Khamis, 28 April 2011

KAUM CINA MULA MERASA TERPINGGIR DAN TERANCAM (5)

Hasil Ceramah-ceramah DAP Semasa Kempen di PRn Sarawak
Guan Eng masih mahu Menipu Dirinya Sendiri?


1. Pembohongan Guan Eng Si Sundalan Hitlerisma dalam entrinya Perutusan Hari Easter yang menghasut secara ekstrim dan melampau kaum Melayu, Cina, India, Orang Asli, Iban, Kadazan, Dayak, Orang Ulu, Serani, Punjabi dengan idea-idea Hitlerian acuan DAP. Menarik kerana Guan Eng di petik sebagai menyatakan seperti berikut:-
He said that Malaysia was not built on Hitler’s ideas but that “some want to turn the constitution on its head to support the idea of racial dominance.” 
(Malaysiakini, 'Guan Eng Is Opposing Hitler Is Wrong?' April 26,2011.)
2. Bandingkan pula apa yang Guan Eng tulis dalam blog entrinya Perutusan Hari Easter yang dipetik kembali dalam entrinya pada  April 27, 2011 seperti berikut:-
We should move away from the mindtrap of fear based on hate, racism, extremism. We should not be taught to fear diversity. We should not be brainwashed with Hitlerian ideas that one is superior to another merely because of the colour of our skin.
We must have the courage to change. #
3. Di atas Guan Eng terang-terang menyebarkan fitnah dan menimbulkan suasana fiktif kononnya rakyat Malaysia ini terperangkap dalam ketakutan perangkap-minda  berasaskan kepada Benci, Rasisma, Ekstrisma dan rakyat Malaysia diajarkan untuk takut kepada kepelbagaian serta di cuci-minda dengan idea-idea Hitlerian bahawa seseorang itu dilebihkan di atas seseorang lain disebabkan oleh warna kulit mereka. Helo Guan Eng, adakah anda merujuk kepada Ketuanan Melayu itu sama dengan idea Super Race Hitler? Anda sudah lupakah yang Vivian DAP Sarawak menyeru pengundi Cina menolak KM Sarawak hanya semata KM Sarawak itu warna kulitnya bukan warna kulit Cina?
Is it wrong to oppose Hitler or Hilterian areas of racial supremacy or dominance? I challenge any BN politician to state where in the Malaysian Federal Constitution supports or permits racial supremacy or dominance.#
4. Tidak salah melawan Hitler tetapi sila tunjukkan kepada kami bukti kukuh jika Hitler ada tinggalkan baka dan keturunan dalam UMNO, MCA MIC dan dalam mana-mana parti kompnen Barisan Nasional dan samada Malaysia ini dimerdekakan oleh Hitler serta diasaskan oleh Hitler atau Malaysia ini pernah menjadi Tanah Jajahan dan sebahagian wilayah Berdaulat Jerman dan Perlembagaan Malaysia ini diluluskan oleh NAZI.

5. Seperkara lagi, kenapa anda tidak menyebutkan bahawa NAZI itu adalah kependekan kepada SOSIALIS NASIONAL PARTI yakni  ADOLF HITLER adalah pemimpin sebuah parti politik Fahaman SOSIALIS sama seperti DAP ? Jika anda merujuk persamaan antara NAZI dan DAP saya amat bersetuju 300%!
DAP and the PR state government opposes any form of racial supremacy or dominance, whether it is Chinese supremacy, Indian supremacy or Malay supremacy. We only believe in the supremacy of the rakyat and the people.# 
6. Siapakah Pemimpin yang menyeru kaum Melayu sebelum Merdeka dengans eruan berikut "Kita Terima orang Cina dan India sebagai saudara-saudara kita'" kemudiannya mengasaskan idea perkongsian kuasa melalui PARTI PERIKATAN. UMNO MCA dan MIC merupakan PERINTIS menentang semua bentuk gagasan dominasi kaum. Agak menghairankan kerana dalam kenyataan Guan Eng di atas, si Sundalan Hitlerisma ini mengasingkan perkataaan DAP dan PR sebagai 2 entiti berbeza. Adakah ini petanda bahawa Guan Eng Si Sundalan Hitlerisma ini mengakui bahawa sebenarnya DAP adalah DOMINAN RAS/ PARTI POLITIK dalam PAKATAN JAHAT?
Malaysians despair when some politicians tell our children that they can never be good enough, that they need special rights and favours to survive just because of the colour of their skin. How do we build up a child’s confidence if we instil this sense of inferiority that they need special assistance, especially when this special assistance never comes?
Look at the success of Singapore in surpassing Malaysia for the first time in 2010 as the 3rd largest economy in ASEAN after Indonesia and Thailand. Despite having no resources, Singapoare GDP this year as grown to US$210 billion compared to Malaysia’s US$205 billion.
 7. Seperti biasa, kedua kenyataan Guan Eng di atas adalah merupakan pembohongan paling besar, tapi ada juga benarnya bila dikatakan bahawa memang ada ahli politik DAP yang mengatakan demikian kepada rakyat Malaysia bagi menakutkan dan memecahbelahkan perpaduan rakyat Malaysia.

8. Singapura tidak boleh dijadikan alasan dan contoh teladan ini kerana rakyat Singapura sendiri pun bakal bangkit menetang ketidakpuashati mereka terhadap kerajaan Singapura di bawah PAP, bapa kandung DAP.Jika diteliti halus, ternyata selama ini MALAYSIA lebih terkedepan daripada SINGAPURA dan hanya dalam tempoh 10 tahun itupun perbezaan RM0.5 billion disebabkan oleh permainan politik jahat Pakatan jahat yang menjahanamkan kepercayaan pelabur luar negara dengan pelbagai tuduhan liar dan fitnah kepada negara sendiri.

SECARA RINGKASNYA, RAKYAT MALAYSIA TIDAK ADA SEBARANG MASALAH DENGAN KERAJAAN BARISAN NASIONAL, UMNO, MCA MIC DAN PARTI-PARTI KOMPONEN BARISAN NASIONAL, SEBALIKNYA DAP PAS DAN PKR YANG BERMASALAH ATAS SEBAB BERSAING KUASA DAN BERDENGKI TAHAP GABAN DENGAN BARISAN NASIONAL. INILAH KEBENARAN HAKIKI NYA.


1 MALAYSIA dah jemu dan muak dengan putarbelit Guan Eng Si Sundalan Hitlerisma.

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...