Ahad, 24 Julai 2011

DAKWAT KEKAL & BIOMETRIKS, MANA LEBIH BERSIH?

Pembangkang masih berdegil mahukan DAKWAT KEKAL sedangkan SPR sudah lama mahu menggunakan kaedah BIOMETRIKS CAP JARI kerana boleh menyelaraskan dengan Sistem Biometriks JPN yang sudah lama menggunakannya. Ini memudahkan SPR dan JPN mengemaskinikan semua rekod dalam senarai pemilih agar sentiasa bersih. Seperti yang dijangkakan pihak pembangkang masih berada di tahap MINDA KELAS KETIGA dan menolak semahu-mahunya penambahbaikkan Sistem pilihanraya kerana pembangkang tidak berpeluang meraih apa-apa.

Di dalam laman sosial Facebook apabila diajukan pertanyaan kepada pihak pencacai murahan pembangkang yang berminda kelas ketiga, apakah alasan kaedah Biometriks di tolak oleh pembangkang? Anda hanya menerima komen balas berbentuk maki hamun sahaja. Apa pun tak boleh dengan mereka ini.

Realitinya sudah lama SPR mahu gunakan kaedah BIOMETRIKS memandangkan JPN sudah menggunakannya termasuk juga pihak imigresen Malaysia serta kebanyakan negara-negara yang di tuduh oleh pembangkang sebagai  NEGARA SUMBER PENGUNDI HANTU turut menggunakan Sistem Biometriks terutamanya pihak imigresen mereka. Penggunaan SISTEM BIOMTERIKS sudah tentulah lebih praktikal dan menjimatkan wang serta membolehkan tiga gerakerja dilakukan sekaligus oleh SPR.


SPR dengan mudah dapat menyelaras rekod-rekod imigresen warga asing yang dikatakan menjadi PENGUNDI HANTU serta rekod-rekod kelahiran, umur kelayakan dan kematian pemilih berdaftar di dalam senarai pemilih termasuklah segala rekod-rekod jenayah lampau dan rekod kebangkrapan dengan pihak IMIGRESEN, JPN, PDRM, JABATAN PEMEGANG HARTA, dan BADAN KEHAKIMAN (merupakan salah satu syarat utama menjadi calun ialah bukan seorang bangkrup dan bukan pesalah jenayah) mana-mana calun-calun yang bertanding . Bukanlah soal perbelanjaan tetapi soal kemudahan menyelaras dan mengemaskini rekod peribadi di dalam senarai pemilih berdaftar serta calun bertanding dengan semua jabatan-jabatan serta agensi-agensi kerajaan yang berkaitan. 

Pihak pembangkang memang sengaja memainkan isu ini agar mereka nampak relevan dan boleh menjustifikasikan revolusi jalanan. Pada pendapat JS, sebab utama pembangkang membantah keras BIOMETRIKS kerana DAP hendak letak calun 'Anjing' , anjing mana ada cap jari.

TEPUK DADA TANYA IMAN!

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Dolu dah nak buat dakwat kekal...Pas komplen bising katanya orang Islam nak Solat...betul lah tuu...ni nk pakai alat canggih..kalu nk bising lagi...pii laah dok negeri Cina pulak !

Jas Salleh berkata...

Ha ha ha ha betul betul betul

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...