarki dan oligarki yang bertentangan dengan apa yang pemimpin DAP seperti uncle Kit Siang dok melalak siangmalam,


dan betul apa yang chegubard katakan mengenai pemimpin DAP PKR seperti berikut:-


Rabu, 26 Jun 2013

Membantah Titah Yang DI Pertuan Agong Adalah Tindakan Political Defiance DAP-PKR,



Apabila Yang Di Pertuan Agong (YDPA) bertitah dalam Parlimen semalam, di atas kapasiti fungsi dan tugas-tugas rasmi di bawah Perkara 53, Bab 1, Bahagian IV Perlembagaan, titah itu adalah arahan rasmi daripada seorang Ketua Utama Negara. Konvensyen Perlembagaan (amalan-amalan kebiasaan dan kelaziman yang diterimapakai tapi tak bertulis) tidak pernah mengatakan titah YDPA perlu diperbahaskan. Sebaliknya, konvensyen Perlembagaan menyebutkan, Menjunjung Titah YDPA. 

Jawatan YDPA adalah sebagai Ketua Utama Negara. YDPA adalah sebahagian penting dari Persekutuan. Tengok dan kaji Perlembagaan. Lihat bagaimana jawatan YDPA di bawah tajuk kecil 'Persekutuan' diletakkan terlebih dahulu dari semua badan-badan Persekutuan yang lain. Majlis Raja-raja adalah sebahagian penting Persekutuan. Realitinya, Persekutuan Malaysia terdiri dari badan-badan Persekutuan seperti berikut:-
  1. YDPA dan Timb YDPA;
  2. Majlis Raja-raja; 
  3. Badan Eksekutif;
  4. Badan Perundangan Persekutuan;
  5. Negeri-negeri;
  6. Badan Kehakiman;
  7. Badan Perkhidmatan Awam;
  8. Suruhanjaya-suruhanjaya;
  9. Suruhanjaya Pilihanraya. 
Jangan ikut teori A Dicey mengenai persekutuan. Kerana Malaysia mengunakan kombinasi semua model-model yang terbaik di dunia. Kita mempunyai sistem dan model tersendiri dan unik. Sistem kita ialah Raja Berperlembagaan dalam kerangka Persekutuan dalam model Parlimen Westminster. Perlembagaan kita tak sama dengan konsep Perlembagaan Di US dan konvensyen Parlimen kita tak sama macam Parlimen Westminster.

Mempertikaikan titah Ketua Utama Negara dan enggan memberikan kerjasama politikal serta patuh kepada Ketua Utama Negara, adalah tindakan Political Defiance DAP-PKR. DAP PKR perlu ingat, selaku anggota Badan Perundangan Persekutuan, semalam mereka sudah mengangkat sumpah jawatan ahli Parlimen. Antara lain disebutkan bahawa mereka akan mempertahankan Perlembagaan. YDPA adalah sebahagian Perlembagaan. Oleh itu mereka wajib patuh dan taat kepada titah YDPA selaku Ketua Utama Negara yang disebutkan di dalam Perlembagaan. 

Kita perlu waspadalah, setiapkali DAP PKR melakukan tindakan Political Defiance, itu kerana mereka mahu melemahkan kuasa-kuasa badan-badan Persekutuan lain untuk mereka menjadi lebih berkuasa dan berada di atas Perlembagaan Malaysia. Motif DAP PKR melakukan tindakan Political Defiance bukan untuk menumbangkan kezaliman dan regim diktaktor, tetapi untuk mereka menjadi sebuah regim diktaktor sepenuhnya. Adalah salah mengatakan jawatan YDPA selaku Ketua Utama Negara bagi Persekutuan adalah amalan feudalis. Ianya adalah amalan Persekutuan Raja Berpelembagaan, cara Malaysia. 

Isnin, 24 Jun 2013

198 Kaedah Political Defiance DAP PKR Untuk Tubuh Regim Anarki & Oligarki Didedahkan.







89 ahli Parlimen DAP PKR PAS lepas ini makan gaji dan elaun buta je la kan. Siap sedia lah untuk DAP PKR PAS lakukan 198 kaedah tersebut sepanjang tempoh lima tahun ini, kan. Kecuali, BN perbaiki kelemahan dan membina kumpulan sokongan yang baru. Yang sokong DAP PKR PAS dalam perkhidmatan awam tu, elok BN pecat sahaja.

Kenapa Ambe Tak Angkat Pot Pasal Political defiance DAP-PKR Pada Hari Sabtu

Hari ini Isnin. Bersamaan dengan 15hb Syaaban. Semalam Ahad. Dulu semalam Sabtu. Selama dua hari ambe tak angkat pot apa yang berlaku. Tak ada sebab kenapa ambe perlu ambil pot pun mengenai gerak kerja Political Defiance DAP PKR. 'Political Defiance' ialah terma ciptaan Gene Sharp, merujuk kepada gerak kerja menumbangkan kerajaan dalam rangka Tukar Regim. Dalam gerak kerja 'Political Defiance', sesebuah kerajaan ditumbangkan dengan melemahkan dan memisahkannya dari 6 sumber kuasa politiknya. Gerak kerja itu dilakukan dengan menggunakan 200 kaedah dalam tiga kategori utama, (a) Protes dan desakan, (b) Ketidakerjasama dan (c) Campurtangan. Ada empat mekanisma utama digunakan iaitu konversi, akomodasi, koersi aman dan disintergrasi. 

Ada 5 aplikasi Political Defiance;
  1. Melakukan bantahan selektif;
  2. Cabaran simbolik;
  3. Mengagihkan tanggungjawab;
  4. Mensasarkan kepada pusat sumber kuasa BN;
  5. Perubahan dalam Strategi.
Motif utama dan matlamat Political Defiance ialah memisahkan kerajaan dari sumber kuasa politiknya dan memperkuatkan kuasa politik DAP PKR PAS. Di Malaysia, Political Defiance DAP PKR bukan untuk menubuhkan sebuah kerajaan demokratik tetapi untuk menubuhkan sebuah Rejim anarki dan oligarki DAP PKR, berasaskan kepada polarisasi kaum dan dominasi satu kaum.

BN bukanlah sebuah regim yang zalim dan menindas rakyat. BN bukan sebuah kerajaan yang penuh korupsi dan bukan sebuah kerajaan yang menipu rakyat. Selama 56 tahun, BN mengamalkan konsep Kongsi Kuasa. Menetapkan hak rakyat pada tempat yang sesuai. Menjamin dan melindungi hak-hak istimewa Melayu dan Anak Negeri Sabah dan Sarawak. Pada masa yang sama tidak memprejudiskan hak-hak kaum lain. Malah, mana-mana kaum boleh masuk dalam kategori Melayu dengan mudah sekali, Tiada sekatan dan eksklusiviti dalam menjadi Melayu pun. Ianya terbuka kepada semua. 

Sabtu lepas, DAP PKR melakukan Political Defiance untuk memisahkan SPR dari kerajaan BN. Melemahkan kuasa SPR untuk memperkuatkan kuasa politik DAP PKR. Selagi SPR adalah bebas dan profesional, selagi itulah kuasa politik DAP PKR tak akan kuat. Bagi menubuhkan sebuah Regim anarkis dan oligarki, DAP PKR mesti memastikan semua agensi, ngo, birokrat, tentera, Polis, SPRM, kehakiman dan SPR tunduk patuh kepada kehendak politik DAP PKR. 

