Isnin, 19 September 2011

UJIAN ASID BUAT LIM KIT SIANG SEMAKIN BINGUNG.

 
'Socialists do not claim to possess the blueprint for a fixed and ultimate society, which cannot be changed, reformed or further developed. In a movement committed to democratic self-determination, there will always be room for creativity since each and every people and generation must set their own goals.'
Terjemahan: Sosialis tidak mendakwa mempunyai cetakbiru bagi sebuah masyarakat unggul dan teratur, yang tidak boleh di ubah, tidak boleh di perbaharu atau dibangunkan lagi. Dalam pergerakan yang komited kepada penentuan demokratik sendiri, ruang untuk kreativiti sentiasa terbuka kerana setiap dan tiap-tiap orang dan generasi mestilah menetapkan halatuju masing-masing."

Itu kenyataan yang terpapar pada laman sesawang rasmi biaDAP. Tapi sejauh manakah biaDAP benar-benar mengamalkannya? Lim Kit Siang tiba-tiba bertambah berang apabila DS Najib mempamirkan kreativiti sebagai penzahiran aspirasi generasi ini bagi penentuan halatuju yang mereka mahukan. Kenapa Lim Kit Siang berang pula apabila pentadbiran DS Najib melakukan apa yang selama ini diperjuangkan oleh biaDAP sendiri?

DS Najib telah mengumumkan di Pekan Pahang semalam untuk menjadikan Malaysia ini sebuah negara demokrasi yang terbaik di dunia. Bandingkan apa yang DS Najib umumkan itu dengan kenyataan biaDAP di laman sesawang mereka, kemudian bandingkan dengan apa yang Lim Kit Siang berangkan mengenai pengumuman DS Najib tersebut:-
Najib should present a full blueprint of how he proposes to make Malaysia the “best democracy in the world” with democratic laws and truly independent institutions when Parliament reconvenes on October 3.
Pada fikiran anda adakah Lim Kit Siang mempamirkan prejudis melampau bersifat RASIS ? Sudah tentulah jawapannya adalah YA ! biaDAP sendiri mengakui bahwa mereka pun tiada sebarang CETAKBIRU 'Blueprint' unutk sebuah masyarat madani terunggul dan teratur kerana terikat dengan pendirian bahawa tiap-tiap orang dan setiap masyarat mempunyai hak kreativiti untuk menentukan corak dan niali-nilai demokratik yang mereka kehendaki sendiri. Adakah salah DS Najib mengikuti kehendak rakyat?
This will be an acid test whether he is serious about the repeal of the ISA and other draconian laws to make Malaysia the “best democracy in the world”.
Pada fikiran anda wajarkah Lim Kit Siang menentukan kepada semua rakyat Malaysia ini mengenai Ujian Asid seperti yang beliau sarankan? Tidakkah saranan beliau itu sendiri menyalahi apa yang tertulis dalam laman sesawang rasmi biaDAP? 

Tidakkah selama ini biaDAP yang menghasut sana sini dan bertindak sebagai penentu segala polisi dalam Pakatan Pro Komunis? Pada fikiran anda adakah biaDAP benar-benar mengamalkan apa yang mereka ajarkan?

Tidakkah apa yang Lim Kit Siang tuliskan mengenai cetakbiru sebagai ujian asid kepada DS Najib lebih bersifat peribadi yang berdasarkan kepada prejudis melampau kerana beliau adalah seorang sosialis yang amat rasis dalam sebuah organisasi sosialis yang ultra kiasu?

Jika Lim Kit siang bertanyakan mengenai cetakbiru tersebut, DS Najib atau DS Nazri sila bertanyakan soalan ini: "Adakah  biaDAP mengakui mempunyai cetakbiru bagi sebuah masyarakat terunggul dan teratur?" Jika Lim Kit Siang tidak mampu menjawabnya ... katakan kepadanya "Anda adalah seorang tua yang terperangkap dalam pemikiran sosialis ultra rasis kuno abad ke 18"




Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...