Jumaat, 6 Januari 2012

AGEN-AGEN PROVOKATOR DI BELASAH TERUK OLEH DR NOVANDRI.

Nampaknya agen-agen provokator pakatan memang tidak ada kewarasan di dalam berhujah. Isunya ialah adakah perbuatan perusuh SMM di UPSI itu satu kewarasan ? Berdemo pada waktu tengahmalam dan menuntut hak tanpa ada sebarang memorandum bertulis? Seterusnya adalah benar negara ini bukan Taliban tetapi para perusuh SMM merupakan penganut Talibanisma. Manakala agen-agen provokator pakatan adalah pencetus Talibanisma. 


Kita perlu melihat kepada rentetan kejadian dan berlaku benar. Apakah niat dan matlamat sebenar SMM merusuh di UPSI? Kenapa  ianya dilakukan di tengahmalam? Biasanya di Malaysia yang buat kerja-kerja di tengahmalam adalah penjenayah sahaja. Justeru itu pihak manakah yang sebenarnya mahu kejadian itu berlaku? Atas rasionalisasi apakah?

TEPUK DADA TANYA IMAN!

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

yang cina2 sibuk situ buat apa? kenapa dia sendiri tak pergi join SMM malam tu? sibuk kata polis salahguna kuasa...tak tengok pula pelajar2 bermasalah tu yang salahguna kebebasan...
kalau tak start panjat pagar dan nak ceroboh, takdanya kena layan macam penjenayah...
berani buat, berani la tanggung...

Tanpa Nama berkata...

hmmm kalau dah nak cari kesalahan polis dan nak menuding jari kpd polis..semua bukti yg yg betul pun tak nampak dah..yg perempuan cina tu pulak bercakap lebih kpd ikut emosi :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...