Ahad, 25 Disember 2011

FITNAH MEGA PAS: ADUN WAKAF BHARU KELANTAN BALUN POK NIK?

TERKINI, di fesbuk telah terjadi satu pertanyaan antara pelayar fesbuk dengan ADUN WAKAF BHARU yang bertanyakan komen ADUN Wakaf Bharu Kelantan berkenaan masalah bilangan jemaah yang amat kritikal di masjid mukim CB, hanya imam dan bilal sahaja yang hadir. 



Jawapan yang diberikan oleh ADUN Wakaf Bharu sungguh memeranjatkan. Belaiu telah memfitnah UMNO bertanggungjawab ke atas masalah tersebut. 

Adakah ADUN wakaf Bharu Kelantan ini sedar bahawa seluruh masjid di negeri Kelantan di bawah naungan KDYMM Sultan Kelantan sebagai KETUA RASMI AGAMA ISLAM DI KELANTAN di bawah seliaan MAIK. 

Adakah ADUN Wakaf Bharu menuduh KDYMM Sultan Kelantan dan MAIK bersengkongkol dengan UMNO berkenaan hal ehwal masjid?

Bukankah masjid tersebut di bawah tanggungjawabnya sebagai ADUN untuk memastikan anak mukim hadir ke masjid?

Kenapa perlu memfitnah UMNO pula? Apa kaitan UMNO dengan kegagalannya sebagai ADUN dalam parti yang perjuangkan ISLAM untuk mendidik anggota masyarakat solat berjemaah?

Atau adakah para jemaah di mukim tersebut sudah merasa jemu dan bosan dengan ceramah politik yang diselitkan dalam kuliah Maghrib?

Inilah mentaliti pemimpin PAS Kelantan. Taksub melebihi muatan. Mulut tak jaga. Salah sendiri tapi mempersalahkan pihak lain. Amalan apakah ini?

TEPUK DADA TANYA IMAN!
Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...