Ahad, 12 Februari 2012

PULAK SEMAKIN RASIS DAP KATA WARTAWAN PELACUR!


KUALA LUMPUR - Kesatuan Wartawan Kebangsaan (NUJ) kesal dengan kenyataan ketua publisiti pilihan raya DAP, Hew Kuan Yau yang melabel wartawan sebagai "pelacur".

Setiausaha Agung NUJ, V. Anbalagan dalam kenyataan hari ini berkata, kesatuan itu juga kesal dengan pendirian pengerusi jawatankuasa disiplin DAP Tan Kok Wai yang menyokong dengan menegaskan Hew hanya menyatakan hakikatnya.

Beliau berkata, kenyataan Kuan Yau telah mencemarkan imej semua wartawan yang bekerja dalam media cetak, elektronik dan 'online'.

"Ini tidak adil kerana beliau memberikan label itu pada semua wartawan, kategori orang yang khusus berkhidmat untuk orang ramai dan mengetengahkan isu-isu kepentingan awam," katanya.

Hari ini sebuah akhbar berbahasa Inggeris melaporkan Kuan Yau telah memohon maaf berhubung kontroversi yang timbul berpunca daripada kenyataannya.

Anbalagan berkata, Kuan Yau sepatutnya menyokong kenyataannya itu dengan kes spesifik seperti siapa wartawan itu dan daripada organisasi mana.

"Kuan Yau sepatutnya membuat aduan kepada organisasi terbabit supaya tindakan dapat diambil tanpa mengira wartawan itu adalah seorang eksekutif, petugas biasa, kebanyakannya ialah anggota NUJ, petugas kontrak atau petugas sambilan.

"Kami mendesak pucuk pimpinan DAP mengambil tindakan ke atas Kuan Yau dan Tan kerana sesuatu kebenaran atau fakta mesti disokong dengan bukti dan keterangan.

"Jika tidak, ia berupa dakwaan tidak berasas yang dilemparkan terhadap wartawan dan profesion itu," katanya.- Bernama

Kah kah kah kah DAP seolah-olah turut mengatakan bahawa fesbuker dan bloger Pakatang haramjadah adalah PELACUR !

TEPUK DADA TANYA IMAN!

3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

ok la tu DAP samakan wartawan dgn pelacur.... pada DAP, pelacur ni penting.... cuba tgk kat Penang dan Selangor.... hari2 dengaq polis duk serbu sarang pelacur.... kalau tgk cerita cina lama2 pun, mmg wujud watak pelacur dan dah jadi sebahagian hidup depa .... so, terima dgn hati yg senang wahai wartawan....

Tanpa Nama berkata...

eloklah dorang malu akan diri......pusat dan pelacur dari kaum mereka yang paling ramai......contoh tak baik macam eli kangkang dan anugerah tuhan a.k.a papa hebat lenjan chinadol.......

pukimaq berkata...

La.Komunis memang suka pelacur dan sayangku.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...