Sabtu, 25 Februari 2012

ANWAR IBRAHIM DI JEMPUT OLEH TUN DR MAHATHIR KE HARI BELIA JIKA KEMAROK SANGAT HENDAK KE PUTRAJAYA

Berucap di program Bicara Minda di PWTC  Tun Dr Mahathir menyentuh mengenai peranan dan tugas seorang pemimpin, di antara lain Tun Dr Mahathir berkata:-
"Pemimpin tidak berfikir bahawa beliau ditugaskan untuk memimpin dan membawa pengikut-pengikutnya ke arah yang lebih baik, ke arah yang akan memberikan kehidupan yang lebih bahagia. Itulah tugas pemimpin."
"Apabila pemimpin mula lupa dengan tugasnya, maka lambat laun pengikut-pengikutnya akan berhenti menjadi pengikut dan mereka akan bertindak menjatuhkan pemimpin tersebut."
"Walaupun pengikut-pengikut mungkin boleh bersabar bertahun lamanya, tetapi akhirnya pengikut-pengikut ini bangun untuk menjatuhkan pemimpin itu."
Siapakah yang di sindir oleh Tun Dr Mahathir ? Sudah tentulah Anwar Ibrahim. Anwar Ibrahim menubuhkan PKR dengan hanya satu tujuan yakni memperalatkan para pengikutnya untuk menjadi Perdana Menteri Malaysia. Anwar Ibrahim tidak pernah sedikit pun mengambil tahu mengenai kebajikan dan kepentingan para pengikutnya. 

Sudah berpuluh ramainya pemimpin PKR yang selama ini menjadi tonggak PKR meninggalkan PKR atas alasan sudah hilang kepercayaan dengan Anwar Ibrahim. Siapa yang boleh tahan di tipu dan dimanipulasikan selama bertahun-tahun oleh Anwar Ibrahim? Hanya mereka yang setaraf dengan lembu sahaja mampu bertahan dalam PKR.


TEPUK DADA TANYA IMAN!

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...