DAP telah pun mencengkam 30 peratus pengundi Cinabeng agar tunduk patuh kepada semua kehendaknya. Manakala, PKR dan PAS telah memecahbelahkan undi Melayu dan anak negeri Sabah & Sarawak. PSM pula memecahkan undi kaum India. Kesemua ini berlaku kerana DAP PKR melancarkan Political Defiance yang mengagravasikan semua kelemahan-kelemahan sumber kuasa politik BN. Ada empat kelemahan-kelemahan yang ada pada semua kerajaan; iaitu:-
  1. ketidakcekapan dalaman;
  2. Persaingan peribadi;
  3. Ketidakcekapan institusi; dan 
  4. Konflik di antara organisasi dengan jabatan-jabatan.
Political Defiance DAP PKR , menggunakan kekuatan platfom rakyat dan institusi rakyat (Ngo, persatuan masyarakat, persatuan seni dan persatuan-persatuan lain) , ringkasnya pemimpin DAP PKR perlembukan rakyat untuk kepentingan politik mereka, untuk melancarkan Perang:-
  1. Saikologikal;
  2. Sosial;
  3. Ekonomi;
  4. Senjata Politikal.
Dalam mencapai matlamat Political Defiance, DAP PKR memaksa BN tunduk patuh kepada semua tuntutan, desakan dan protes yang dilancarkan oleh mereka. Apabila BN tunduk patuh kepada kehendak DAP PKR, itu memberikan kesan saikologi membuktikan DAP PKR lebih kuat dan berkuasa daripada BN. Impaknya ialah, kuasa politik BN dilemahkan dan dipisahkan daripada sumber kuasa politik BN. Inilah yang berlaku sepanjang tempoh dari 2004 sehingga 2013.

Rakyat hidup-hidup di tipu oleh gerak kerja Political Defiance DAP PKR, manakala BN tertipu dengan pelbagai tuntutan, desakan dan protes yang dilancarkan melalui platfom ngo pro DAP PKR. Sejak awal, perlawanan kuasa politik di antara DAP PKR PAS dengan BN bukan berkisar kepada Good Governance atau reformasi atau sistem urustadbir terbaik kepada rakyat, tetapi berkisar kepada SIAPA KUAT DIA DAPAT.

Rakyat perlu disedarkan mengenai motif utama political defiance DAP PKR. Kerana, jika rakyat alpa dan mudah terpengaruh, akibatnya, rakyat akan di tadbir oleh tiga sistem pemerintahan yang berbeza dan rakyat akan dipisahkan mengikut kaum dan agama oleh regim anarki dan oligarki DAP PKR. Anda mahu begitu?

Jumaat, 21 Jun 2013

Jangan Biarkan Penjenayah DAP-PKR & Anwarista Melakukan Jenayah Pada Sabtu Ini.

DAP-PKR dan puak Anwarista sudah mencapai tahap Penjenayah Terbesar di Malaysia. Kuala Lumpur berada di tangga ke 6 sebagai kawasan paling tidak selamat, gara-gara jenayah-jenayah politik yang dilakukan oleh DAP-PKR dan Anwarista. Terkini, Ketua Penjenayah DAP-PKR begitu resah dan gelisah bila mengetahui bantuan tentera akan di panggil unutk mengawal sebarang tindakan jenayah daripada para perusuh Sabtu ini. Himpunan Sabtu ini sudah melanggar Akta Perhimpunan Aman. Ianya bukan lagi satu himpunan yang sah. Sebaliknya , ianya adalah sebuah rusuhan para penjenayah yang mahu berkuasa tanpa mempedulikan hak 29 juta rakyat Malaysia.

Allah Ta'ala tidak menyukai kebinasaan yang dilakukan oleh puak penjenayah DAP PKR serta Anwarista. Adalah mustahil mereka diberikan pertolongan dan bantuan di atas jenayah mereka tersebut. Sudah pasti mereka akan menemui kegagalan, dalam rusuhan yang mereka rancangkan pada Sabtu ini. Ketua penjenayah Limkitsial pun sudah gabra. Bila mengetahui, bantuan tentera akan di panggil bagi mengawal sebarang insiden yang tak diingini. Realitinya, DAP turut berhasrat mahu merampas kuasa melalui pemberontakan jalanan. Penjenayah DAP PKR cuba buat gempak terhadap kerajaan Persekutuan. Kerajaan yang di pilih oleh rakyat pada PRU13 lalu. Berdasarkan maklumat, sememangnya para perusuh sudah diberikan arahan oleh kepimpinan penjenayah DAP PKR melakukan provokasi melampau-lampau. 

Setiap kejahatan tidak akan kekal lama. Kejahatan tetap menemui kegagalan. Hanya orang-orang yang kecewa dan terdesak melakukan kejahatan. Sebab itulah kejahatan pasti menemui jalan buntu dan hancur sendiri. Tak kira lah apa pun persediaan yang telah mereka buat. Segala perancangan tipudaya dan muslihat mereka akan tidak akan terealisasi. Mereka melakukan tipudaya dan muslihat, Allah Ta'ala juga melakukan ke atas mereka. Lihatlah nanti bagaimana , jenayah yang mereka rancangkan akan gagal sendiri dan menjadi cacamarba. 

Peguam UMNO / BN Perlu Bersatu Memohon Injuksi Terhadap DAP-PKR

Baginda Rasullullah s.a.w. sudah bersabda, di akhir zaman , fitnah Dajal al Masikh ibarat semut HITAM, atas batu HITAM dalam kepekatan malam yang HITAM. Jadi Himpunan HITAMLEGAM menepati semua ciri-ciri yang disebutkan oleh baginda Rasullullah s.a.w. Husam Musa sudah tersasar dari jalan kebenaran. Begitu juga dengan perusuh yang beragama Islam. Bukan itu sahaja, malah Himpunan Hitamlegam adalah penyalahgunaan hak kebebasan berhimpun. Manakala semua ceramah-ceramah politik DAP-PKR adalah berunsur fitnah. Kesemua aktiviti subversif dan hasutan DAP PKR boleh di kekang paling tidak dengan suatu Perintah Injuksi Umum ke atas mereka. Tapi beranikah barisan peguam UMNO/BN bertindak sepantas kilat atau hanya selesa berada dalam pejabat berhawa dingin mereka?

Timbalan Pengerusi SPR, sudah meluahkan kekesalan dan kekecewaannya terhadap Pejabat Peguam Negara. SPR diletakkan dalam keadaan begitu tersepit dengan sikap suam-suam kuku Pejabat Peguam Negara. Sebagai menjawab satu soalan daripada seorang peserta, Timbalan Pengerusi SPR berkata, sewajarnya Peguam Negara mempertahankan SPR dari serangan fitnah DAP-PKR. Apabila perkara itu diajukan kepada Pejabat Peguam Negara, SPR dinasihatkan mencari sendiri khidmat peguam dan membiayai semua kos. Akhirnya, SPR mengambil keputusan membuat laporan polis. Namun, kuasa pendakwaan terletak pada Pejabat Peguam Negara. Sehingga kini, laporan polis yang di buat oleh SPR, seperti tiada tindakan susulan daripada Pejabat Peguam Negara. Baca laporan sepenuhnya di sini MYKMU.

Kita pun naik hairan dengan tindakan Pejabat Peguam Negara. Apakah kes-kes yang menyerang SPRM, PDRM dan SPR tidak penting? Kita benar-benar berharap agar Pejabat Peguam Negara menyegerakan semua pendakwaan setelah meneliti semua kertas siasatan PDRM. Jika perlu, badan legislatif dan badan eksekutif perlu segera memberikan bidangkuasa pendakwaan terhad dan khusus kepada PDRM, SPRM dan SPR untuk menangani kes-kes yang Pejabat Peguam tak sanggup hendak memikulnya. 


Di bawah Perkara 145, perenggan (2) Peguam Negara berkewajipan (tak boleh tidak, kena buat, mandatori keatasnya):-
"Melaksanakan apa-apa tugas lain yang bersifat undang-undang, yang dari masa ke semasa dirujukkan atau DITUGASKAN KEPADANYA OLEH YANG DIPERTUAN AGONG ATAU JEMAAH MENTERI, ......"
Perkara 145, perenggan (2) amat jelas dan terang. Yang DiPertuan Agong atau Jemaah Menteri mempunyai kuasa dan bidangkuasa menugaskan kepada Peguam Negara sebarang tugasan bersifat undang-undang (pendakwaan). Tugasan tersebut menjadi KEWAJIPAN (Mandatori) Peguam Negara untuk melaksanakannya.

