Rabu, 21 September 2011

ANDA PATUT TAHU INI MENGENAI ANWAR AL JUBURI.



GLOMBANG RAKYAT telah menyiarkan semula suatu kenyataan yang pernah dikeluarkan oleh seorang pemimpin PAS yang amat rapat dengan Anwar Ibrahim pada era 60an. Mat Syabu amat mengenali orang tersebut. Oleh itu disiarkan semula kenyataan tersebut dengan harapan ianya akan mencetuskan kesedaran secara besar-besaran kepada penyokong tegar yang memuja-muja Anwar Ibrahim. 

"Orang yang kenal Anwar dari pelajar UM lagi memang tahu dia jenis manusia yang tak boleh dipercayai. Cakap memang cekap. Pidato memang memakau. Tapi hanya mulut sahaja bisa berbicara. Mana ada buat apa-apa. Guna populariti orang sahaja.
Masa Demonstrasi Ops Baling dulu, dia bukan tulang belakang. Tak terlibat pun dalam mengatur strategi. Tahu-tahu je bila demo, dia dijulang seolah-olah pejuang Ops Baling.
Kawan-kawan dia tahu lah perangai dia ni. Masuk ABIM pun, semua penyokong yang kena pukau dengan dia cakap dia antara pengasas ABIM. Siapa cakap dia? Mana ada. Dia tahu ABIM mampu tarik orang Muda Melayu masa tu. Sebab tu dia target nak pegang jawatan Presiden. Tengok ABIM makin runtuh.
Dia nak masuk PAS belum tentu dapat jadi PM. Orang cakap dia deal dengan Mahathir. Bukan.. Ada la orang yang sampai sekarang tak puas hati dengan Mahathir bawa Anwar perkenalkan kepada Mahathir(Ku Li). Terus masuk UMNO.
Padahal malam sebelum umum masuk UMNO, bersumpah dengan sahabat-sahabat PAS dia, takkan masuk UMNO. Sumpah makan sumpah, terus kena tipu. Tanyalah Mat Sabu. 
10 tahun dapat jadi TPM. Tok sah tanya macam mana boleh cepat dapat jawatan. Otak dia kalau strategi nak pegang kuasa memang geliga. Nak cantas orang memang bijak.
Tapi bila orang bongkar kisah dia, dia panik. Cari kawan-kawan. Tapi sampai bila kawan-kawan nak tolong dia. Dia sendiri tipu kawan2. Tipu orang-orang bawah dia. Tapi Tuhan Maha Kaya. Dia tak dapat juga jadi PM.
Moral janganlah nak kelentong. Masa nak kawin dengan Wan Azizah dulu tanya Ustaz Awang dgn. Mufti Perak Harussani. Macam mana dia bawa lari anak dara orang. Itu dok kata moral tinggi.
Tapi kemahiran berpidato menjadi penyebab dia mudah diberi perhatian. Tapi sampai bila sangat.
Dia ingat PAS sokong dia. Dia lupa dendam orang-orang PAS, bekas-bekas sahabat dia yang memang taknak dia ke depan. Silap-silap masuk penjara pun PAS tak heran. Anwar mana ada tolong masa Ibrahim Libya Mati? Anwar mana ada tolong masa Pemimpin2 PAS ditahan ISA? Anwar tak pernah tolong. Sokong lagi. 
Kini tiba masa PAS balas dendam. PAS nak rompak idea dia. Bila dah rampas Kerajaan Pusat jangan harap kau jadi PM Anwar. Dalam PAS ramai musuh ketat dia. Lebih ketat dari musuh dia dalam UMNO"
Masih mahu memuja-muja dan menyokong Anwar Ibrahim???!!!

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...