Selasa, 27 September 2011

JOM BERINGAT! HUDUD BUKAN ISU, OTONOMI ISU SEBENAR.


Pendedahan dan pembongkaran niat jahat dan curang pakatan pro komunis yang amat jelek memperalatkan isu Hudud telah dinyatakan sebelum ini. 

Menyedari pendedahan dan pembongkaran MOTIF UTAMA telah di buat memprejudiskan elemen kejutan di pihak pakatan pro pada petang tadi dikeluarkan arahan TUTUP MULUT dalam isu hudud sehingga hari Rabu.

Sahabat bloger GELOMBANG WANGSA MAJU bakal mendedahkan lagi niat jahat pakatan pro komunis pada hari esuk jam 10 pagi.

Sebelum itu, biarlah hambe menerangkan sedikit sebanyak apakah tuntutan pakatan pro komunis dalam Buku Jingga. Kejayaan menekan kerajaan Pusat/Persekutuan dalam pemansuhan ISA memangkinkan dan menyakinkan mereka untuk terus maju ke hadapan bagi membuat tuntutan KUASA AUTONOMI yang lebih luas dan bebas dari campurtangan dan pengawasan pentadbiran eksekutif Persekutuan/Pusat seperti sekarang.

Tuntutan Kuasa-kuasa Autonomi Lebih Besar & Bebas Dalam Buku Jingga.




Tuntutan ini termaktub di dalam PROGRAM 100 HARI m/s20 Buku Jingga. Bagi mengaburi mata rakyat, tema yang digunakan adalah Tema Pengurusan Ekonomi Negeri. Petikan penuh di bawah ini:-
Desentralisasi dan Pengupayaan Pengurusan Ekonomi Negeri
Melaksanakan formula geran pembangunan dan kesamaan berdasarkan faktor jumlah penduduk, kadar kemiskinan, kawasan pembangunan, kos, pembangunan modal insan dan indeks pendapatan kasar per kapita akan turut diberikan bagi memastikan negeri yang miskin tidak ketinggalan.(Geran Pembangunan)
Mengagihkan kuasa pentadbiran ekonomi dan perlaksanaan kerja prasarana kepada kerajaan negeri, misalnya hak rundingan saksama dalam menentukan reka bentuk dan jaringan pengangkutan awam.(Kuasa Eksekutif Negeri diperluaskan kepada kerja-kerja prasarana & Hak rundingan rekabentuk jaringan pengangkutan Awam)
Menjana pembangunan kawasan yang lebih seimbang, sekali gus mencipta bandar sekunder yang produktif di seluruh negara demi mengurangkan pemusatan pembangunan di Lembah Klang.(Kuasa Eksekutif Negeri menentukan dan membina kawasan bandar sekunder)
Mengutamakan dasar-dasar penjanaan pertumbuhan tinggi serta berjangka panjang, berasaskan pemahaman ekonomi di mana kerajaan negeri berada dalam kedudukan terbaik untuk menentu serta melaksanakan strategi sosio-ekonomi. (Perluasan kuasa eksekutif negeri menentukan dan melaksanakan strategi sosio-ekonomi)
Desentralisasi Ekonomi memerlukan pindaan dan penambahan kuasa-kuasa eksekutif negeri di dalam Jadual Kesembilan. Pemisahan dan pengasingan kuasa eksekutif yang di tuntut dalam bidang-bidang tersebut memeberikan impak yang lebih luas daripada apa yang tertulis dalam Buku Jingga. 


Ianya memerlukan pindaan besar dan berani kepada Perkara 74 & 77 Perlembagaan Malaysia lebih berani daripada pemansuhan ISA.


Perluasan kuasa eksekutif negeri melalui desentralisasi bermakna pemisahan kuasa Pusat ke atas negeri untuk menentukan halatuju pengembangan ekonomi setempat dan tiada keseragaman lagi. 


