Selasa, 10 Januari 2012

PASCA 901 - SERANGAN PRO ANWAR KE ATAS ANTI ANWAR.

Antara yang kurang didedahkan ialah mengenai serangan kumpulan pro Anwar ke atas sekumpulan 50 orang kumpulan anti Anwar. Sekumpulan 50 orang berbaju kuning yang anti Anwar telah menunjukkan sokongan kepada Saiful Bukhari. Mereka telah di serang oleh kumpulan pro Anwar. Lihat klip video di bawah ini. - sumber 1Peluru. Kejadian ini berlaku beberapa minit sebelum keputusan diberikan. Adakah ianya suatu kalihan yang disengajakan oleh pihak tertentu bagi meletakkan tiga biji bom jangka?


Ramai rakan-rakan bloger hamba mengatakan 901 adalah suatu kejutan buat semua. Hakikatnya, 901 merupakan sebuah percaturan. Belum masanya lagi untuk hamba mengupasnya.

Tidak ramai yang benar-benar arif mengenai perundangan dan sistem perbicaraan jenayah. Seorang pengamal undang-undang yang tidak pernah mengendalikan kes-kes jenayah pun sukar untuk memahaminya tetapi tidak bagi pengamal undang-undang yang pernah mengendalikan kes-kes jenayah.

Bukan mudah untuk menerangkan kepada orang awam apa yang berlaku sebenarnya dalam keputusan Yang Arif Hakim. Pada logik orang awam apabila mahkamah memberikan keputusan membebaskan Anwar Ibrahim maka perbuatan liwat tidak berlaku samasekali. Itu adalah satu deduksi logika yang silap. 

Deduksi logika sedemikian hanya betul bilamana keputusan itu di buat pada peringkat pembuktian kes prima facie dan pembelaan tidak di panggil. 

Kembali kepada insiden letupan tiga biji bom dan insiden di atas, timbul beberapa persoalan-persoalan anih mengenainya. Apakah benar teori  hamba sebelum ini yang menyebutkan bahawa teori Goebbel, Machiavelli dan dialektika sedang di uji oleh mereka yang mahu menumbangkan DS Najib?

Apa yang hamba lihat adalah sebuah persembahan drama yang amat menarik di mana skripnya telah di tulis sejak 1998. Pengarah dan kordinator seni lakun ini tidak lain tidak bukan ialah Isham Rais. Bermula dengan episod penubuhan Universiti Bangsar Utama.

Tidak ramai juga yang menulis mengenai Datuk Zabidin Md Diah. Latarbelakangnya tidak di sentuh langsung. Cuma hamba teringatkan episod krisis perlembagaan negeri Perak di mana Tun Dr Mahathir mengatakan tindakan itu betul tapi dilakukan dengan tergesa-gesa. 


TEPUK DADA TANYA IMAN!

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

barua anjing al jubur nie berani time ramai jer...

aku penah test penyokong al jubur time bertanding dlu kat permatang pauh...

time ramai berlagak hero tapi masa kat kedai kopi dok relax aku angin ajak test ada la org tua pakai kopiah suh bersabar...
org tua tu pun aku maki dan aku bagi plak no fon aku kat musibat yg buat hangat tak tentu hala tu aku bagi tau kat mana pun aku on...
musibat tu akhirnya minta maaf...
dapat ludah la kat muka...

aku bengkak sebab barua ni buat ramai sedangkan aku pi umah sedara aku nak amik keta jer...

Tanpa Nama berkata...

Tok hakim tak mau ambil risiko keputusan..lalu tok hakim pilih jalan selamat iaitu faktor kelemahan DNA...seorang hakim yang bijak sebenarnya.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...