Isnin, 19 September 2011

SYABAS PISAU ! WILLIAM CHENG AKUI KENAIKAN HARGA BARANGAN ADALAH MANIPULASI KETUANAN CINA ULTRA KIASU.

Anda patut membaca siri artikel Pisau yang bertajuk MELAYU RASIS yang banyak mengupas dan memberikan amunisi untuk menentang dan menjawab dakyah jahat BN=Barang Naik. Sila ke pautan ini untuk memudahkan anda membacanya SIRI MELAYU RASIS -PISAU.

Pada kali ini Pisau mengulas mengenai pengesahan Teori Konspirasi Manipulasi Ekonomi Malaysia.Teori Secara tersirat William Cheng mengakuinya dalam menghamburkan omelan mengenai Kedai Rakyat 1 Malaysia. Menurut omelan William Cheng, rangkaian Kedai Rakyat 1 Malaysia bakal mengugat rangkaian monopoli pekedai runcit Cina kerana harga barangan di Kedai Rakyat 1 Malaysia adalah 30% hingga 40% jauh lebih murah berbanding harga di kedai-kedai runcit biasa. 

Rungutan rakyat mengenai kegiatan monopoli pekedai runcit Cina sudah lama kedengaran. Malah di kalangan peniaga runcit Melayu dan India seringkali merungut apabila terang-terang ada amalan diskriminasi melampau harga borong yang ditawarkan kepada mereka berbanding dengan harga yang jauh lebih murah ditawarkan kepada penaga Cina. 

Sedarkah anda bahawa selama ini tanpa disedari oleh kumpulan pembeli terbesar yang terdiri daripada Melayu telah sekian lamanya membantu peruncit-peruncit dan pemborong-pemborong Cina ultra kiasu menjayakan monopoli mereka? Selama ini kaum Cina menjadikan penguasaan ekonomi sebagai tebusan kepada kekuasan politik negara. Malah mereka turut mensabotaj ekonomi negara. 

Selama ini kita ambil sikap tidak peduli dan membiarkan kita dipermainakn dengan sesuka hati oleh rantaian dan rangkaian peniaga-peniaga Cina ultra kiasu. Kita membiarkan ahli politik biaDAP mereka menuduh kita Rasis dan mengamalkan polisi diskriminasi kuota. Jika Melayu ini benar-benar Rasis sudah tentu golongan peniaga Cina sudah lama bungkus tikar dalam perniagaan mereka. 

Selama lebih dari 54 tahun golongan peniaga Cina ultra kiasu dan ahli politik biaDAP mereka mempermainkan dan memanipulasikan kita di bidang ekonomi. Sudah tiba masanya, kita memberitahu kepada mereka melalui Kuasa Beli kita sebagai tebusan ekonomi dan politik terhadap mereka. BOIKOT!

Kita sepatutnya menjadi lebih vokal dalam menyuarakan ketidakpuashati kita mengenai amalan diskriminasi yang mereka amalkan selama ini, menindas dan menghisap darah kita. Saikologi mereka amat mudah difahami. Bila terkena batang hidung mereka sendiri, mereka akan membuat bising seperti yang dilakukan oleh William Cheng. 



3 ulasan:

Brahim Nyior berkata...

Peniaga tamak sebegini wajar dihukum. Sepatutnya mereka membantu kerajaan mengurangkan tekanan inflasi, bukannya mengaut untung yang lebih dan melampau ketika ekonomi meleset.

Patutnya kerajaan perluaskan kedai 1Malaysia ke seluruh ceruk rantau dan kampungseluruh negara.

Abdul Hafiz berkata...

setelah aku baca posting ni siap ada orang komen lg.jadi soheh dan benar mengikut tilikan aku..korang ni mmg la bodoh serta tuli,Pekak dan bisu..dan buta... da la rasis, bodo lak tu..Sungguh epic..korang smua ni belajar kat universiti mana weyh..Jom debat 1v1

Tanpa Nama berkata...

bila nak buka Kedai 1Malaysia kat Melaka? hehehe

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...