Khamis, 8 September 2011

ABDULLAH CD MENGAKUINYA ADIK MAT INDERA MENAFIKANYA, KATA SIAPA LEBIH DIPERCAYAI?

Dalam kemelut isu Timbalan Presiden PAS Mat Syabu mengiktiraf pengganas komunis sebagai pejuang kemerdekaan , PAS telah mengheret adik Mat Indera ke dalam kemelut tersebut bersandarkan kepada buku 'PENGUKIR NAMA JOHOR' yang telah diterbitkan oleh Yayasan Warisan Johor. Editor buku itu telah menafikan sekeras-kerasnya bahawa kisah Mat Indera di dalam buku itu adalah pengiktirafan kepada Mat Indera sebagai pejuang kemerdekaan.

Kisah Mat Indera diceritakan di dalam buku itu bertujuan bagi rakyat menilai samada Mat Indera adalah pejuang atau pengkhianat. Abdullah CD pernah menulis sebuah buku dan mengakui bahawa Mat Indera adalah Ketua Bahagian Rejimen ke 10 PKM di pantai barat Johor.Malah Abdullah CD turut mengakui bahawa serangan ke atas balai polis Bukit Kepong paa 1950 turut disertai oleh Mat Indera.

Manakala adik Mat Indera yang digunakan oleh PAS pula semasa abangnya bergiat cergas di dalam PKM, beliau baru berusia 4 tahun. Jadi perkataan siapa yang boleh dipercayai ? Abdullah CD ketua kepada Mat Indera atau adik Mat Indera yang berusia 4 tahun?


5 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Dasar keturunan komunis

Atok gua mati kerana dibakar hidup hidup oleh komunis dalam kereta di Johor

Lu mau gua bakar lu hidup hidup woooiii Baharum haramjadah ???

Tanpa Nama berkata...

ni semua si TENOK MAT SYABU BODOH! tu punya pasal, Dia punya merapu.. habis semua orang naik angin!!!

Jas Salleh berkata...

Pakatan Sosialis Pro Komunis ini bertindak di atas kebutaan emosi marah melampau kepada UMNO, mereka fikir semua rakyat Melayu India Cina amat membenci UMNO seprtimana semangat Anwar Ibrahim membenci UMNO.

Mereka silap!

Tanpa Nama berkata...

Kalau lu cakap pas sokong komunis, umno sokong kapitalis.
dua2 idelogi kapir beb

kalu lu islam lu patut keluar umno beb

Tanpa Nama berkata...

Aku dulu penyokong kuat PAS tapi sejak PAS pusing 360% dan jadi DAPAS aku tak sokong lagi kerana ia merosakkan umat Islam. Tapi aku tetap undi PAS sebab boleh masuk syurga. Ini adalah wajib yg aku dapat kerana fatwa dan janji Porky Nicky Ajis kepada aku (siapa yg undi PAs masuk syurga). Porky Nicky Ajis juga berjanji atas nama Allah bahawa dia bertanggungjawab atas nama seorang ulamak PAS yg aku wajib menuntut janji itu di akhirat kelak. Yg terbaru sejak PAS jadi DAPAS siapa yg undi selain BN juga akan masuk syurga, orang Melayu walaupun Islam tak dapat masuk syurga jika undi BN sebab dia sokong UMNO. Wallahualam tapi aku pegang janji Ulamak ni.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...