Isnin, 19 Disember 2011

HAMBA TAK NAK ADAM ADLI HAMBA MAHU SI PUDIN DENGAN ANWAR IBRAHIM DI HUKUM BERAT!

PEDULI APA DENGAN ADAM ADLI.
SI PUDIN DAN MEREKA YANG BERKHIANAT ITULAH YANG SEPATUTNYA DI HUKUM. 

Pengkhianatan adalah perbuatan yang sewajarnya menerima hukuman berat dan setimpal. Pengkhianatan tidak seharusnya di pandang ringan dan di anggap sebagai mudah. Meredhokan dan merelakan pengkhianatan di dalam institusi samalah seperti turut bersama pengkhianat membunuh institusi. 

Kepercayaan sesama sendiri adalah amanah dan tidak seharusnya dikhianati oleh pemegang amanah tersebut. 300 orang mahabahlol SMM, GAMIS dan BEBAS memegang amanah agama bangsa dan negara untuk menimba ilmu dan seterusnya menabur bakti kepada masyarakat. Apabila amanah itu dikhianati dan di sokong oleh pemimpin tertinggi seperti si Pudin dan didiamkan saja oleh seluruh ahli dan penyokong UMNO maka dimanakah letaknya jatidiri dan maruah kita semua?

Apakah ertinya perjuangan memertabatkan maruah agama bangsa dan negara jika perbuatan pengkhianatan dibiarkan tanpa di hukum?

Pakatan haram jadah sememangnya adalah pengkhianat agama bangsa dan negara. Kenapa sehingga kini mereka tidak di hukum oleh rakyat jelata? 

Persoalan hamba kepada semua rakyat Malaysia, adakah kini pengkhianatan dianggap sebagai sebuah nilai dalam perjuangan demi mencapai kejayaan?

TEPUK DADA TANYA IMAN!

6 ulasan:

rahman berkata...

lagi lagi melayu sama melayu!!!... apakah orang melayu ni hanya layak menjadi alat dan boneka pencacai pihak yang berkepentingan???..dari dulu sampai sekarang.. budak2 melayu yang masih belajar di universiti dipergunakan..apakah budak2 melayu ni masih tak sedar diri???..anak2 bangsa lain sibuk belajar setinggi yang boleh sampai peringkat PHD.. Anak2 Melayu pulak hanya setakat jadi Hampas dan lembu politik!!!macam gampang!!

JAS SALLEH berkata...

betul tu bro

Tanpa Nama berkata...

jangan hendak dipersalahkan ssiswa/siswi 100%. Pemimpin wajib dipersalahkan. 100% mahasiswa/siswi berhutang dengan PTPTN/MARA. Hendak mengharapkan ibu bapa, minta maafalah.
Habis belajar, tiada kerja, hutang pula puluhan ribu.

Malang sungguh nasib orang Melayu yang mempunyai pemimpin Melayu yang Fasik

Tanpa Nama berkata...

Dah dapat pinjaman tu gunakanlah sebaik mungkin. Belajar dengan tekun untuk menggapai cita-cita. Belajar berdikari jangan asyik nak mengharapkan free je dalam serba serbi.

Tanpa Nama berkata...

Tanpa nama 6:45,

Pelajar Cina pun berhutang juga utk belajar,malahan ramai di antara mereka berhutang dengan bank dan terpaksa membayar interest yg lebih tinggi,mereka terpaksa berhutang untuk belajar lebih awal dari pelajar Melayu,tapi mereka membayar segala hutang mereka.

Orang Melayu berhutang salahkan Umno,tak maju pun salahkan Umno,tapi yg peliknya orang Cina boleh maju,walau pun mereka juga berada di bawah pemerentahan kerjaan yg di pimpin oleh Umno.Pelajar Cina boleh dapat kerja dan boleh bayar hutang.Pelajar Melayu hanya menyalahkan pemimpin dan Umno saja yg mereka tahu.

Agak-agaknya kalau Pakatan memerentah,orang Melayu boleh maju dan boleh bayar hutang ke?.Rasa-rasa nya kalau sikap macam kau yg hanya tahu menyalahkan orang lagi mampus jadinya nanti.

bojan berkata...

xnak berutang xyah belajar.xkan xleh bayar utang nak salahkan org lain akai ada ka

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...