Jumaat, 4 November 2011

'HANG NAK MAKAN PENAMPAQ AKU KA JIJAH?!!!!' GARA-GARA TAK DAPAT HADIR PESTA GAY.


KRISIS RUMAH BERBANGLO. Sungguh mengejutkan! Seorang suami bernama Anwar Ibrahim (kebetulan bukan disengajakan) yang beristerikan seorang wanita biasa bernama Wan Jijah (juga kebetulan tidak disengajakan) telah berang apabila di sindir oleh isterinya mengenai karnival PESTA GAY. Menurut jiran yang telah disoal oleh pihak polis mengenai kejadian itu seorang berbangsa Cina bernama Lim Guan Eng (kebetulan tidak disengajakan) beliau berkata tidak ingat apa yang berlaku serta terlupa. Seorang lagi saksi wanita India bujang berkerjaya sebagai peguam bernama Ambiga Sreenivasagam berserta teman lelakinya Dr Xavier Jeyakumar (nama keduanya adalah kebetulan dan tidak disengajakan) membantah penyiasatan polis di atas kejadian tersebut. " Ini melanggar hak bersuara kuat dan lantang dalam rumah kediaman sendiri! Suami isteri berhak berhimpun secara aman." tegasnya sambil menyondol-nyondol kepalanya di bahu Dr Xavier Jeyakumar. Manakala teman lelakinya berkata " Semua manusia berhak memilih apa yang mereka mahu anut. Tidak salah mereka berkongsi sehelai kain kuning bersama.' Menurut tukang kebun pasangan suami isteri tersebut Mat Syabu (kebetulan dan bukan disengajakan) berkata " UUuuuuuuu ... Eeeeeeeee .. iiieeeeeeeee..." kerana trauma akibat terlanggar jip Anwar Ibrahim. Pihak polis terpaksa membawa pakcik kepada Anwar Ibrahim, seorang guru tak bertauliah bernama Tuan Guru Nik Aziz (kebetulan bukan disengajakan) untuk memujuk Anwar Ibrahim yang masih berang dengan isterinya. Peguam keluarga tersebut bernama Karpal Singh (kebetulan bukan disengajakan) turut hadir bagi menenangkan keadaan. "Anwar Ibrahim has made enuf trouble, Anwar Ibrahim harus bertobat" katanya bila di soal oleh wartawan Malaysiakini (kebetulan tidak disengajakan) Ayah angkat kepada Wan Azizah Uncle Lim Kit Siang  (kebetulan dan tidak disengajakan) berkata ' Just because a pair of tits they  behaved like 16 years old teenager so morally despicable, cruel and barbaric!'  Kebetulan pada masa yang sama sekumpulan Mat Rempit berbaju kuning telah di tahan oleh polis kerana berbuat bising. Ketuanya berkata " Kami bukan orang UMNO. Saya ahli PAS Teluk Kembar. Kami sedang menuju ke Komtar untuk buat bantahan kepada Kalipah' katanya. Seorang saksi yang tidak mahu dikenali berkata 'Saya masa kejadian sedang asik menonton video klip pendedahan skandal seks Chinadoll dengan seorang VVVIP pembangkang. Saya fikir video itu adalah lucah dan sewajarnya polis mendakwa mereka yang menyebarkannya di internet." Polis masih lagi menyiasat semua saksi-saksi yang berkenaan dan kertas siasatan di jangka siap pada penghujung bulan ini.

Teladan: Jika anda mendapati sukar untuk memahami cerita di atas itu bermakna anda bukan seorang penyokong tegar pas-dap-pkr tetapi jika anda memahaminya bermakna anda sentiasa mengikuti perkembangan politik tanahair. Sebaliknya jika anda tidak bersetuju dengan kesimpulan yang hamba buat ini bermakna anda adalah penyokong tegar pas-dap-pkr kerana hanya merekalah kelompok manusia yang sentiasa keluar tajuk apabila berhadapan dengan isu-isu berbangkit dan sentiasa mencari helah menyalahkan orang lain di atas kejahilan mereka sendiri.

Ianya adalah contoh bagaimana pembangkang sentiasa menimbulkan kekecohan dan huru hara tanpa kita sendiri jelas mengenai mana pangkal dan mana hujung isu tersebut. Cuma yanga da adalah penafian berbaur fitnah hasutan.

TEPUK DADA TANYA IMAN

2 ulasan:

Bingai @ Bangang berkata...

Tumb Up, Tuan! Bagi penyokong atas pagar mahu gantung diri bila baca entri tuan ni. hehehe

Tanpa Nama berkata...

terbaekk la...stju dgn jas salleh =D

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...