Selasa, 17 Januari 2012

AMBIGA UGUT CETUSKAN RUSUHAN.


Ambiga semakin besar kepala dan semakin angkuh. Beliau ini banyak menimbulkan pelbagai kontroversi. Dari isu murtad sehinggala ke isu seksualiti merdeka dan terkini mengugut akan mengadakan BERSIH 3.0.

Ambiga masih tidak berpuashati kerana cakapnya tidak di dengar. Apakah Ambiga ini Perdana Menteri Malaysia? Beliau ialah seorang Pengerusi sebuah pertubuhan haram BERSIH. 

Kerajaan Malaysia melalui SPR dan JTP telahpun melakukan dan sedang melaksanakan cadangan-cadangan untuk menambah baik sistem pilihanraya. Penggunaan dakwat kekal sudah dipertimbangkan. Jawatankuasa Terpilih Pilihanraya sudah ditubuhkan. Semua pihak sedang meneliti semua cadangan. Apa lagi?

Petikan daripada MPP :-

“Ia mesti dilaksanakan (oleh Suruhanjaya Pilihan Raya). Maka kita akan cuba semua itu, namun sekiranya mereka (SPR) tidak memenuhinya sebelum PRU, kami tidak menolak kemungkinan untuk menggerakkan Bersih 3,” tegas Ambiga.

Menurut Ambiga, adalah jelas SPR tidak menghormati cadangan yang dikemukakan PSC dan Parlimen sekiranya suruhanjaya itu masih tidak mahu melaksanakan lapan tuntutan Bersih.
Di sidang media sama, Sasterawan Negara, A Samad Said turut mengatakan Bersih 3.0 adalah alternatif terakhir sekiranya tuntutan itu tidak dilaksanakan.
“Sekiranya semua pilihan tidak dilaksanakan, memang tidak mustahil akan diadakan Bersih 3.0,”
Namun jika Ambia yang menjadi alat kepada Pakatan masih berdegil meneruskan BERSIH 3.0 sebagai alasan untuk mendapatkan kembali sokongan dan simpati rakyat pada fikiran hamba biarkanlah mereka berarak dan berhimpun selama mana yang mereka mahukan. 

Inilah dikatakan suara bingit minoriti yang tidak mempedulikan suara majoriti senyap. Bila kerajaan terlalu berlembut Pakatan membalasnya dengan menjadi semakin biadap dan bertindak meloyakan tekak semua pihak.

TEPUK DADA TANYA IMAN!

4 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Biar je mereka berarak, biar dia puas hati, SPR dan Polis banyak lagi kerja nak buat, lagi pun Pembangkang pun dah mula tidak mendapat perhatian rakyat kerana meluat dengan perangai mereka. Cuma polis kene bejaga-jaga je jangan mereka ni menimbulkan kekacauan. Kalau kacau mula-mula tangkap yang kepala dulu, lepas tu tangkap hantu berbulu putih dimuka tu. he he

Tanpa Nama berkata...

hahaha
harap pehak polis akan kasi makan free lagi macam besrih 2.0 dulu mungkin orang ramai akan ikut serta dan minta tangkap awal-awal lagi nak lantak makan free....
nak join join bersih x layan ler beb...
buang masa saja.....

Tanpa Nama berkata...

Mak hindu ni dah lupa daratan kot. Biarlah dia nak berdemo....org gila kuasa mmg mcm tu. Lepas ni PDRM tangkap bg diaorg mkn soup lipas atau tikus je kat dlm tahanan tu. Kita semua saman Ambiga tu biar tinggal bulu berubah dia je...

Tanpa Nama berkata...

loyer, loyer.... Weegh, weeeeeegggghhhh.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...