Selasa, 27 September 2011

JOM BOHONG TIPO SEPERTI GUAN ENG.


Ah sooo omputih kata 'Orang Cina hanya rambut mereka sahaja lurus' omputih yang kata bukan hambe yang berkata.... kita ucapkan tahniah kepada Guan Eng anak kepada Kit Siang yang berjaya mewarisi genetik pembohong dan penipu ayahnya. 

Guan Eng telah mengarahkan setpol (setiausaha politik) nya anak angkat kepada Khir Johari (genetik rambutnya sahaja yang lurus) untuk menyambung pembohongannya. 

Setpol Guan Eng mempersalahkan The Star kerana misquote kenyataan Guan Eng. Setpol GE kata, GE tidak ugut tapi cuma cakap hendak keluar. Jadi dalam katalain, setpol kata GE tidak berbohong cuma menipu.

Dalam kenyataan GE menghina Johor pula, perkara yang berlaku, GE kata beliau tidak hina Johor dalam ucapannya tapi pada hari ini bloger Si Pengomel 13 juta lebih (the thirteen million plus ringgit guy rambles) menerbitkan kenyataan penghinaan oleh GE tersebut. Klik di sini bigdogdotcom.

Ya betul, dalam ucapannya GE tidak menghina Johor tapi dalam sesi soal-balas dengan wartawan penghinaan itu berlaku. Sekali lagi GE memberikan persepsi bahawa beliau tidak berbohong cuma menipu.

Bayangkanlah nanti bila GE ini jadi Perdana Menteri atau TPM atau Menteri Kabinet, jika ada sebarang kejahatan yang dilakukan olehnya, sudah tentu beliau akan beri alasan ..' Saya tak buat jahat tapi orang itu yang jahat' 

Samalah seperti bang Nuo ..." Muka cam saya, badan cam saya tapi perotnya boroi" Ertikata lain .. mereka tidak berbohong cuma menipu saja. 

Pada hari Rabu ini begitulah keadaannya nanti .. 'Kami tak anti Hudud, cuma tiada dalam Buku Jingga' ha ha ha ha 

TEPUK DADA TANYA IMAN!

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...