Ahad, 25 Disember 2011

KANTOI ! DAP PENYUMBANG BESAR KEPADA KENAIKAN INDEKS RASUAH DI MALAYSIA.

Haiyaaa ... Wa Sutak Kantoi Mohong Musat ! Cilakak Manyak Suwey wooooo ... Najib Lu Manyak Bagus Perintah Malaysia.

FITNAH MEGA PAKATAN:
INDEKS PERSEPSI RASUAH.

Persepsi paling jahat yang dimainkan oleh DAP rasis melalui badan tajaan induk sekutunya Socialist International klik di sini SOCIALIST INTERNATIONAL iaitu Transparency International klik di sini TRANSPARENCY INTERNATIONAL (Transparensi Internasional adalah sebuah badan yang ditubuhkan oleh gagasan Sosialis Internasional, justeru itu lapurannya adalah prejudis) ialah mengenai CPI (Corruption Perception Index ) - Indeks PERSEPSI Rasuah. Ini yang tertera pada Transparensi Internasional mengenai badan itu:-
Since its founding in 1993......Politically non-partisan, TI does not undertake investigations of alleged corruption or expose individual cases, but at times will work in coalition with organisations that do.
 Terjemahan bebas :- 
Sejak penubuhannya pada 1993 ..... non-partisan politik, TI tidak menyiasat dakwaan rasuah atau mendedahkan kes-kes individual ,tetapi adakalanya berkerjasama dengan organisasi yang melakukannya.) 
Pautan ke Transparensi Internasional Malaysia di sini TI-M anda semaklah sendiri satu persatu Ahli Eksekutifnya samada benar TI-M merupakan sebuah badan yang non-partisan politik.

Kita perlu meneliti samada CPI yang dikeluarkan oleh TI-M tersebut boleh dipercayai atau tidak dan jika dipercayai apakah perspekstif yang boleh disimpulkan? Lihat jadual di bawah ini:-

Tempoh 
2001 - 2007 
Sebelum Pakatan tadbir 5 buah negeri kedudukan Malaysia antara 44 -33 dengan kadar turun naik 1 -3 anak tangga setahun.

2008 -2009
Malaysia mendadak naik ke paras 11 anak tangga . Ini semasa Pakatan tadbir Perak , Selangor, Pulau Pinang, Kelantan dan Kedah.

2009 - 2011 
Setelah Perak di ambil semula, tetapi Selangor, Pulau Pinang, Kedah dan Kelantan masih kekal di bawah tadbir Pakatan , Malaysia naik 4 anak tangga. 

Namun CPI score dari 2001 - 2011 menampakkan penurunan yang ketara kecuali pada tahun 2008 berlaku tsunami. 

Perhatikan juga jumlah negara-negara yang terlibat dalam bancian. Ada pertambahan dan pengurangan bilangan. 

Dengan menggunakan selektif data , Kit Siang dan DAP rasis memainkan FITNAH MEGA kononnya rasuah semakin meningkat semasa pentadbiran DS Najib. Helo, 4 buah negeri di bawah tadbiran Pakatan. Kita sendiri maklum mengenai kes TBH. Itu kes rasuah pihak mana? Begitu juga dengan dakwaan rasuah mengenai penyelewengan kuota kontrak bumiputera yang di sapu bersih oleh DAP rasis.

Sebelum 2008, kedudukan Malaysia tidak banyak berubah pun. Malah jika di lihat pada mata CPI ternyata semasa pentadbiran DS Najib, mata yang diperolehi oleh Malaysia semakin menunjukkan penurunan.

2008 - 5.1%  berbanding 180 buah negara
2009 - 4.5%  berbanding 180 buah negara
2010 - 4.4%  berbanding 178 buah negara
2011 - 4.3%  berbanding 178 buah negara.

Kalau rasuah semakin meningkat sudah tentulah mata CPI semakin meningkat kenapa pula semakin menurun ? Takkan Kit Siang pun gagal matematik dan tidak tahu membaca data? Alah kantoi alh apek tua Sosialis buat FITNAH MEGA. Menipu sahaja kerjanya.

Di sini kita melihat bahawa data CPI yang dikeluarkan mempunyai dua data bertentangan. Pertama, kedudukan anak tangga dan kedua jumlah mata CPI yang diperolehi. Hairan bukan?

Tapi yang nyata sebelum 2008, kedudukan Malaysia tidak banyak berubah tetapi selepas 2008 kedudukan Malaysia banyak berubah secara mendadak manakala mata CPI yang diperolehi semakin menurun.

Anda fikirlah sendiri. Apa yang nyata apek tua sosialis memang pandai putar belit seperti Anwar Ibrahim dengan data yang dikeluarkan oleh sebuah badan yang dilahirkan dari gagasan Sosialis Internasional yang mana parti apek tua sosialis (DAP rasis) itu menjadi ahlinya.

Siapa kelentong siapa? Baca seterusnya di sini OHPEMERHATI.

Kalau apek tua sosialis dan DAP rasis boleh menipu dalam bermacam isu, tidakkah ianya suatu indikasi bahawa mereka juga menipu melalui FITNAH MEGA data CPI , TI-M?

TEPUK DADA TANYA IMAN!

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

KALAU TAK MERASUAH BUKAN KAUM BABI NAMANYA...

PEJUANG HAMAS...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...