Jumaat, 29 Julai 2011

LUAHAN EMEL- INTIPATI BEERSHIT RM200 ADALAH KERAKUSAN NAFSU & TAMAK KUASA .

PASCA KEGAGALAN BEERSHIT RM 200. Isu sebenarnya bukanlah mengenai pemulihan dan penambaikan sistem pilihanraya mahupun SPR atau mengenai betapa etnik Melayu, Cina dan India termasuk TKD Indonesia bersatu menyuarakan kemahuan mereka (kemahuan penganjur BEERSHIT RM200 yang mereka suarakan). Di dalam blog PAPA GOMO entri pada jam 10 pagi, GOMO menyertakan emel kiriman yang amat bernas isi kandungannya. Oleh itu JS mengambil kebebasan menyalin semula emel kiriman tersebut untuk tatapan pembaca. Pecah Kaca Pecah Gelas, Selepas Baca Harap Bertindak Balas.

Assalamuaalikum saudara PG. Terlebih dahulu saya memohon maaf jika komen saya ini kurang senang oleh pihak saudara. Sy agak kerap juga melawati situs saudara ini. Namun sejak kebelakang ini akibat dari demo bersih ini, saya tgk banyak komen2 dari follower atau pun guest agak keterlaluan dlm mengaikatkan demo itu dgn bangsa. Seamatan saya, isu ini bkn ttg 1 bangsa mengutuk 1 bangsa yg lain. Tp ia lebih kepada keinginan dan nafsu 1 manusia yg terlalu tamakkan kuasa dan ingin melepaskan diri dari musibah yg bakal dia hadapi.


Jestru, perhimpunan bersih ini bkn dia adakan oleh bangsa Cina Atau India, tetapi ianya adalah dari bangsa melayu itu sendiri. Walaupun DAP atu Ambiga itu menjadi 'Partner' Anwar, ia tidak mencerminkan majoriti bangsa cina atau india yg lainnya. Namun, banyak komen2 yg berbaur kemarahan kepada bangsa cina dan india secara keseluruhan itu adalah tidak wajar. Bagaimana agaknya apabila jika bangsa2 itu, yg selama ini meyokong BN baca komen2 mereka? Apakah mereka hanya diam atau mgkn akan terasa hati dgn perkataan2 nista itu?



Saudara cuba fikir sejenak. Ibu saya bangsa cina, ayah saya melayu. Agak2nya bangsa mana yg hendak saya celakakan? Berapa ramai org2 melayu yg telah berkawin dgn bangsa2 ini diMalaysia? Bknkah menjadi masalah jika dikaitkan dgn bangsa tanpa melihat permasalah itu secara mendalam. Bagaimana pula Melayu yg berkerja dibwh cina yg selama ini menghormati pekerja mereka walaupun bkn sebangsa dgn mereka? Waktu Jumaat dibenarkan utk org islam mendpt masa extra rehat utk solat jumaat, sedangkan bangsa mereka terpaksa memulakan tugas waktu itu. Bknkah ada kebarangkalian periuk nasi mereka bakal ditabur pasir tanpa kt sedari. Sepatutnya, mereka kena lebih specific kepada DAP, PKR mahupun PAS. Itu adalah sebenar2nya. Bkn kepada kaum secara khusus.



Saya hanya memberi secara ringkas akan implikasi yg bakal di terima oleh org melayu itu sendiri akibat dari perbuatan org sebangsa dgnnya. Malah lebih mengaibkan jika bangsa itu mengatakan bahawa "yg mengajak kami adalah bangsa awak sendiri. Jgn salahkan kt org la". Sama seperti mana PAS benarkan mereka masuk mesjid mahupun membaca Al-Qurqan sebagai senjata politik. Jadi saya harap pihak saudara blh memanjangkan kepada rakan blog lain agar kt terus menjadi blog yg blh menolong UMNO, bkn sebaliknya.Saya harap pandangan saya yg serba kekurangan ini dpt membantu dln menolong kt memenangi hati semua bangsa insyaallah. Apapun, jika saudara berkesempatan, lawatilah blog saya utk melihat2 ya.



Mudah2an Allah mempermudahkan urusan kt. Assalamualaikum..



Emel Kiriman

JS KATA:  Gaya penyampaian bersahaja begini yang membuat Anwar bapak setanirojim laknatullah bakal ditumbangkan bersekali dengan gerombolan iblisetanirojim laknatullah Fuckatan Pembangkang. - Terimakasih GOMO !

TEPUK DADA TANYA IMAN

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...