Isnin, 26 Mac 2012

ANTARA PERKARA AJAIB DALAM REGIM PUNAH RANAH.

Bila kita sebut PKR, siapakah yang tergambar kepada kita ? Melayu ? India ? Cina? Dalam PKR suara siapa yang lebuh vokal, hebat dan diikuti ? Bukan Anwar Ben Israel , atau Azmin Ali atau Khalid G atau Nurul Izzah atau akaq Wan Jijah  atau Rafizi atau Mak Lempira atau Sapudin Nasution atau  Shamsul Iskandar.

Bila kita sebut Regim Punah Ranah (Pakatanista Rakyat), siapakah yang lebih menonjol dalam gambaran kotak fikiran kita ? Bukan para pemimpin Melayu PKR, atau bukan pemimpin Melayu PAS.

Bila kita sebut BARISAN NASIONAL, siapakah yang tergambar dengan jelas di dalam benak fikiran kita? Bukan mana-mana pemimpin Cina DAP, Cina PKR, Cina PAS, India PKR, India DAP atau India PAS. Cuma satu sahaja yang amat jelas tergambar kepada kita. UMNO, MCA dan MIC.

Tapi bila kita sebut sahaja Regim Punah Ranah, yang hanya tergambar dalam kotak fikiran kita hanya Cina DAP. Eh .. di mana pula gambaran pemimpin Melayu dan India PKR, PAS dan DAP sendiri ? 

Komposisi perkongsian kuasa dan suara tidak seimbang di dalam Pakatanista Rakyat. Malah kepimpinan Cina DAP terus mengamalkan sikap dwi-standar terhadap pemimpin-pemimpin Melayu Islam di dalam Pakatanista Rakyat. 

Hakikat sebenarnya ialah kepimpinan Melayu Islam langsung tidak diberikan ruang dan luang untuk mengepalai dan mengetuai Pakatanista Rakyat. Sebaliknya kepimpinan Cina DAP yang berfahaman sosialis, komunis dan koumintang berdasarkan kepada semangat kebangsaan Cina Nanyang menjadi tonggak dan teraju utama di dalam Pakatanista Rakyat. 

Dan dalam kepimpinan sedemikian itu tidak ada ruang bagi pembelaan ke atas apa-apa hak orang Melayu dan agama Islam dan orang India. Kepimpinan Cina DAP hanya mengutamakan 'survival' orang  Cina sahaja. Malaysia adalah negara berbilang kaum di mana majoriti penduduknya adalah Melayu Islam. 

Tanyalah kepada diri anda sendiri adakah anda mahu satu kepimpinan yang hanya mengutamakan kepentingan satu kaum sahaja dan memperhambakan kaum lain untuk kepentingan kaum utama seperti yang di bawa oleh Pakatanista Rakyat yang diterajui oleh kepimpinan Cina DAP? 

Atau satu kepimpinan yang di bawa oleh Barisan Nasional di mana layanan diberikan secara adil saksama kepada semua kaum ? Hina sangat ker kepimpinan Melayu Islam di Malaysia ini ? Sehinggakan kepimpinan tersebut diperlekehkan dan menjadi bahan cercaan oleh kepimpinan Cina DAP yang amat biadap dan bangsat ?

TEPUK DADA TANYA IMAN!

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...