Apakata, Jemaah Menteri memberikan satu tugasan bersfat undang-undang kepada Peguam Negara berkenaan isu-isu yang berkaitan? Peguam Negara berkewajipan (Manadatori) untuk melaksanakannya.

Khamis, 20 Jun 2013

Hanya Tunggu dan Tengok DAP PKR Langgar Undang-undang?


Himpunan Hitamlegam adalah adalah penyalahgunaan hak kebebasan berhimpun. Tujuannya sudah jelas. Untuk  melanggar dan mencabar perundangan negara. Ianya bertujuan untuk menumbangkan kerajaan yang sah di pilih oleh rakyat. Berdasarkan kepada siaran propaganda DAP-PKR, tiga tuntutan yang tak berasas dan tak waras akan di buat:-
  1. Mendesak Pengerusi SPR, Timbalan Pengerusi dan lima anggota panel SPR meletak jawatan;
  2. Menuntut kawasan yang berlaku pertikaian agar diadakan pilihanaraya semula;
  3. Menuntut agar diberhentikan sebarang proses persempadanan semula dana apa-apa proses lain sehingga anggota SPR baru di bentuk semula, melibatkan semua pihak. 
Makin celaru pemikiran dan halatuju puak anarkis DAP-PKR. Dari Himpunan Hitamlegam, menjadi Padang Merbok 622. Dari menuntut diadakan semula pilihanraya kepada desakan perletakan jawatan Pengerusi, Timbalan Pengerusi dan anggota panel SPR. Apa kehendak DAP-PKR sebenarnya?

Lihat pada tuntutan ketiga, yakni memberhentikan proses persempandanan semula. Kenapa DAP-PKR begitu takut dengan persempadanan semula? 

Kenapa DAP-PKR hendak merampas kuasa-kuasa SPR ? 

Adakah DAP-PKR mampu memlih Pengerusi, Timbalan Pengerusi dan anggota panel SPR yang benar-benar bebas dan tak memihak ?

Mati hidup balik ambe tak percaya DAP-PKR akan memilih orang yang bebas dan tak memihak. Sudah pasti, mereka akan memilih orang yang cenderung kepada mereka dan anti BN. Jika DAP-PKR hendak sangat pilihanraya di buat kembali, terimalah sahutan dan cabaran agar mengosongkan sahaja semua kerusi-kerusi yang mereka menangi. Kenapa perlu DAP PKR buat desakan begitu sebelum mahkamah mendengar semua petisyen pilihanraya?

Desakan DAP PKR mahu Pengerusi, Tmbalan Pengerusi dan anggota panel SPR meletak jawatan, kerana kesemua mereka itu adalah individu yang bebas dan tak memihak kepada sesiapa. Sudah tentulah, orang-orang seperti itu, DAP PKR tidak suka. Kesemua mereka yang di desak meletak jawatan, adalah orang-orang yang profesional dan berintergriti. Ornag-orang seperti ini, di benci oleh DAP-PKR. Mereka (DAP-PKR) hanya mahukan orang-orang yang boleh di cucuk hidung oleh mereka. 

Adakah kita hanya mahu tunggu dan lihat saja, para pemberontak DAP-PKR melakukan sesukahati mereka, seolah-olah negara ini tiada perundangan? Lainkali jangan undi lagi DAP-PKR, biar 97 peratus pengundi Cina sahaja undi DAP, yang lain sila undi BARISAN NASIONAL. 

Isnin, 17 Jun 2013

Flashmob dan Himpunan Hitamlegam Suatu Perbuatan Menyalahgunakan Hak Kebebasan.

Bukan saja kuasa badan eksekutif dan legislatif mudah diselewengkan dan disalahgunakan. Bahkah, hak kebebasan individu juga amat mudah disalahgunakan dan diselewengkan. Begitu juga Hak Kebebasan Berhimpun dengan aman. Sabtu lepas, menyaksikan bagaimana Hak Kebebasan Berhimpun secara aman dan Hak Kebebasan bersuara, disalahgunakan oleh peserta yang di tahan polis. Amalan melanggar kedaulatan undang-undang dan keluhuran Perlembagaan, adalah mainan politik kotor DAP-PKR-PAS. 

Mereka mengajar penyokong mereka menjadi pesalah undang-undang dan menyalahgunakan Hak Kebebasan Berhimpun dan Hak Kebebasan Bersuara. Bagi mana-mana masyarakat maju di dunia, jalanraya bukanlah tempat menyuarakan bantahan dan berhimpun. Malaysia kita pun sudah banyak kes pembuli dan samseng jalanraya. Kini hendak di tambah lagi dengan perusuh dan pendemo jalanan? Sampai bila masyarakat Malaysia hendak menjadi masyarakat maju? 

Masyarakat maju dunia, membawa dan mempertahankan hak-hak kebebasan mereka di mahkamah. Tetapi, DAP-PKR-PAS mengajar rakyat Malaysia agar menjadikan jalanraya sebagai mahkamah. Pedulikan saja mengenai retorik, dan hipokrasi penjaaan himpunan-himpunan yang menyalahgunakan hak kebebasan. Fikirkan dan tumpukan kepada penyalahgunaan hak kebebasan berhimpun dan bersuara.  Tidakkah ianya memalukan kita bila melihat sebahagian kecil rakyat Malaysia terkinja-kinja di jalanraya?

Adakah kita hendak berbangga dengan produk-produk retorik politik kotor seperti itu? Dimanakah nilai-nilai baik dan kemanusiaan yang membentuk kemajuan berfikir ? Dimanakah kematangan yang dilaungkan oleh DAP-PKR-PAS selama ini? Bukankah, menyalahgunakan hak kebebasan bermakna tidak menghormati kedaulatan undang-undang dan keluhuran perlembagaan? Bukankah sudah ada saluran-saluran diberikan untuk mendapatkan remedi dan menyuarakan hak? Tapi kenapa memilih cara dan kaedah usang ke jalanraya?

Bilamana, penyalahgunaan hak kebebasan dijadikan sebagai asas meluahkan ketidakpuashati, akibatnya seperti yang berlaku di Turki dan di Mesir. Malah lihat juga apa yang berlaku di Syria. Sentiasa bergolak dan dicemari dengan insiden-insiden demonstrasi. Bantahan dan ketidakpuashati yang di bawa ke jalan-jalan sebenarnya suatu penyalahgunaan hak kebebasan. Sepatutnya, ketidakpuashati dan bantahan, di bawa ke mahkamah untuk diadili mengikut perundangan negara. Hak Orang lain yang tak menyertai tindakan penyalahgunaan hak kebebasan tersebut, diprejudiskan oleh penyalahgunaan hak kebebasan berkenaan.

Tengah seronok-seronok berjalan di hujung minggu bersama famili, tiba-tiba di ganggu dengan tindakan flashmob dan himpunan di jalanan. Mengikut undang-undang Tort, mana-mana pihak yang terganggu dengan aktiviti sedemikian , boleh menyaman pihak penaja demo untuk sebarang gantirugi kehilangan. Bahkan, mereka boleh meminta perintah injuksi dan perintah membatalkan permit berkenaan. dengan syarat, mereka mestilah membuktikan bahawa penaja demo telah melakukan Breach Of Duties Owed To The Public (Mungkir Tanggungjawab Kepada Umum). 

Umumnya, teori protes, bantahan dan demo jalanan adalah gerakan Tentangan Sivil  (Civil Resistance) atau Ketidapatuhan Sivil (Civil Disobedience). Kedua gerakan berkenaan bukan pengecualian kepada perundangan. Ianya tetap tertakluk kepada perundangan. Mujurlah kita ada peruntukan perundangan mengenai Tort. Undang-undang Tort, ialah berkenaan 'Tanggungjawab Kepada Umum'. Mana-mana pihak yang alami kepahitan dan kesengsaraan akibat kemungkiran-kemungkiran Tanggungjawab Kepada Umum , boleh mendapatkan remedi di mahkamah dalam bentuk gantirugi am dan khas.

