Isnin, 13 Ogos 2012

AKIBAT TERLEBIH BUDU DEWAN OOOLAMAK PAS JADI SETAN BISSUU'

 
Munshi Abdullah Pernah Menulis Mengenai Budu 200 Tahun dahulu Dan Menurut Kacamata Beliau 'Budu Merupakan Makanan Busuk'

Setelah ikatan silaturrahim di antara PAS dengan UMNO diputuskan oleh pepuak Budu Kem Pok Nik tiga puluh tahun lalu, perpecahan umat Melayu Islam semakin parah dan membarah. Apabila pada tahun 1980an pepuak Budu dalam UMNO yang diberikan nama UMNO 11 melakukan onar, UMNO diharamkan. 

Selama 22 tahun umat Melayu Islam berpecah dan Kelantan terpinggir dari arus perdana masyarakat Melayu lain semata-mata kerana BUDU. UMNO kehilangan Kelantan kerana Politik Gampang Budu ini Malah di mana-mana jua apabila ada puak cap BUDU ni berada mereka tidak mempedulikan kerjasama dengan anggota masyarakat setempat. 

Begitulah semangat kental Assobiyah Cap Budu ini impot Kelantam mari. Seorang ulama besar yang menjadi pejuang tulin Tok Janggut turut menjadi korban akibat Politik Gampang Budu. Beliau dikhainati oleh rakannya sendiri. Rakannya telah memaklumkan kepada pihak Bristish Rahsia Nak Bunuh Tok Janggut dengan peluru Emas. Sebab itulah keturunan pengkhianat tersebut selalu menggunakan gelaran Sanggah Tok Janggut. 'Sanggah' dalam loghat Kelantan bermakna 'Khianat'. 

Solusi kepada perpecahan Melayu Islam bukan terletak kepada slogan atau isu berkenaan air. Tetapi solusi sebenar bagi Perpecahan Umat Melayu Islam ialah menyedarkan dan mendidik semula puak Politik Gampang Budu ini. 

PAS pada hari ini menjadi begini terok akibat Politik Gampang Budu dan keturunan Sanggah Tok Janggut. Mereka ini sentiasa membuat kacau dalam negeri dan pencetus kepada semua masaalah. Pepuak ini bukan boleh di beri muka sangat. Malah mereka tidak boleh dijadikan sahabat, sekutu mahupun rakan. Kerana pada akhirnya mereka akan berkhianat. Jika mereka mencabar sahut sahaja cabaran mereka dan pastikan mereka di lanyak seteruknya supaya mereka insaf. 

Puak Politik Gampang Budu ini walaupun berlainan parti tapi mereka tetap bekerjasama atas semangat assobiyah budu. Bukan rahsia lagi di kalangan orang Melayu bahawa jika puak Budu ini berseorangan mereka sanggup jadi hamba abdi tapi bila mereka beramai maka bersedialah menjadi hamba abdi mereka pula. 

Begitulah yang hendak di bawa dan di tanam oleh PAS kepada semua umat Islam di negara ini. Puak PAS mahukan agar Politik Gampang Budu ini diikuti dan ditaati oleh semua orang Melayu Islam. 

Kita perlu bangkit sendiri dan tidak mengharapkan pepuak Politik Gampang Budu ini menjadi dominasi dalam mana-mana kumpulan peneraju kerana akibatnya ialah PENGKHIANATAN. Lihat lah bagaimana puak PAS Kelantan mengkhianati umat Melayu Islam selama ini. 

Lihat jugalah apa yang berlaku di Perak di mana Budaya Politik Gampang Budu ini di impot ke sana, Pandanglah juga sejarah Hitam UMNO pada 1980an di mana puak Politik Gampang Budu ini memecahbelahkan UMNO hingga menyebabkan UMNO diharamkan. 

Kita perlu sedar bahawa untuk menyatupadukan kembali Umat Islam di negara maka puak Politik Gampang Budu ini wajib ditundukkan dan dijinakkan. Merekalah punca sebenar perpecahan umat Melayu Islam ini. Puak DAP hanya mengambil kesempatan dan ruang yang di buka oleh puak Politik Gampang Budu ini sepertimana yang berlaku dalam Sejarah Temasik di mana Sang Rajuna Tapa membuka pintu gerbang Kota kerana DIKHIANATI. 

Adakah anda berani bersemuka dan mengajar secukupnya puak Politik Gampang Budu ini demi merealisasikan Impian MENYATUKAN UMAT MELAYU DAN MENYELAMATKAN AKIDAH ISLAM?

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...