Penguasaan penuh ke atas soal-soal pembangunan, bandar sekunder, sosio-ekonomi, pengangkutan awam dan hak rundingan membuka ruang yang begitu luas kepada mana-mana pentadbiran negeri di bawah rejim Pakatan pro komunis tidak mematuhi polisi-polisi kerajaan Pusat. Kerajaan Pusat hanya berfungsi sebagai badan Rubber stamp. 


Ini bermakna rejim pakatan pro komunis mempunyai kapasiti untuk melaksanakan polisi penghapusan etnik ke atas mana-mana kaum sasaran melalui penguasaan sepenuhnya polisi-polisi ekonomi dan sosio-ekonomi. Ianya mampu mengubah struktur komposisi pengundi untuk selama-lamanya.


Natijahnya orang Melayu akan kehilangan banyak tanah-tanah rizab dan tidak akan mempunyai peluang-peluang samarata untuk bersaing dalam bidang ekonomi. Ianya juga membuka luas kepada mana-mana warga asing dan syarikat luar negara untuk memiliki dan menguasai bidang hartanah di mana-mana negeri dalam Malaysia.


Apabila berlaku sedemikian orang Melayu kehilangan kesemua Hak Ekslusif di bawah Perkara 153 Perlembagaan Malaysia.


Dimanakah nanti kedudukan ekonomi orang Melayu? Apakah penstrukturan sosiso-ekonomi orang Melayu nanti? Adakah kepentingan orang Melayu diambilkira dalam sebarang perancangan ekonomi? Bagaimanakah pegangan ekuiti ekonomi Melayu dan dalam hartanah nanti? Anda lihatlah sendiri apa yang terjadi di penghujung selatan semenanjung Tanah Melayu.


Seterusnya ianya akan melemahkan struktur kenegaraan dan asas-asas Persekutuan sekaligus menjadikan kerangka Perlembagaan tidak sesuai lagi.


Akibatnya, Perlembagaan akan di lihat sebagai sebuah dokumen lapok dan penghalang utama kepada kemajuan dan pengembangan ekonomi dan sosio-ekonomi.


Bila wujudnya persepsi sedemikian adalah mudah DAP mengubah kesemua kerangka Perlembagaan dan menghapuskan terus kuasa-kuasa Majlis Raja-raja, hak istimewa orang Melayu dan perlindungan kepada agama Islam.

Bagaimanakah Hubungan & Pembahagian Kuasa-kuasa Antara Kerajaan Pusat/Persekutuan Dengan Kerajaan Negeri-negeri Mengikut Perlembagaan?



Pada masakini, hubungan dan kuasa-kuasa antara kerajaan negeri dengan kerajaan Pusat/Persekutuan termaktub di dalam


BAHAGIAN VI

PERHUBUNGAN ANTARA PERSEKUTUAN DENGAN NEGERI-NEGERI 


terbahagi kepada 8 bab , antara lain:-
Bab 1 - Pembahagian Kuasa Perundangan
Bab 2 - Pembahagian Kuasa Eksekutif
Bab 3-Pembahagian Beban Kewangan 
Bab 4- Tanah 
Bab 5 -Pembangunan Negara 
Bab 6-Tinjauan Persekutuan, nasihat Persekutuan kepada negeri dan Pemeriksaan Persekutuan mengenai kegiatan negeri
Bab 7- Majlis Negara bagi Kerajaan Tempatan 
Bab 8- Pemakaian Bagi Negeri Sabah & Sarawak
Kesemuanya diperincikan dalam JADUAL KESEMBILAN, Senarai Persekutuan, Senarai Negeri dan Senarai Bersama.
 NATIJAH & KESAN NEGATIF PERLUASAN KUASA AUTONOMI YANG DI TUNTUT OLEH PAKATAN PRO KOMUNIS. 

Tidakkah ini semua bersangkutan dengan apa yang terkandung di dalam Buku Jingga tersebut?

Kenapakah ianya begitu penting buat DAP? Prospeknya sungguh mengerikan sekali.