Pada hemat ambe, pihak yang membantah penyalahgunaan hak kebebasan berhimpun, yang di buat oleh DAP-PKR-PAS, boleh menyaman DAP-PKR-PAS di bawah tindakan undang-undang Tort. Himpunan Hitamlegam juga boleh di cabar di mahkamah. Mintalah perintah injuksi dan gantirugi, serta berhujahlah bahawa himpunan hitamlegam dan flashmob adalah penyalahgunaan hak kebebasan yang merupakan pemungkiran kepada tanggungjawab umum. Sampai bila kita hendak berdiam diri dan membiarkan DAP PKR PAS terus-menerus melanggar hak-hak awam.

Ahad, 16 Jun 2013

10 Mangsa RBA , Jangan Jadikan Anda Mangsa Seterusnya.


Sebenarnya 10 nama yang disebut hanyalah segelintir mangsa-mangsa politik Red Bean Army (RBA). Sekiranya hendak disenaraikan kesemua mangsa-mangsa RBA, mungkin sebuah buku diperlukan untuk menghabiskannya. Penulis berharap rakyat Malaysia dapat bersatu padu menentang kekejaman, kezaliman, kejahatan dan keburukan RBA di alam maya demi perpaduan, keharmonian dan kestabilan negara.

Kita perlu ingat setiap individu yang di aibkan oleh RBA adalah manusia yang memiliki perasaan serta ibu yang melahirkan mereka. Budaya politik yang begitu jijik dan ekstrem sebegini seharusnya dihentikan. Ramai sudah terluka, pasrah, hilang punca pendapatan, hilang imej dan kredibiliti disebabkan fitnah dan cerita rekaan RBA.



Penyokong-penyokong pakatan pembangkang dan DAP yang masih berhati perut seharusnya tampil ke hadapan untuk bersama-sama memerangi RBA. Kita tidak akan tahu esok atau lusa anak, ibu bapa, keluarga, rakan dan orang yang disayangi pula akan menjadi mangsa RBA yang seterusnya.

Peniaga- peniaga Cina yang mempercayai konsep 1Malaysia dan menyokong BN juga menerima serangan boikot daripada RBA. Oleh itu, saya berharap NGO Melayu yang kini melancarkan boikot terhadap masyarakat Cina perlu mengetahui bukan sahaja usahawan Melayu menjadi mangsa RBA bahkan peniaga Cina yang menyokong BN juga terhimpit dalam politik keji RBA.

Sudah tiba masanya kita melancarkan kempen ABCD (Asalkan Bukan Cina DAP). Kita perlu tahu bukan semua Cina di Malaysia biadap dan kejam seperti RBA. Jangan lagi tanya apa Cina mahu tetapi tanya apa Cina DAP mahu (ABCD)?

Simpatilah pada kesemua mangsa-mangsa RBA yang tidak berdosa. Fahamilah keperitan dan kesengsaraan yang dialami oleh mangsa RBA...?

Tan Sri Michelle Yeoh

Apabila Tan Sri Michelle Yeoh bercadang untuk bersama-sama Perdana Menteri dalam satu jamuan majlis makan malam bersama 60,000 masyarakat Cina di Klang maka pelbagai serangan yang tidak bertanggungjawab dilancarkan terhadap beliau. Mereka melabelkan beliau sebagai pengkhianat negara dan pelbagai lagi label kesat. Realitinya, Lim Guan Eng juga menjemput seorang artis dari Taiwan iaitu Lin Chi Ling dalam satu majlis pelancaran di Pulau Pinang satu ketika dahulu tetapi tidak pula menerima sebarang serangan daripada penyokong BN. Harian Metro pernah melaporkan Abby Abadi yang menyertai Pas dibayar sebanyak RM2,000 untuk setiap penampilan politik tetapi Tan Sri Michelle Yeoh yang secara sukarela pula menjadi sasaran politik RBA. Mereka juga melancarkan laman page https://www.facebook.com/BoycottMichelleYeoh untuk menyeru masyarakat Malaysia supaya memboikot beliau.

Leng Yein

Leng Yein merupakan antara model yang paling terkenal dalam industri peragaan dalam kalangan masyarakat Cina. Namun begitu, serangan terhadap Leng Yein bermula apabila beliau bangkit mempertahankan hak wanita yang ditindas oleh seorang lelaki yang sering mengancam keselamatan wanita di negara ini dan Leng Yein membawa isu ini kepada Datuk Seri Michael Chong di Wisma MCA. RBA akhirnya mempolitikkan isu ini hanya kerana Leng Yein memuji Datuk Seri Michael Chong dan mengatakan beliau dan MCA sudah banyak membantu masyarakat Malaysia.

Mereka melabel Leng Yein sebagai pelacur murahan, pengkhianat bangsa dan juga melancarkan boikot terhadap kesemua syarikat penaja yang menaja Leng Yein. Syarikat KUMO Leng Yein di Pavillion juga terpaksa ditutup kerana berdepan serangan bertubi-tubi RBA.

Laman page untuk memboikot Leng Yein turut dilancarkan (https://www.facebook.com/ WeFullyBoycottLY) dan mereka terus mencipta pelbagai penipuan, fitnah dan dakwaan terhadap Leng Yein untuk menjejaskan imejnya. Kini Leng Yein terpaksa hidup dengan ramai musuh. Kini, periuk nasi Leng Yein terjejas teruk dan RBA begitu kejam sehingga sanggup merosakkan periuk nasi seorang individu demi nafsu politik mereka.

Institusi Beraja Yang di-Pertuan Agong

Red Bean Army (RBA) melancarkan serangan terhadap Yang di-Pertuan Agong apabila baginda bertitah supaya rakyat Malaysia menerima keputusan Pilihan Raya Umum ke-13.

Sultan Johor

Apabila Sultan Johor mengeluarkan titah supaya Datuk Tee Siew Keong dilantik sebagai Exco negeri Johor berlandaskan kepada Undang -Undang Tubuh Negeri Johor, RBA pula bertindak mempolitikkan isu ini dengan mempersoalkan keputusan baginda.

Wong Kim May

Wong Kim May merupakan seorang gadis muda yang masih lagi belajar. Beliau hanya merakamkan sebuah video pengiklanan mempromosikan BN. Sehubungan itu, Kim May menerima beratus-ratus ancaman bunuh dan rogol selepas itu. Emosi Kim May masih belum lagi pulih sepenuhnya sehingga ke hari ini. Beliau menderita trauma yang agak mendalam. RBA yang tidak berperikemanusiaan sanggup melakukan apa-apa sahaja walaupun terhadap seorang gadis muda yang tidak berdosa.

Jackie Chan

DAP and Dong Zong membawa 4,000 orang untuk membuat protes supaya sebuah sekolah Cina dibina di Kuantan. Akhirnya, kerajaan BN membenarkan pembinaan sekolah di Kuantan. Peliknya, apabila wang diperlukan untuk pembangunan sekolah Chung Hwa di Kuantan, tiada seorang pun dari DAP mahupun Dong Zong sanggup memberi sebarang sumbangan walaupun 1 sen untuk pembangunan sekolah Cina yang mereka perjuangkan. Jika 4,000 orang yang digunakan oleh protes dan seorang menderma RM 1 juga akan sekurang-kurangnya dapat menyumbang RM4,000. Ketika protes maka semua keluar namun apabila sumbangan diperlukan maka batang hidung juga tidak kelihatan.

