Ahad, 21 Ogos 2011

ISU ARTIS BELA ANJING: BELA KUCING LAGI ELOK DARI BELA ANJING.

Awatnyerlah artis perempuan sensasi ini lakukan? Ya lah tau lah anjing ini najis mughalazah (najis berat) berdasarkan kepada pendapat Imam Syafie'. Pemeliharan anjing berdasarkan syara' mazhab Syafie' hanya dibenarkan bagi tujuan berburu, menjaga ternakan, menjaga ladang, menjaga rumah, ketenteraan dan kepolisian yakni yang di sebutt sebagai anjing terlatih. Bagi tujuan dan maksud pemeliharaan sebagai haiwan manja-manja gitu seperti kucing adalah tidak digalakkan. Sila lihat di bawah ini petikan mengenai Fatwa Pemeliharaan anjing.


Apa yang berlaku ialah artis berkenaan lebih cenderung kepada memlihara anjing sebagai haiwan peliharaan. Lihatlah gamabr-gamabr di bawah ini.gambar-gambar di cilok daripada member gua media permatang pauh tengkiu bro.



Jadi korang fikirlah sendiri samada wajar melakukan seperti artis berkenaan lakukan sedangkan membela kucing itu lebih afdal kerana kucing adalah haiwan peliharaan yang amat disayangi oleh baginda Rasullullah s.a.w. serta tidak pernah pun di dalam sirah baginda memlihara anjing seprti yang dilakukan oleh artis tersebut. Sudah tentulah baginda Rasullullah s.a.w lebih arif daripada artis tersebut. Yea tak. Diharapkan artis berkenaan daapt membetulkan keadaan.

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...