Khamis, 8 September 2011

MAT SYABU HINA PEJUANG KEMERDEKAAN, ISHAM RAIS HINA TOK JANGGUT!

ISHAM RAIS atau saya momokkan  beliau sebagai ISAPMOCKDUNCE, seorang yang pernah melarikan diri ke luar negara meninggalkan rakan-rakannya pada 1974 selama 21 tahun, telah menghina TOK JANGGUT secara terang-terangan!

Setelah beliau, Mat Syabu dan Aziz Bari , Trio Tolol Pro Komunis mengadakan Forum mengangkat seorang pemimpin Komunis yag telah menyerang tanpa perikemanusiaan Rumah Pasung Bukit Kepong pada Febuari 1950 pada malam semalam yang diadakan di sebuah dewan KLSCAH, pada hari ini beliau menghina TOK JANGGUT!

Di dalam entrinya di blognya, si tolol itu menjustifikasikan Mat Indera sebagai pejuang kemerdekaan kerana mati di gantung oleh British sama seperti Tok Janggut. Tok Janggut mati di gantung dan kemudiannya mayatnya telah di gantung kaki ke atas kepala di bawah. Ini terjadi semasa British menguasai Kelantan. Pada hari ini Kelantan dikuasai oleh PAS. Pernahkah PAS Kelantan mengadakan sebarang hari mengingati Tok Janggut?

Malah pendaftaran PAS diluluskan oleh kerajaan British. bagi menyaingi UMNO, Tidakkah ini bermakna PAS sememangnya sejak awal penubuhan mereka adalah BARUA & TALIBARUT BRITISH? Malah PAS pernah mengadakan pertemuan dengan wakil komunis di Gunung Semanggol sehinggakan Dato' Onn pernah mengatakan ' BAHAYA TURUN DARI GUNUNG SEMANGGOL'!

Malah KMM PKMM AWAS API termasuklah AMCJA dan PKM semuanya didaftarkan oleh British.Hujah pendaftaran oleh British merupakan hujah dangkal yang amat tolol untuk menuduh UMNO sebagai barua British.

Mat Indera mati sebagai seorang pengganas komunis yang menyerang dan membunuh anggota Polis yang berkhidmat dengan Kerajaan Negeri Johor yang berkhidmat dengan Sultan Johor. 

Tok Janggut di serang oleh anggota sepoi British yang dianggotai oleh ramai Sikh kerakyatan British. Sikh yang sama keturunan dengan Karpal Singh di dalam DAP dan anaknya Gobind Singh Deo yang kini membela kes liwat 2 Anwar Ibrahim. 

Oleh itu, jelas justifikasi Isham Rais berdasarkan kepada cara hukuman adalah berbentuk penghinaan kepada Tok Janggut. Ini amat mengelirukan kerana jika Pejuang Kemerdekaan di nilai dengan cara hukuman di hukum gantung sampai mati, tidakkah ini bermakna bahawa semua penjenayah dan pengedar dadah yang di hukum mati oleh British sebelum 1957 adalah PEJUANG KEMERDEKAAN JUGA? 

Inilah TOLOLNYA pemikiran Isham Rais yang pernah lari ke luar negara dan berlindung di Belgium di bawah SUAKA POLITIK selama 21 tahun kerana pengecut dan bacol. 

Harus diingat PKM menentang British bukan atas semangat kemerdekaan tetapi hendak menubuhkan sebuah NEGARA KOMUNIS MERDEKA.

Justifikasi Isham Rais merupakan PENGHINAAN KEDUA TERBESAR kepada pejuang kemerdekaan selepas PENGHINAAN UTAMA oleh Mat Syabu. 

Pada hari ini sekumpulan bekas Persatuan anggota Polis dan Persatuan Bekas Perajurit telah mengadakan demonstrasi aman di depan ibupejabat PAS di Jalan Raja Laut. Mat Syabu yang berada dalam bangunan pejabat telah ENGGAN menemui para pendemo. 

Mat Syabu bukan sahaja tolol tetapi juga adalah pengecut dan bacol sama seperti Isham Rais sebab itu mereka boleh bergandingan bahu dalam isu memertabatkan pengganas komunis dan menghina pejuang kemerdekaan mengikut tafsiran bahlol sifat pengecut mereka. 

Akhirnya pihak polis juga digunakan oleh PAS PUSAT untuk MENGHALAU PENDEMO AMAN, Inikah SEMANGAT CINTAKAN KEBEBASAN BERHIMPUN OLEH PAKATAN PRO KOMUNIS? KALAU MEREKA BERHIMPUN DIKATAKAN AMAN DAN JIKA OIHAK LAIN BERHIMPUN MEMBANTAH MEREKA ITU TIDAK AMAN?

PERJUANGAN POLITIK PKR PAS DAP PSM BANYAK MERUGIKAN RAKYAT MALAYSIA DAN BANYAK MENGHINA PEJUANG-PEJUANG KEMERDEKAAN NEGARA. 

INGAT! UNDI PAKATAN PRO KOMUNIS ANDA UNDI SEBUAH NEGARA KOMUNIS MERDEKA!

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

orang bangang jumpa orang bangang! ni la jadi nyer.. main sedap cakap jer.. buku sejarah tak mau baca..

Jas Salleh berkata...

Tuan Man Tuan Ibrahim pula buat lawak bodo bangang

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...