Selasa, 24 Mei 2011

PERBANDINGAN HARGA MINYAK. MEMANG KAU BINGAI TAK SUDAH ANWAR.


SABAH MEI 21, 2011. DALAM satu sesi ceramah Rakayasa Bingai Anwar Ibrahim mantan Timbalan Perdana Menteri, mantan Menteri Kewangan dan Penasihat Ekonomi Selangor merangkap Ketua Umum PKR telah membuat LAWAK BINGAI apabila mengajak para hadirin membandingkan harga minyak di negara pengeluar minyak Brunei Arab Saudi, Qatar Venezuela dan Iran dengan harga minyak di Malaysia. Di tipu hidup-hidup para hadirin oleh rekayasa bingai Anwar Ibrahim.



Bercakap pada ceramah bersempena lawatan beliau ke negeri Sabah semalam, Anwar mengecam peranan kerajaan yang gagal memberi manfaat kepada negeri itu dan Malaysia secara keseluruhan untak menikmati keselesaan harga minyak rendah. 

Ini katanya berikutan kerajaan yang dipimpin Perdana Menteri Najib Razak mempunyai kepentingan mengumpul dana kerajaan berbanding mengurangkan beban rakyat. "Kita kena banding minyak dengan harga pengeluar minyak. Brunei, Arab Saudi, Qatar Venezuela dan Iran. Semuanya rendah bila dibandingkan," ujar beliau.
KENAPA ANWAR DIKATAKAN BINGAI.

1. Malaysia hanya mengeluarkan sejumlah 693, 700 tong sehari dan jumlah penduduk Malaysia ialah seramai 27 juta orang. Mari kita bandingkan jumlah pengeluaran tong minyak sehari di negara-negara perbandingan yang Anwar Ibrahim sebutkan.

BRUNEI:  200, 000 tong sehari  penduduk 401, 890 (1.3% daripada populasi Malaysia) keluasan hampir sama dengan Negeri Sembilan. 

ARAB SAUDI:  10 juta tong sehari (pengeluaran Malaysia hanya 6% dari pengeluaran Arab Saudi) populasinya kurang sedikit dari Malaysia.

QATAR: 1.213 juta tong minyak sehari (pengeluaran Malaysia hanya 57% berbanding pengeluaran Qatar) populasinya 1.7 juta orang (5% berbanding populasi Malaysia)

VENEZUELA: 2.8 juta tong sehari (pengeluaran Malaysia 24% dari pengeluaran Venezuela) populasi 29.1 juta orang.

IRAN: 4.25 juta tong sehari (pengeluaran Malaysia 16% dari pengeluaran Iran) populasi Iran ialah 77 juta orang.

2. Perbandingan yang disyorkan oleh Anwar Ibrahim adalah bersifat pembohongan dan cerita karut paling lawak dalam abad ini,  jika Anwar Ibrahim mengambil peperiksaan dalam bidang ekonomi, dia gerenti fail malah akan menjadi ejekan dan bahan ketawa guru ekonominya dan rakan kelasnya. Perbandingan tersebut ternyata tidak masuk akal dan tidak berpijak di bumi nyata.

3. Terdapat perbezaan yang begitu ketara dari segi pengeluaran minyak, jumlah penduduk dan keluasan geografis negara-negara perbandingan dengan Malaysia. Bagaimana hendak kita buat perbandingan yang adil saksama jika terdapat faktor perbezaan yang begitu besar dan ketara? 

4. Lainlah jika di ambil sebuah negara pengeluar minyak di mana jumlah pengeluaran sehari, keluasan geografis, jumlah penduduk adalah sama dengan Malaysia dengan sedikit perbezaan dalam 1%- 3%, barulah boleh di buat perbandingan dengan adil saksama. Bukan merekacipta kisah karut marut dengan membuat perbandingan yang tidak masuk akal seperti yang dilakukan oleh Anwar Ibrahim Tukang Karut paling Lawak di dunia sekarang! Memang Anwar Ibrahim ini bingai tak sudah! Itulah sebab kenapa dia di tendang keluar dari UMNO/ Barisan Nasional serta kenapa Rejim Satanisma Beruk Jahat PASDAPKR TIDAK LAYAK MEMERINTAH MALAYSIA!

5. Sila baca 2 blog ini mengenai perkara yang sama iaitu :-




Anda semua sekarang mungkin sudah mendapat gambaran jelas mengenai harga minyak di Malaysia dan dapat memikirkan bahawa kerajaan Barisan Nasional tidak melakukan kezaliman kepada rakyat sepreti mana dakwaan rejim Satanisma beruk jahat PASDAPKR selama ini. 

Anda semua dapat menilai betapa sayangnya kerajaan Barisan Nasional kepada rakyat selama ini dan betapa rejim Satanisma Beruk Jahat PASAPKR kuat menipu dan berbohong kepada anda semua selama ini. Emosi anda dipermainkan dan anda semua diperolok-olokkan oleh Rejim Satanisma Beruk Jahat PASDAPKR. Mereka menghina inteligen anda semua selama ini.

Jangan biarkan lagi Rejim Satanisma Beruk Jahat PASDAPKR menghina inteligen anda semua dan percayalah jika anda semua memberikan undi kepercayaan kepada mereka, anda semua akan dimangsakan dan di tipu oleh mereka dalam semua hal. TEPUK DADA TANYA IMAN.

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...