Ianya membawa natijah yang negatif kepada pribumi dan orang Melayu sendiri. 


DAP sesekali tidak akan mengutamakan kepentingan pengembangan orang Melayu, India dan pribumi lain. 


Bila anda benar-benar mengkaji Buku Jingga dan segala isu-isu yang dibangkitkan oleh pakatan pro komunis dengan mengaitkannya kepada Perlembagaan Malaysia, anda akan nampak sebuah dupilkasi Republik cauvinis yang bersifat SIAPA KUAT DIA MENANG.


Ianya juga membuka potensi jurang sosio-ekonomi menjadi lebih luas dan kemewahan negara hanya berkisar kepada kelompok-kelompok tertentu.


Buku Jingga sebenarnya menyemaikan dan menyuburkan budaya rasuah, autokratik, kuku besi, penindasan, nepotisma dan kronisma berkembang lebih cepat dari yang dijangkakan.


Rakyat miskin akan bertambah miskin manakala golongan kaya bertambah kaya pada kadar setiap RM1 , 98 sen adalah milik mereka yang memegang tampuk pemerintahan dan baki 2 sen berebutlah sesama sendiri.


Anda masih mahu pakatan pro komunis memerintah Malaysia dan mengekalkan status-quo mereka di negeri-negeri yang mereka menangi dalam PRU12?


Tolonglah fikir 100 kali semasak-masaknya! Jangan terpedaya dengan keindahan janji-janji dan kulit tapi pandanglah kepada apa yang ada disebaliknya.


TEPUK DADA TANYA IMAN!

4 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Walaupun aku penyokong BN, bagi aku bukan setakat buku jingga, sistem sekarang pun lebih kurang sama saja baik BN mahupun pakatan rakyat, memerintah, rakyat miskin tetap bertambah miskin golongan kaya bertambah kaya, Rm1, 98 sen adalah milik mereka yang memegang tampuk pemerintahan & kroni, baki 2 sen berebutlah sesama sendiri. Bukan itu saja jawatan2 kosong kerajaan & GLC semua disapu mereka, keluarlah buku warna apa sekalipun, ketamakan manusia akan mengatasi nya, biar siapa pun memerintah serupa sahaja.

JAS SALLEH berkata...

Hambe bukan nak puji lah BN
tapi masa BN perintah dalam RM1, rakyat dapat 60sen dan 40 sen sahaja dalam tangan orang-orang sedia mewah.
Orang BN tak tamak. Tapi org Pakatan Pro Komunis memang tamak.

JoeSatriani berkata...

Biar apa pun terjadi.,,, kehendak allah s.w.t akan mengatasi segalanya. Bagi aku, aku nampak UMNO sudah lebih sibuk meraih undi Cina dari Melayu, PM kena ingat dia juga Presiden UMNO. Tidak nampak jelas dan nyata rancangannya untuk terus mengembangkan ekonomi melayu. Ada teraju, sangat terhegeh-hegeh. Macam2 skandal lagi keluar, SIME buat pelaburan mengarut, MAS kena makan ngan Air Asia. Siapa yang baca?,, adakah ini tanda PM sgt terbuka.,,, sehingga perkara begini pun biarkan Melayu jadi pak turut.

Kalau nak undi Pembangkang, lagi lah parah... takde tokoh langsung.... Sudah nya, MARI ORANG MELAYU >>>>>> PRU 13 kita tak payah keluar mengundi.... Kita tengok boleh tak UMNO atau PAS boleh tubuh kerajaan. Alang2 seluk pekasam.

mayna@mell berkata...

saudara JoeSatriani cubalah... tapi nanti apabila BUMI DI PIJAK MILIK ORANG... apabila MARUAH PRIBADI DAH HILANG.... SAUDARA JAWABLAH DENGAN GENERASI YANG AKAN DATANG MENGAPA KITA BIARKAN MEREKA TERSIKSA DI BUMI SENDIRI

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...