Akhirnya, Jackie Chan dijemput untuk meningkatkan dana pembangunan Sekolah Cina Chung Hwa di Kuantan. Malangnya, Jackie Chan turut menjadi mangsa RBA hanya kerana cuba membantu. Isu ini membangkitkan kemarahan dunia hiburan Cina di seluruh dunia apabila Cyber Trooper dan RBA yang tidak rasional dalam perjuangan politik mereka menjadikan Jackie Chan sebagai seorang mangsa mereka.

Shen Yee Aun (SYA)

Serangan dilancarkan terhadap saya hanya kerana saya amat vokal terhadap kepincangan DAP dan Pakatan Rakyat. Setiap gambar saya dengan rakan-rakan dan keluarga disebarkan dengan meluas dengan ayat seperti Mereka Adalah Pelacur Murahan SYA."

Video saya juga diedit untuk mencalar imej saya dalam kalangan masyarakat Cina. Akhirnya, saya dilabel sebagai Perkasa Cina, pengkhianat bangsa, anjing dan sebagainya. Pelbagai lagi cerita, fitnah dan penipuan tidak berasas direka untuk menyerang saya.

Kinki Ryusaki

Kinki Ryusaki merupakan seorang pelukis tatu terkenal di negara kita. Hanya disebabkan Ryusaki menerima untuk diwawancara akhbar The Star mengenai bidang kerjayanya dan langsung tidak menyentuh soal politik malangnya Ryusaki turut diserang bertubi-tubi oleh RBA. Boikot terhadap syarikat tatu Ryusaki juga dilancarkan oleh RBA

Datuk Lee Chong Wei

Semasa kempen PRU-13, Datuk Lee Chong Wei telah bergambar dengan Datuk Mukriz Mahathir tetapi akhirnya gambar itu turut dipolitikkan oleh RBA. Kredibiliti Datuk Lee Chong Wei sudah tercalar hanya kerana bergambar dengan Datuk Mukhriz. Namun begitu, seorang ikon seks iaitu Vivian bergambar dengan Nurul Izzah tetapi tidak pula menjadi sebarang masalah dan isu kepada RBA.

Master Hsing Yun

Master Hsing Yun merupakan antara Sami Buddha terkemuka dunia yang datang ke Malaysia untuk berjumpa dengan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak. Namun begitu, walaupun beliau merupakan seorang tokoh agama yang disegani dalam kalangan penganut Buddha tetapi beliau juga tidak terkecuali menjadi mangsa RBA. Mereka bertindak ala komunis sehingga golongan agama juga tidak terlepas daripada serangan mereka.

PSY

RBA melancarkan serangan yang cukup hebat terhadap laman facebook PSY sebelum kedatangannya ke Pulau Pinang dalam sambutan perayaan Pesta Perayaan Tahun Baru Cina di Pulau Pinang. Setelah PSY datang ke Malaysia dikatakan oleh pengurus sendiri bahawa PSY menerima ancaman bunuh.

(terus dari sumber:- Mr Bell Bellarong)

Sabtu, 15 Jun 2013

Enakmen SELESA, Sistem Malayan Union Dihidupkan Semula Oleh DAP Rasis di Selangor.

Puak DAP cinabeng dah lama marah kat UMNO. Sejak gagalnya Malayan Union. Raja-raja Melayu pula bagi DAP cinabeng , adalah golongan feudalis yang perlu dihapuskan. DAP cinabeng ingat mudah dan senang nak hapuskan Raja-raja Melayu. Bukan semudah itu. Waima, anak Sultan jadi Pengerusi DAP cinabeng pun, Raja-raja Melayu sukar untuk dihapuskan. Porrtugis, Belanda dan Ingeris dah cuba selama 450 tahun lalu nak hapuskan Raja-raja Melayu. Tapi usaha mereka menemui kegagalan. Waima DAP rasis berusaha menghapuskan Raja-raja Melayu dan kuasa politik Melayu, namun survival kuasa politik Melayu jauh lebih besar dari yang DAP cinabeng sangkakan. Ini bukan dongengan dan cerita pari-pari. 

Usaha terbaru DAP rasis di Selangor. Mereka cuba hendak memperkenalkan Enakmen SELESA. Tujuannya, untuk memisahkan kuasa politik DAP, PKR dan mengenepikan terus PAS buat selama-lamanya. Sumber, rakan bloger Oyabun:-
In an exclusive interview with Sin Chew, Yeoh explained that the new enactment will be instrumental in implementing the separation of powers in the Selangor government and further enhance the state assembly’s role and effectiveness.
Selesa will improve the separation of powers between the three arms of the Selangor government — the executive, the legislature and the judiciary.
The proposed law would see the setting up of a new Legislative Assembly Service Commission which would manage the state assembly — including its jurisdiction, finances and staff — independently of the state government’s executive arm.
The commission will then be headed by the Speaker and will include the Selangor mentri besar, the state opposition leader as well as between five and six state lawmakers.
Di samping itu Enakmen SELESA sudah bertindih dan bertindan dengan Undang-undang Tubuh Kerajaan Negeri Selangor. Enakmen SELESA bila diperkenalkan, boleh di cabar di dalam mahkamah. Kerana Enakmen SELESA adalah Enakmen Ultra-vires (melampaui batasan bidangkuasa). PAS Selangor pun tak berapa selesa. Khalid G dikatakan bakal angguk kepala asalkan Saifudin Nasution dijadikan Anak Emas. DAP rasis boleh mencuba, tapi akhirnya ketentuan itu datang daripada Allah Ta'ala jua. 

Dari 222 buah kerusi Parlimen, umat Melayu Islam dah secure 112 majoriti mudah. Ini belum lagi termasuk 37 kerusi milik Melayu Islam di pihak pembangkang. Perkiraan mudah, 112 di tambah 37 kerusi, jumlahnya 149 kerusi, yakni 2/3 majoriti. Kita semua hanya tunggu masa sahaja. 


Khamis, 13 Jun 2013

UGUTAN JENAYAH: "Nanti Kami Sembelih Ahli Keluarga Kamu" Cinabeng Dah Gelisah Dengan Kempen Boikot.


Kempen BBCD memang ternyata begitu efektif dan berkesan. Apabila, ada pihak membuat ugutan bunuh nak sembelih seluruh ahli keluarga admin laman BBCD dan blog, itu bermakna, cinabeng sudah merasai bahana kempen BBCD. Tak perlu takut dan gentar dengan ugutan-ugutan sebegitu. Ajal maut bukan di tangan mereka. Bahkan, jika Allah Ta'ala kehendaki,perkara sebaliknya akan berlaku kepada  mereka. Pengorbanan orang Melayu adalah amat tinggi. Tidak seperti cinabeng. Mereka takut dan mudah ditakutkan. Orang Melayu bila berjuang tidak akan sesekali merasai takut kehilangan. 

Lagipun, Polis adalah cekap dan efektif. Bukan semudah itu nak membunuh dan menyembelih mana-mana individu di Malaysia. Begitulah sifat agresif dan biadap cinabeng di Malaysia ini. Kalau mereka yang menghina, mendiskriminasi dan memperlekehkan Melayu, agama Islam dan Raja-raja Melayu, tak mengapa. Ini samalah seperti yang ambe tulis tempohari, mereka beri korupsi , ok, yang menerima korupsi, itu salah. Pemberi ugutan fikir bahawa Malaysia ini mereka mampu berbuat sesuka hati mereka. Sedangkan pembunuhan Dato Susilawati pun akhirnya berjaya di tangkap dan di hukum bunuh.

Apapun ugutan dan sebarang ancaman, orang Melayu tetap meneruskan kempen BOIKOT BARANGAN CINA DAP. Semakin kuat ancaman dan ugutan bunuh, semakin kuat kempen kami lancarkan. Semakin kerap dan semakin berani kami lakukan kempen boikot. Kami tidak takut dengan keganasan. Kami tak mudah gentar dengan ugutan. Kami takkan berundur walaupun setapak. Kami bukan seperti golongan kamu yang takut mati. Kami sentiasa rindukan kematian. Kerana kematian itu adalah lena yang panjang.

