Selasa, 20 Disember 2011

DAP RASIS PULAU PINANG BAZIRKAN RM5 JUTA!

PEMBAZIRAN YANG DISENGAJAKAN?
(Projek tempat Letak Kereta Bukit Bendera)

Rejim DAP Rasis cuma bernilai RM100.00 sahaja. Manakan tidak, Goon End kalipah kiasu paling celaka dalam sejarah asik membebel mengenai pemberian RM100.00 tunai di sana dan di sini. Tidak pernah melebihi RM100.00, itulah nilai rejim DAP Rasis Pulau Pinang. 

Ironinya, kepuraan rejim DAP Rasis Pulau Pinang semakin terserlah apabila mahu merobohkan struktur bangunan tempat letak kereta bertingkat di Bukit Bendera yang bernilai RM5 juta. Alasannya? Tidak selamat. Berdasarkan kepada amalan Kredibiliti, Akauntabiliti dan Transparensi , bangunan tersebut wajib dirobohkan dan di bina baru. Ianya bukan membazir mencampakkan RM5 juta ke dalam laut. Rakyat tak marah sebab sudah dapat RM100.00 tunai. Lihat gambar di bawah untuk anda nilaikan samada bangunan tersebut patut dirobohkan atau pengubahsuaian sahaja mencukupi untuk menjadikan bangunan itu selamat.

Pandangan Hadapan Bangunan,

Dalam Bangunan Kawasan masuk

Bahagian Dalam Kawasan Petak Letak Kereta

Kawasan Tangga Pandangan dari atas

Kawasan Tangga Pandangan Dari Atas

Berikut adalah pendapat seorang penduduk mengenai cadangan Goon End mahu merobohkan bangunan tempat letak kereta bertingkat tersebut:-
Mereka berpendapat tindakan merobohkan bangunan tempat letak kereta bernilai RM5 juta itu sebagai membazir dan menunjukkan kelemahan pentadbiran kerajaan negeri dalam menangani masalah rakyat.


Lim Cheng Cheng, 57, berkata kerajaan negeri tidak sepatutnya merobohkan bangunan itu, sebaliknya membaiki struktur tertentu seperti meluaskan laluannya supaya ia boleh digunakan pengunjung Bukit Bendera dengan kadar segera.



“Pembayar cukai menjadi mangsa hanya disebabkan kesilapan beberapa individu terbabit dalam pembinaan tempat letak kereta ini dan saya tidak tahu hendak kata apa lagi dengan pengumuman kerajaan negeri ini.



“Pemimpin kerajaan negeri sewajarnya tahu bahawa langkah itu sebenarnya membazir saja... bukankah lebih baik bangunan ini diubah suai saja kerana ia lebih menjimatkan wang pembayar cukai,” katanya ketika ditemui Berita Harian, semalam.
Baca seterusnya di sini MYMASSA. Itu belum skandal sPICE yang menjadi sebab kenapa ketua Cabang Bukit Mertajam keluar PKR dan meletakkan jawatan sebagai ahli MPPP. Kuat menyamun puak sosialis demokrat ini rupanya. Pandai rembat duit rakyat dan pembayar cukai. Bina, isytihar tidak selamat kemudian roboh, Dapat sakau lagi.

TEPUK DADA TANYA IMAN!

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...