Selasa, 3 Januari 2012

ADAKAH AZHAR IDRUS KENAL MANGKUK TANDAS WANITA INI?



Bagi mereka yang mahu menyucikan jiwa dari dosa-dosa lampau perbuatan itu amatlah dialu-alukan. Namun dalam perjalanan yang penuh berliku duri ranjau kadangkala menyapa jua kisah-kisah sila. Nama Azhar Idrus tiba-tiba mendadak naik di pentas ceramah-ceramah. Beliau terkenal dan dikenali di kalangan anak muda sebagai penceramah. Gaya persembahan ceramahnya begitu mengasyikkan. Di selang seli dengan lelucun dan kadangkala diselitkan sumpah seranah maki hamun berbakul-bakul sebagai gurauan melampaui batas. Begitulah menurut mereka yang pernah menjadi pendengar-pendengarnya. Hamba tidak pernah sekalipun mendengar ceramahnya kecuali dalam youtube. Itupun sekali sahaja. Beliau tidak memilih bulu. siapa sahaja pemimpin pada pandangannya adalah salah bakal menjadi bahan ceramahnya. Di sebalik itu semua siapakah beliau sebenarnya?

Kisah silamnya tidak seindah kisah saidina 'Umar Al khattab mahupun syeikh Abdul Qadir Jailani mahupun selucu Abu Nawas di zaman silam. Atau seperti biodata Muhammad Ali, Malcolm X dan DJ Dave. Mungkin kita perlu bertanya kepada Bob Lokman ataupun kepada Salim Iklim takpun kepada penyu bertelur. 

Terasa pelik juga bilamana nama Azhar Idrus di sebut di perkarangan sebuah masjid di Kampung Jambu Bongkok Terengganu namanya turut dikenali oleh sebuah mangkus tandas di dalam tandas wanita.

Apakata kita bertanya kepada Tok Janggut yang suka menyanggah mengenai perkara tersebut? Assalamualaikum warrahmatullahi-wa-barakatuh SANGGAH TOK JANGGUT

TEPUK DADA TANYA IMAN!

6 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

cer citer! cer citer! apa kisahnya di masjid jambu Bongkok tu

remaja biasa berkata...

dengar sekali je?
emm.,cuba saudara dengar ceramahnya yang lain-lain.,dalam utube byk.,insyaAllah.,byk perkara baik yg dapat dikongsi.,
yang baik dari Allah, yang buruk datang dari kelemahan dia sendiri.,
salam

Tanpa Nama berkata...

Biorrr bebeno Yeopp..teman udah banyak beli CD diaa..mana nak campak !!

Tanpa Nama berkata...

pendakwah bebas pun kena kutuk mcm ni .....sempit tul fikiran korang ni

Tanpa Nama berkata...

bodoh punyer admin sial ko....klu aku jmpe ko mati ko aku belasah....

Tanpa Nama berkata...

penceramah yg baik tidak akan mencerca dan memaki hamun orang lain.. Biar Yg Maha Berkuasa mengadili manusia bukan anda, saya ataupun penceramah itu..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...