Kepada para pembaca sekelian, silalah teruskan kempen BBCD. Ianya berbaloi kerana kita mempertahankan Agama, Bangsa dan Tanahair kita daripada di jajah oleh proksi-proksi Dajal Al Masikh.

TAK MELAYU HILANG DI DUNIA !

MEDIA SOSIAL: Najib Mahu Kawalan Positif & Penguatkuasaan Undang-undang Sedia Ada.



KUALA-LUMPUR: DS Najib menegaskan, beliau tidak akan menguatkuasakan lesen bagi mengawal dan mendisplin portal internet. Sebaliknya, beliau mahu melaksanakan apa yang beliau namakan sebagai Kawalan Positif. Keharmonian Negara, akan dipertahankan melalui penguatkuasaan perundangan sedia ada; sebagai tindakan ke atas mana-mana pihak yang mengapikan kebencian dan sentimen perkauman atau memperlekehkan monarki; dan yang melakukan subversif ke atas demokrasi berparlimen. Beliau mahu mengujudkan suasana harmoni melalui kesedaran tanggungjawab, nilai dan prinsip dalam penulisan di media sosial. Beliau mahu masyarakat menjadi matang dan tidak menyalahgunakan media sosial.

Kawalan Positif.

Ambe amat mengalu-alukan kenyataan DS Najib tersebut. Cuma ambe kurang faham mengenai kaedah dan cara yang di sebut Kawalan Positif. Bagaimana hendak mengawal unsur-unsur negatif dengan positif? Kerana mengikut hukum alam keduanya saling menarik di antara satu sama lain. Dalam matematik pun, bila angka negatif di tambah dengan angka positif, hasilnya adalah negatif. Adakah penasihat DS Najib sekali lagi gagal memahami hukum alam dan logik mudah? Bunyi macam bagus, tapi adakah ianya praktikal dan strategi yang betul?

Penguatkuasaan Perundangan. 

Sejauhmanakah keberkesanaan penguatkuasaan perundangan sedia ada?
Sebelum ini, kita mempunyai ISA dan perundangan darurat, tapi ianya dimansuhkan. Seperti mana yang semua ketahui, mencegah itu lebih baik dari merawat. Akta-kata pencegahan sudah tiada. Yang ada hanya 'Akta' Merawat Luka di hati, yang tak berkesan langsung. Adakah sistem pendakwaan Pejabat Peguam Negara sudah benar-benar berkesan dan efektif ;dalam mendakwa sepantas kilat ; mana-mana pihak yang meniupkan kebencian, sentimen perkauman, memperlekehkan monarki dan menghasut subversif terhadap demokrasi Parlimen?

Pada hari ini kita lihat dan dengar, pihak berkenaan di tahan, di soal siasat dan kemudiannya dilepaskan, Malah ada majistret yang enggan mengeluarkan perintah reman lanjutan. Rakyat tak lupa bagaimana mereka dikecewakan oleh Pejabat Peguam Negara, semasa membuat beribu-ribu laporan polis ke atas perhimpunan BERSIH. Sehingga ke hari ini, masih tiada pendakwaan. Rakyat juga tak lupa mengenai kes SUARAM, yang sehingga ke hari ini. masih lagi tiada pendakwaan daripada Pejabat Peguam Negara. Adakah ini bentuk Kawalan Positif yang dimaksudkan?

Kematangan dan Tidak Menyalahguna Media Sosial. 

Penasihat DS Najib tak boleh mengharap puak anarkis DAP cinabeng dan PKR menjadi matang. Puak sosialis seperti dua puak itu, sentiasa agresif dan melanggar perundangan. Puak sosialis mempromosikan sifat dan sikap anti harmonis dan anarkis. Mereka takkan mengalah dalam tindakan mereka. Mereka anggap mereka adalah agen perubahan (revolusioner) yang tahu segala dan betul belaka. Manakala, pada kepercayaan mereka, puak reaksioner (kerajaan) adalah lembik dan bodoh.

Tak Belajar Dari Sejarah. 

Penasihat DS Najib pada kali ini, memang jelas tak belajar apa-apa dari sejarah negara. Semenjak selepas perang dunia kedua (1945-1948), semua unsur negatif dikalahkan melalui siri peperangan. Kemudian, barulah timbul keamanan dan keharmonian. Di kawal ketat dengan akta-akta pencegahan (Kuasa-kuasa Darurat). Keamanan dan kemakmuran negara selama 21 tahun di bawah Tun Mahahtir, adalah hasil dua darurat. Pihak komunis dan sosialis di tewaskan dan dikalahkan melalui tindakan darurat.

Pada 1969, puak sosialis dan ektrimis (pemberontakan sivil cinabeng) ditumpaskan melalui tindakan darurat. Selama pentadbiran Tun Dr Mahathir, penguatkuasaan undang-undang adalah amat tegas. Tiada kompromi. Kesemua unsur negatif ditundukkan dan dilumpuhkan serta-merta. Sentimen perkauman dan agama benar-benar dipelihara. Kepimpinan Tun Dr Mahahtir dihormati kerana beliau tegas dan no bullshit. Malah, beliau di anggap diktakor dan kuku besi. Realitinya, beliau dihormati dan mana ada cinabeng berani angkat muka.

Kesimpulan.

Kita tak boleh nak nafikan sejarah negara ini, yang menyaksikan pemberontakan sivil dan bersenjata dari kaum cinabeng sejak 1945 - 1969.  Kaum cinabeng kekal dengan dendam kesumat mereka terhadap Melayu. Puak sosialis dan komunis tetap dalam dendam mereka kepada Melayu. Api dendam mereka tak pernah terpadam. Sebab itulah selama ini kita tak pernah tengok pun sekolah vernakular di tutup. Kita menyaksikan bagaimana sejak 1969, puak cinabeng mengamalkan diskriminasi kaum dan rasisma secara pasif-aktif.

Kita tak pernah tengok pun, sebarang usaha dan komitmen, daripada kepimpinan cinabeng, membawa masyarakat cinabeng hidup bersama kaum lain. Mereka tetap menjadi eksklusif. Mereka masih kental dengan jatidiri kecinaan mereka. Mereka tetap tidak mahu mengalah. Mereka tetap enggan melupakan dendam mereka. Mereka tetap mahu Melayu ikut cakap mereka. Mereka tetap tidak menghormati Perlembagaan dan raja-raja Melayu. Mereka tak pernah berubah sikap dan mentaliti kecinaan mereka selama berdekad-dekad.

Menghukum mereka dengan tegas dan mentadbir mereka dengan kepimpinan No-Bullshit , adalah jawapan terbaik. Tak perlu berperang dengan mereka. Cuma, kekalkan ketegasan dan mendidik semula generasi baru cinabeng Malaysia. Amat perlu mendidik semula generasi baru cinabeng. Mereka menjadi suparasis kerana pendidikan di sekolah cinabeng. Jika mereka enggan berubah, mereka perlu di paksa berubah. Paling tidak, mereka perlu di paksa mentaati perundangan negara.  Amat perlu menundukkan pemimpin DAP cinabeng rasis dan anarkis PKR.

Kembalikan semula ISA dan akta pencegahan serta kuasa-kuasa darurat.

Rabu, 12 Jun 2013

RASISMA & KORUPSI: Cinabeng Didik Melayu Menjadi Rasis Kepada Bangsa Sendiri & Pegawai Korup.

INILAH 'TUHAN' KEPADA CINABENG DAN MELAYU YANG LUPA AGAMA ISLAM

REALITI/ HAKIKAT/ SEBENAR/ BETUL/ BENAR, ada dua perkara utama yang menyebabkan, ada Melayu menjadi terlalu rasis kepada Melayu sendiri; dan terlalu liberal dalam ajaran Islam. Dua perkara inilah menjadi senjata utama DAP cinabeng dan musuh Islam di negara ini. Keduanya menjadi punca utama perpecahan di kalangan Melayu di negara ini. Dalam artikel pendek ini, ambe cuba terangkan dengan seberapa ringkas dan mudah difahami. Diharapkan, pejuang yang jujur dan diberikan keikhlasan, akan bertindak berdasarkan kepada kefahaman tersebut. 

