Sabtu, 24 September 2011

JOM PERSOAL !!!! HUDUD, PAS IKHLAS ATAU E-CLASS?


ZUHUD ? Mana pilihan Pok Nik selaku orang yang di anggap sebagai 'Keramat Tak Tersentuh' hampir sama seperti mana-mana patung berhala pada masa Arab Jahiliyah Mekah. 

Rasullullah s.a.w. tidak meninggalkan harta benda melainkan dua perkara sahaja iaitu:-
Al Qur'an
Sunnah nya.

Pok Nik pula dalam 21 tahun pemerintahannya harta bendanya melimpah ruah termasuklah sebuah kereta mercedes. Anak beranaknya hidup mewah dan senang lenang. Kehidupannya adalah mewah lebih mewah berbanding kehidupan para penyokong dan pencacai PAS.


Sejauh manakah keikhlasan PAS melalui mulut Pok Nik untuk melaksanakan HUDUD?

Sejauh manakah komitmen PAS untuk melaksanakan HUDUD?

Sejauh manakah keikhlasan PAS memperjuangkan HUDUD?

Atau PAS sekadar E-CLASS?

TEPUK DADA TANYA IMAN!





4 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

JIKA HUDUD HANYA 0.001%, AKU FIKIR PERSAUDARAAN ISLAM ITU JAUH LEBIH TINGGI PERATUSNYA BUKAN?
BUKANKAH NABI SAW MEMULAKAN KERAJAAN ISLAM MADINAH DENGAN MENGERATKAN TALI PERSAUDARAAN ANTARA MUHAJIRIN DAN ANSAR? ADAKAH BAGINDA TERUS MELAKSANAKAN HUDUD WAKTU ITU? TIDAK BUKAN?
AMBIL CONTOH MUDAH ITU SAHAJA, NAMPAK SANGAT PAS DAH KHILAF. PERSAUDARAAN DENGAN UMAT ISLAM UMNO DITOLAK HANYA KERANA POLITIK, MALAH RAMAI MENUDUH UMNO TERDESAK BUKAN? PAS HEBOH KONONNYA MEREKA LEBIH BERIMAN, TETAPI HULURAN TANGAN PERSAUDARAAN SESAMA AGAMA DISELANG SELI DGN BERMACAM2 SYARAT? TETAPI BILA BERPAKAT DENGAN PARTI KAFIR HARBI YANG NYATA, TIADA SYARAT!
KINI, ISU HUDUD DIBANGKITKAN SEMULA. MENGAPA TIDAK DIUTAMAKAN ISU2 PENYATUAN DAN PERPADUAN UMAT ISLAM DI MALAYSIA? TOLONGLAH UTAMAKAN YANG MANA LEBIH UTAMA..

Jas Salleh berkata...

SETUJU 100% !

whiteorange berkata...

PAS berniaga bermodalkan HUDUD

HUDUD telah disenaraikan di papan utama politik dibursa saham politik sejak 50 tahun dahulu

Tetapi selepas 50 tahun didagangkan dengan sedikit keuntungan, saham HUDUD pun dijual

PAS mula dengan komoditi baharu iaitu KEBAJIKAN tetapi nampaknya saham KEBAJIKAN juga tidak menampakkan sebarang peningkatan terhadap Syarikat PAS, PAS cuba menarik minat pelabur dengan memperkenalkan saham saham baharu seperti saham komunis, saham Mat Indera, saham BERSIH tetapi nampaknya juga kurang diminati.

Terbaru, akibat terdesak akibat hampir keseluruhan saham PAS telah merudum, PAS cuba rebranding HUDUD untuk didagangkan semula di Papan Utama politik ... namum pemain pemain saham agak ragu ragu dengan produk HUDUD PAS ini.

Apalagi setelah MCA juga dikatakan tidak berminat dengan saham HUDUD, Nik Ajis pastinya mati akal untuk meningkatkan semula saham saham PAS ..

Kita tunggu dan lihat apa tindakan CEO PAS seterusnya ...

Jas Salleh berkata...

Ha ha ha sindiran tajam lah bro!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...