Selasa, 10 April 2012

PAKATAN DRAKULA TAKDE KERJA LAIN ASIK BERDEMO JE.


diambi dari rakan fesbuk IBNU HANIF.

Imam asy-Syaukani rahimahullah (Wafat: 1250H) memberi amaran dengan menyatakan:

ويؤدب من يثبط عنه" فالواجب دفعه عن هذا التثبيط فإن كف وإلا كان مستحقا لتغليظ العقوبة والحيلولة بينه وبين من صار يسعى لديه بالتثبيط بحبس أو غيره لأنه مرتكب لمحرم عظيم وساع في إثارة فتنة تراق بسببها الدماء وتهتك عندها الحرم وفي هذا التثبيط نزع ليده من طاعة الإمام
“Orang yang melakukan provokasi dan kekacauan (membakar emosi rakyat) untuk membenci pemerintah, mereka wajib diberi hukuman, maka yang diwajibkan adalah menghentikan perbuatannya (agar tidak timbul kekacauan). Jika mereka tidak juga berhenti dari melakukan kekacauan (provokasi tersebut), maka mereka berhak mendapat hukuman yang berat dan dipisahkan daripada orang-orang yang mereka provokasikan, sama ada dengan cara dipenjara atau selainnya. Ini adalah kerana mereka telah melakukan suatu perkara yang sangat-sangat diharamkan dan dalam masa yang sama telah berusaha menebar fitnah yang berpotensi mengakibatkan pertumpahan darah serta mencemarkan kehormatan yang menodai harga diri. Provokasi seperti inilah yang menyebabkan seseorang keluar dari ketaatan terhadap pemerintah.”  
(asy-Syaukani, as-Sailul Jarrar, 1/942 – Maktabah Syamilah) (via Nabil Mj) 
Beberapa siri demonstrasi bakal dilancarkan oleh DAP PKR PAS secara bergilir-gilir. Tujuannya adalah untuk melakukan provokasi dan kekacauan (mmebakar emosi rakyat) untuk membenci pemerintah (Kerajaan BN dan UMNO). Mereka tidak pernah berhenti walaupun seketika. 

Bermula dari demonstrasi Pendidikan Percuma, kemudian diikuti oleh Anti LYNAS (akan diadakan di seluruh masjid ) dan selepas itu barulah BERSIH 3.0. Pakatan DAP PKR PAS seboleh-bolehnya mahu mencetuskan provokasi dan kekacauan. Menyebarkan fitnah yang diharamkan agar seseorang itu keluar dari ketaatan kepada pemerintah.

Pendapat di atas adalah pendapat seorang ulama' yang muktabbar. Hamba mohon agar pendapat As Syaukani di atas disebarkan secara meluas. Kita semua maklum bahawa Pakatan DAP PKR PAS sudah tidak begitu selesa dengan Kebangkitan Kesedaran Rakyat yang mula mempersoalkan dan mempertikaikan cara berpolitik DAP PKR PAS. Rakyat melihat ketiganya mula berpolitik secara kotor dan menafikan hak umat Islam yang merupakan majoriti dalam Malaysia. Ketiganya begitu terdesak sehingga terpaksa melakukan provokasi dan kekacauan bagi membangkitkan emosi rakyat membenci kerajaan tanpa sebab musabab yang sah dan munasabah.

Wajibkah kita mengikuti DAP PKR PAS yang menyebabkan tapak masjid di jual oleh kafir harbi DAP dan gerakan kristianisasi dilindungi oleh PKR dan PAS?

TEPUK DADA TANYA IMAN!
PKR TAKDE AKHLAQ
PAS KENA BULI

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...