Rabu, 31 Julai 2013

Melayu Tak Perlu Ikut Telunjuk Kepimpinan DAP-PKR-PAS Dalam Isu Jenayah Terancang.

Poodah ! Nak buat Melayu nak ikut telunjuk pemimpin DAP-PKR-PAS dalam semua isu berbangkit mengenai kadar jenayah meningkat? Bukan ke DAP PKR PAS yang beriya berjanji akan mengekalkan keamanan tanpa ada ISA dan Ordinan Darurat? Tetapi kenapa pula Melayu hendak dipersalahkan oleh mereka? Ahli parlimen dan ADUN DAP PKR PAS dah hilang akal waras mereka. 

Cubaan membunuh Sanjeevan orang kuat DAP PKR PAS dalam NGO pro PR, bukannya dilakukan oleh Melayu, Helo Melayu mana ada permit senjata api dan terlibat dalam kegiatan kumpulan samseng dan gengster. Malah, Melayu yang ramai menjadi mangsa aktiviti samseng dan gengster. Cuba fikir, dan ini bukan berniat rasis, tapi kenyataan, kaum mana yang paling ramai duduk dalam kumpulan samseng dan gengster sekarang ini? Kumpulan 21 contohnya, yang baru-baru ini bikin onar di Kelang, tindakan daripada kaum mana?

Tak lama dulu, kita masih ingat bagaimana Azmin Ali bising mengenai gengster yang di bawa masuk DAP dalam SUK. Siapa yang melompat ? Tak ke Ronnie Liu dan Teresa Kok? Kita lihat sendiri bagaimana bila ISA dan Ordinan Darurat dimansuhkan, kadar jenayah naik meninggi. Salah siapa? Melayu ke? Melayu mana ada kumpulan samseng dan gengster macam Cina dan India pun. Bukan rahsia lagi, Cina dan India paling ramai terlibat dalam kegiatan samseng dan gengsterisma. Mereka terlibat dalam kegiatan tersebut kerana itulah budaya mereka pun. Mereka mengejar kekayaan dan kemewahan segera. Masuk geng, cepat jadi kaya-raya. Korang ingat dari mana puak cinabeng sentiasa dapat modal untuk bisnes?

Kemarahan ambe ialah terhadap pemimpin bangsat DAP PKR PAS yang tidak bertanggungjawab. Mereka yang mendesak penjenayah dibebaskan. Tapi kini mereka menyalahkan Melayu dalam serba-serbi. Mentaliti anarkis DAP PKR PAS sepatutnya sudah cukup untuk Melayu menolak DAP PKR PAS yang hendak kenyangkan perut mereka sendiri. Mereka juga yang sentiasa mengutuk dan mencerca anggota Polis yang ramai terdiri daripada Melayu. 

Ketua-ketua gengster Cina dan India kini merasa selesa dan aman kerana mereka mempunyai perlindungan sistematik Politik daripada pemimpin DAP PKR PAS. Pantang cuit sikit, gerentilah Parlimen meriah dengan maki hamun ahli Parlimen DAP PKR PAS ke atas polis. Kumpulan samseng dan gengster memang suka dengan DAP PKR PAS kerana mereka dilindungi sepenuhnya.

Bagi ambe, Melayu Kebanyakan sekarang ini sepatutnya menuding jari ke arah DAP PKR PAS dan mendesak mereka berusaha mengekang kegiatan jenayah terancang. Beranikah mereka? Sudah tentu tidak, kerana Melayu kebanyakan akan tahu juga bahawa yang paling ramai melindungi penjenayah adalah pemimpin DAP PKR PAS. Tengok sajalah dalam DAP-PKR-PAS, yang mempunyai palin ramai bekas banduan. Ini ke Melayu kejar dan mahu?

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...