Selasa, 10 Januari 2012

PASCA 901 - PENAFIAN AHMAD MASLAN, KIT SIANG & HASAN ALI. KARPAL SINGH KATA YA!



Kejujuran adalah sumber tenaga kuasa sakti kebenaran yang mampu mengalahkan fitnah mega tersusun. 


The Unspinners memetik kenyataan Ahmad Maslan seperti berikut:-
UMNO & BN tidak terlibat mengheret Anwar ke Mahkamah. Saiful yg telah bersumpah laknat dlm Masjid Wilayah tahun 2008 yg membawa kes itu. Oleh yg demikian UMNO & BN tidak perlu gelisah dgn keputusan yg kita tidak terlibat & kita tidak mencampuri.Anwar dibebaskan pula hanya atas isu teknikal. Terpulang kpd pendakwaan samada hendak merayu atau tidak.Keputusan ini juga membuktikan yg tuduhan pembangkang bahawa mahkamah negara ini tidak bebas sangat meleset. Ia melambangkan satu kemuncak kpd kebebasan seorang hakim dlm memutuskan sesuatu kes perundangan. Kadang2 org kita & org mereka dihukum dan kadang2 org kita & org mereka dibebaskan.Demikian dinyatakan oleh Datuk Ahmad Maslan bila ditanya pemberita selepas Prgm Jiwa Murni Agensi Penguatkuasaan Maritim Msia APMM di Pelabuhan Tg Langsat Johor tengahari ini.
Ahmad Maslan menafikan penglibatan UMNO/BN dalam kes liwat II Anwar Ibrahim. Memujuk dan cuba menyuntik semangat dengan mengatakan keputusan mahkamah kelmarin tidak perlu menjadi kegusaran kepada ahli UMNO/BN. Benar. Ianya hanya menjadi kegusaran kepada pengundi sahaja. Bahkan  ianya menjadi sumber inspirasi kepada golongan LGBTIX (seksualiti Merdeka).


Selanjutnya Ahmad Maslan berkata keputusan itu membuktikan sistem keadilan dan badan kehakiman Malaysia adalah bebas. Tapi Kit Siang dan Anwar Ibrahim menafikannya. Baca di sini "Anwar's Acquittal A Victory For Justice But Not Yet A Triumph For The Justice System" inter alia :-
In acquitting Anwar, Judge Mohd Zabidin Mohd Diah cited the possibility that the DNA samples were compromised and the lack of corroborative evidence. On these grounds alone, Anwar should never had been charged in this first place. Furthermore, Anwar’s defence should not have been called at the end of the prosecution case.
Deputy Prime Minister Tan Sri Muhyiddin Yassin today joined the Prime Minister, Datuk Seri Najib Razak and the Information, Communications and Culture Minister Datuk Seri Dr. Rais Yatim to proclaim that Anwar’s acquittal was proof of the independence of the judiciary in Malaysia and would increase the confidence of Malaysians and international community in Najib’s transformation promises.
Such claims and proclamations are most fragile.
Firstly, it will not be easily forgotten that the crisis of confidence in the independence of the judiciary and the rule of law reached a new climax under Najib’s premiership, when he orchestrated the unconstitutional coup d’etat and power grab in Perak state which was given legitimacy by compromised and subservient judiciary.
Hasan Ali berkata bahawa rakyat tidak perlu di seret ke dalam kancah persoalan isu moral Anwar Ibrahim. Itu adalah benar. (Kemungkinan besar Hasan Ali akan menyertai UMNO). 


Dalam banyak-banyak kenyataan para pemimpin politik di Malaysia pada pandangan hamba, kenyataan Karpal Singh merupakan yang paling jujur apabila di dalam penggulungan hujahnya di dalam mahkamah dengan berkata kejadian liwat suka sama suka berlaku di antara Anwar Ibrahim dengan Saiful Bukhari.


Karpal Singh berkata demikian di atas kapasiti sebagai peguambela kepada Anwar Ibrahim, sebagai Presiden DAP, sebagai ahli Parlimen dan sebagai rakan sekutu politik kepada Anwar Ibrahim.


Malah beliau juga pernah menempelak Anwar Ibrahim di dalam Parlimen pada 1997 mengenai pengaduan Ummi Hafilda ke atas Anwar Ibrahim. 


Beliau juga yang pernah berkata pada krisis perlembagaan Perak bahawa Anwar Ibrahim telah melakukan banyak kerosakan kepada negara ini dan perlu bertaubat.


Malah kata-kata Karpal Singh itu pernah bersambut dengan jujurnya oleh Mat Sabu dengan menganugerahkan gelaran 'Al Juburi' kepada Anwar Ibrahim.


YA Hakim Mohd Zabidin Mohd Diah berpendapat beliau tidak mempunyai cukup keterangan sokongan untuk membuat sabitan. Sepertimana yang pernah dikatakan oleh YA Hakim Siti Norma hakim Mahkamah Rayuan bahawa beliau yakin kejadian liwat berlaku tetapi tidak cukup bukti.


Di sebalik itu semua, ingin hamba lontarkan suatu persoalan buat semua, DIMANAKAH KEADILAN BUAT SAIFUL BUKHARI SI MANGSA LIWAT SUKA SAMA SUKA ANWAR IBRAHIM SEPERTIMANA YANG KARPAL SINGH KATAKAN DENGAN JUJUR?


TEPUK DADA TANYA IMAN!

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...