Makanan Syubahat.

Porcine adalah zat babi yang sering digunakan dalam bahan awetan dan produk lain. Hampir 80 peratus ekonomi Malaysia dikuasai oleh cinabeng yang majoritinya, samada ada agama atau agnostik (Agnostik ialah mereka yang tak percaya kewujudan Tuhan dan agama) Cinabeng juga menguasai sebahagian besar industri makanan dan minuman di negara ini. Banyak bahan-bahan mentah di impot dari negara China dan Taiwan. Status halal semua barangan tersebut memang 200 peratus diragui. Tidak ada bahan mentah dan barangan di impot dari kawasan majoriti Cina-Muslim di China.

Porcine adalah murah berbanding dengan bahan awetan lain. Dalam perniagaan, cinabeng mengutamakan keuntungan daripada kualiti barangan. Falsafah mereka berniaga mudah. Beli murah jual mahal. Projek HALAL HUB, masih jauh terkebelakang; dari menguasai pasaran makanan dan minuman di negara ini. Penguatkuasaan masih lemah, kerana kekuatan wang ringgit yang ada pada cinabeng. Cinabeng sendiri dalam upacara pengebumian, sanggup bakar duit untuk merasuah penjaga neraka. Itu bila dah mati. Apatahlagi semasa mereka hidup. Budaya korupsi dengan cinabeng berpisah tiada. 

Cinabeng seperti kita ketahui, tidak ambil pot dan kisah pun pasal Halal dan Haram. Bagi mereka semua benda yang boleh di makan, itu kira sap-sap sui lah. Tak kisahlah, samada cinabeng itu di pihak BN atau di pihak puak gila meroyan sebelah sinun. Semuanya sama sahaja; tak angkat pot dan ambil berat pasal Halal dan Haram. Mereka hanya mengutamakan, berapa banyak marginal keuntungan yang mereka perolehi setiap bulan. 

Di Malaysia ini, makanan dan produk syubahat memang banyak terdapat di pasaran terbuka. Terutamanya di Petaling Street, Jangan fikir semua barangan kulit di sana adalah halal. Semuanya haramjadah belaka. Jangan tertipu dengan harga barangan yang murah. Kerana sudah pasti ianya adalah barangan syubahat yang tidak halal langsung. Dek kerana itulah, kita dapati, sikit sebanyak kita dah termakan makanan syubahat dan menggunakan produk haramjadah. Perkara ini menyebabkan hati menjadi keras. Sikap menjadi agresif dan cepat amarah kerana termakan dan menggunakan benda haram.

Kesannya, hawa nafsu menjadi lebih kuat dari sifat-sifat taqwa dan iman. Jika tidak ada proses pembersihan pada sepanjang masa, semakin lama, semakin kuat hawa nafsu tersebut. Ini berlaku tanpa kita sedari. Oleh itu, untuk mengembalikan semula semangat dan roh Islam dalam jiwa Melayu, perkara ini mesti diambil berat. Jiwa Melayu itu hanya boleh di isi dengan kebersihan iman dan taqwa. Bagaimana nak bersih jika asik termakan benda-benda syubahat? Betul tak? Mulai sekarang jagalah makanan anda semua; setakat yang anda mampu. 

Korupsi.

Sampai kiamat lah ambe nak percaya cinabeng tolak rasuah/ korupsi. Dalam budaya pengebumian cinabeng sendiri pun, mereka bakar wang kertas (wang cina mati) untuk merasuah penjaga neraka. Di samping sebagai perbelanjaan di alam mati. Begitulah kepercayaan mereka sehingga ke hari ini. Budaya Ang pow, amalan tradisi cinabeng, merupakan penzahiran kepada amalan korupsi-di bawah-sedar. Jika kita amati kembali, budaya cinabeng, kesemuanya melibatkan wang dan pemberian wang, untuk mendapatkan sesuatu manafaat/ kebaikan.

Amalan ini terbawa-bawa dalam setiap aspek kehidupan mereka. Bagi cinabeng, korupsi tak salah. Yang menjadi salah ialah perbuatan menerima korupsi. Kan pelik pemikiran cinabeng ini. Beri korupsi tak salah, ambil korupsi itu salah. Pelik tak? Memang pelik lah. Bermakna, di situ saja kita dah tau mentaliti dan saikologi mereka. Selamanya mereka takkan akui, mereka melakukan kesalahan. Kesalahan hanya dilakukan oleh oranglain. Sebab itulah DAP cinabeng sikit pun tak rasa bersalah, bila mereka menjadi penggalak korupsi. Tapi pada masa yang sama dok hentam dan tuduh oranglain amal korupsi. Memang binawelah peel dia-orang.

Kesimpulan.

Bila Melayu mula sedar mengenai perkara di atas, maka mudahlah kita membuat Pelan Tindakan yang betul dan efektif serta berkesan. Tak guna nak tulis panjang lebar berjela-jela dalam kertas kerja dan tesis, terbit buku, walhal punca masalahnya hanyalah dua perkara tersebut. Nak perpaduan di antara Melayu, kena amalkan dan jaga pemakanan. cari yang halal sahaja. Jauhi yang syubahat. Kemudian, jauhi amalan korupsi. Jadi berani sikit, herdik sesiapa yang hulur korupsi. 

Masa berhujah dengan puak cinabeng yang merungut pasal korupsi, tanyalah balik kepada beliau, masa upacara pengebumiannya nanti, berapa juta wang kertas bakal di bakar untuk bayaran korupsi penjaga neraka? Gerenti mereka tergumam. Dan jika mereka kata itu adalah sentimen agama, katakan kepada mereka, "Lu orang bising pasal azan itu bukan sentimen agama ka?". Kita taknak lagi, cinabeng mengajar Melayu generasi muda menjadi rasis kepada bangsa Melayu sendiri. Sedangkan cinabeng dok ajar anak-anak mereka menjadi rasis kepada Melayu dan bukan kepada bangsa mereka sendiri. 

Selasa, 11 Jun 2013

TU LA PASAL PERLU BERI BN LEBIH DUA PERTIGA MAJORITI DALAM PARLIMEN.

sumber blog HELEN ANG.

Tu La Pasal ... sebenarnya, berdasarkan kepada lapuran-lapuran di lapangan, waima 97 peratus pengundi cinabeng pergi ke DAP cinabeng multirasis, BN masih mampu memenangi 156 kerusi pada PRU13 lalu. Tetapi sejak tahun 80an dan 90an sehingga kini, akhbar milik MCA memainkan peranan memberikan kelebihan kepada DAP cinabeng multirasis. The Star mempunyai 5.6 juta pembaca setia. Kesemua 5.6 juta pembaca The Star, berada di kawasan perbandaran dan separa-perbandaran. Kejayaan DAP cinabeng multirasis di kawasan perbandaran dan separa perbandaran, mengikut kata Ketua Media Sosial DAP cinabeng multirasis,-


sumber di petik daripada blog HELEN ANG. 

Kesimpulannya amat jelas, pasukan RED BEAN ARMY tajaan DAP cinabeng multirasis memang wujud dan bukan tuduhan 'Bogeyman'. Cuma bagi menafikannya, DAP cinabeng multirasis, menjadi 'Bogeyman' menuduh ada 'Bogeyman', untuk simpan rahsia 'Bogeyman' sendiri. Seterusnya, DAP cinabeng multirasis bergantung sepenuhnya kepada kekuatan RBA nya. Apabila kekuatan RBA sudah hancur lebur, maka pengaruh DAP cinabeng multirasis, ke atas pengundi di kawasan perbandaran dan separa perbandaran akan hilang terus!

