Jumaat, 29 Julai 2011

TIPS UNTUK MENGALAHKAN PEMBANGKANG DALAM PRU 13.

Memandangkan negara kian hangat membara dengan spekulasi PRU 13 yang bakal menjelang tiba tidak lama lagi dan bagi memastikan kemenangan berpihak kepada parti masing-masing, sudah tibalah masa para bloger nyamuk dan yang seangkatan dengannya menyuarakan pendapat mereka dengan bebas dalam blog mereka mengenai formulir-formulir , tips-tips dan petua-petua kepada BARISAN NASIONAL untuk memenangi PRU 13 dengan undi yang lebih baik daripada PRU 11. Ya lah walaupun kita ini hanya nyamuk saja, masa diperlukan digunakan masa dah menang esuk masing-masing kita pandai-pandai ler cari hits untuk letak iklan pada blog untuk cari makan.  Majoriti daripada kita cuma hendak memastikan fuckatan tidak menjadi kerajaan negeri dan kerajaan Persekutuan serta terus dinyahaktifkan di dalam arena politik negara.

Pandangan kita adalah lebih disukai dan diterima oleh semua lapisan pemimpin BARISAN NASIONAL kerana kita tidak ada jawatan dalam parti, tidak ada kepentingan KPI, tidak ada kepentingan untuk mengekalkan sebarang jawatan, tidak ada kepentingan untuk mengampu ketua-ketua jabatan serta kita ini berjuang tanpa mengharapkan balasan.

Oleh kerana BARISAN NASIONAL sudah mulai nampak ada perubahan yang berlaku walaupun selambat siput gondang di paya bakau tapi kesungguhan melakukan perubahan itu sudah ada. Fuckatakan tidak berminat untuk membina negara ini jika mereka memerintah dan ini sudah terbukti selama tiga tahun mereka memegang tmapuk kekuasaan di negeri-negeri dikuasai oleh mereka. Caca merba jadinya negara dan rakyat. Selama tiga tahun fucakatan banyak menghabiskan masa berfantasia bulan madu di awan ke sembilan.

Politik Pembangunan masih relevan kepada rakyat. Tanpa pembangunan baru, kemanakah generasi muda hendak mendapatkan pekerjaan ? Tanpa pembangunan baru, dimanakah kutipan hasil alternatif kepada khazanah negeri? Tanpa pembangunan baru, dimanakah sumber-sumber baru penjanaan ekonomi? Tanpa pembangunan baru, dimanakah daya saing kita? Ya kita perlukan pembangunan baru cuma kita mungkin tidak memerlukan POLITK BARU dan KUASA POLITIK KETIGA. 

Kepada DBKL, cukup-cukuplah makan hasil titik peluh orang lain.

TEPUK DADA TANYA IMAN

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...