Tu La Pasal, tindakan biadap dan tak beretika 88 orang ahli parlimen pembangkang, membuktikan mereka tak menghargai undi yang diberikan oleh rakyat kepada mereka. Sikap lewa dan besar kepala tersebut, pembuktian betapa mereka hanya berminat dengan diri mereka sahaja. Tindakan tak beretika itu, sudah tentu mengecewakan 5.6 juta pengundi fofuler mereka. Mereka bertindak dengan emosi. Seolah-olah mereka sudah tidak mempunyai sebarang sel otak yang aktif.

Tu La Pasal, kebiadapan puak ultra-kiasu cinabeng DAP dan anarkis PKR, sudah terlampau-lampau. Pertama, mereka tidak menerima baik kekalahan mereka. Kedua, mereka sentiasa mengocak emosi rakyat untuk membenci itu dan ini. Ketiga, mereka sentiasa menghina, mencerca dan mengutok Melayu, agama Islam dan Raja-raja. Keempat, mereka sentiasa melaga-lagakan Melayu dengan cinabeng, Melayu dengan Melayu, Melayu dengan India dan Melayu dengan pribumi Sabah dan Sarawak.

Tu La Pasal, puak pembangkang tidak pernah berhenti dan puashati. Waima setiap kehendak mereka dituruti. Mereka sentiasa memburukkan keadaan. Bukan memperbaiki keadaan. Sejak 2004 sehingga kini, kita kehilangan 9 tahun dalam membangunkan negara. Gara-gara puak pembangkang menghabiskan masa berpolitik. Mereka sedikitpun tidak mahu mengalah dan memberi laluan. Mereka tetap mahu menumbangkan kerajaan sah yang di pilih melalui proses demokrasi. Mereka sedikit pun tidak merasa bersalah di atas kebiadapan melampau mereka.

Tu La Pasal, bilamana kempen awalan mereka, mahu menafikan dua pertiga majoriti dalam Parlimen, kemudian mereka memperolehi dua pertiga dalam DUN Selangor, sedikit pun mereka tidak rasa bersalah apa-apa. Bukankah selama ini mereka mendakwa, dua pertiga dalam DUN dan dalam Parlimen, penyebab utama salahguna dan penyelewengan kuasa, absolute power, corrupts absolutely? Kini, mereka memegang dua pertiga dalam DUN Selangor. Tapi dimanakah semangat perkongsian kuasa di antara mereka? Tak ke itu sudah membuktikan betapa hipokritnya malaon-malaon tersebut?

Tu La Pasal, malaon-malaon itu menyerang BN dan UMNO, dengan sentimen-sentimen perkauman, pelampau, menimbulkan kesangsian terhadap institusi bebas dan agensi keselamatan negara. Insiden Lahad Datu adalah contoh terbaik, di mana malaon-malaon tersebut sesukahati mereka, memperlekehkan pasukan keselamatan negara. Begitulah tahap kebanjingan mereka. Sungguh tak beretika dan tidak profesional langsung. Anihnya, ramai pula golongan cendikiawan, cerdik pandai, profesional dan profesor mempercayai puak banjingan tersebut. Pelik bin Anih kan?

Tu La Pasal, kita perlu mengajar puak malaon-malaon itu. Bagaimana caranya? Dengan memberikan kembali dua pertiga kepada BN. Ianya pasti satu pengajaran yang mampu menyedarkan malaon-malaon itu erti ETIKA DAN PROFESIONALISMA.

TINDAKAN TAK BERETIKA 88 AHLI PARLIMEN PEMBANGKANG, 'BAIK TERUS TAK DATANG PADA 24HB JUN INI'


KUALA-LUMPUR: Satu sesi Taklimat Baik kepada ahli-ahli Parlimen pada hari ini, telah sengaja diboikot oleh 88 orang ahli Parlimen pembangkang kecuali seorang. 88 orang lain sungguh tidak beretika langsung. Tindakan tak beretika itu mengundang reaksi dari pemimpin Barisan Nasional. Satu cabaran terbuka telah di buat oleh Ahmad Maslan, Ketua Perhubungan UMNO. Beliau dengan tegas mengatakan, 88 orang ahli Parlimen tersebut tak perlu hadirlah bagi acara Majlis angkat Sumpah dan sesi Parlimen selama enam bulan berturut-turut. Ini membolehkan 88 Bahagian Parlimen diadakan PRK, ujarnya secara sinis.

Speker Dewan Rakyat pun memberikan kenyataan yang senada dengan Ahmad Maslan. Katanya, jika mana-mana ahli Parlimen pembangkang memboikot acara Majlis Sumpah pada hari pertama, ahli Parlimen berkenaan, akan hilang kelayakan. Dalam nada sindiran, beliau berkata, beliau pun boleh memboikot acara Majlis angkat sumpah 88 ahli Parlimen Pembangkang, di hari lain. Natijahnya, sudah tentulah 88 orang ahli Parlimen tersebut tidak boleh hadir dalam persidangan Parlimen. Hanya ahli Parlimen yang benar-benar sakit dan ada alasan munasabah sahaja dikecualikan. 

DS Shahidan Kassim pula berkata, 88 orang ahli Parlimen tersebut tidak amanah dan bersifat munafik. Amanah yang telah diberikan oleh rakyat dipersiakan oleh 88 orang ahli Parlimen tersebut. Ambe bersetuju dengan semua pandangan tersebut. Apa hak 88 orang ahli parlimen pembangkang menolak setiap perkara baik dan bersifat munafik? Begitu kecilnya penghargaan 88 orang ahli parlimen pembangkang tersebut , kepada pengundi mereka. Begitu biadapnya mereka kepada  keluhuran Perlembagaan dan Parlimen.

Mujurlah mereka gagal menawan Putrajaya. Jika tidak, bayangkanlah cara mereka memijak dan memperkecilkan Parlimen dan Perlembagaan. Sudah tentu mereka akan buat sesukahati mereka sahaja. Memerintah dengan kukubesi dan kepala batu mereka. Sudah pasti, kehidupan rakyat yang dulunya senang, akan merana dalam penindasan mahazalim oleh mereka. Sikap ahli Pemabngkang sudah melampaui batasan. Meereka berlagak dan bertindak seperti mereka berada di atas perundangan. Mereka sudah tidak peduli lagi nilai-nilai kebaikan dan tidak berintergriti. Mereka memang tidak beretika langsung dalam serba-serbi.

Berikut ialah kenyataan media, satu-satunya ahli parlimen pembangkang yang hadir, (sumber Suara Ketam):-
Pakatan Rakyat Leadership Council decided to boycott parliamentary briefing as a symbolic gesture to show the pact’s seriousness in its push for electoral reforms, my attendance today in Parliament has greatly became centre of attention to the media.
The news of boycott had been spread through the media since last week, and including suggestion to boycott sworn in on 24th June and I am well informed of the situation.
Nevertheless I did not receive any official notice either through SMS and email from Central Committee.
Normally all instructions from PR Leadership Council will be given in two methods. i.e. SMS and email, Otherwise it will not be treated as an order and it is up to an individual to make his/her decision.
Right after the Parliamentary briefing, I was asked by the media regarding my attendance, I have immediately double checked with DAP Central Commitee and confirmed that the notice had been sent out last week.
But since I have not received any SMS from Center Committee regarding this particular order, and this particular email message had been missed out, I have decided to attend this briefing to understand the latest regulation and information in order to carry out my duty as an people's Representative.
This is my mistake for not thoroughly going through all the messages and email for this specific order to boycott today's briefing and stirring up more controversy on current political scenario, I would like to express my most sincere apologies for my inappropriate actions and humbly accept any discipline action that might be taken against me.
Rupanya, CEC DAP cinabeng multirasis dan MTK Penipu Rakyat terlupa nak hantar sms dan emel kepada beliau.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...