Khamis, 23 April 2015

#PRKRompin. Feel N Mood Pengundi & Jentera di Rompin.


Kawasan Parlimen Rompin - Ini kawasan besar bangat. Tiga DUN di dalamnya. DUN Bukit Ibam, DUN Muadzam Shah dan DUN Tioman. Dahulunya kawasan ini di tadbir oleh DARA. Kawasan FELDA gugusan Keratong. Selancar & Selendang berada dalam kawasan Parlimen ini. Kawasan Parlimen ini di kapit oleh kawasan Parlimen Bera dan Pekan. Kampung tradisi yang ada di dalam kawasan Parlimen ini adalah kampung-kampung dari zaman Pahang Tua. Terdapat banyak perkampungan Orang Asli yang wujud sejak berpuluh ribu tahun lampau. Majoriti pengundi adalah Melayu. 

Bandar Pusat Pentadbiran Daerah bagi kawasan Parlimen ini terletak di bandar Kuala Rompin. Bandar Muadzam Shah terletak di tengah-tengah kawasan Parlimen ini. Jalanraya utamanya, Lebuh Muadzam Shah- Segamat, Keratong-Serting Baru, Muadzam Shah-Kuala Rompin dan Kuala Rompin-Mersing.

Antara bandar-bandar yang ada, Bandar Tun Razak yang dulunya dikenali sebagai Bandar 22, Bandar Muadzam Shah yang dibangunkan oleh DARA, bandar Kuala Rompin, Pekan Tanjung Gemok- Endau di sempadan paling Selatan Pahang-Johor, Bandar Bukit Ibam, Bandar dan Kota Bahagia. 

Semalam hari penamaan calon di Kuala Rompin. BN meletakkan Dato hasan Ariffin, otai lama dan amat dikenali oleh smeua peringkat generasi pengundi di kawasan Parlimen. PAS pula meletakkan calonnya si Nazri, anak peneroka FELDA Keratong 4 , yang selama ini menikmati semua pembangunan di kawasan Parlimen itu di bawah pentadbiran BN. 

Si Nazri ini katanya akan berkempen memburukkan kerajaan BN dengan label kerajaan BN zalim. Alasannya, beberapa hari selepas GST dilaksanakan, penyandang kawasan Parlimen ini pulang ke rahmatullah. Camtu ler mentaliti puak PAS ini. Si Nazri tak sedor yang di kutoknya adalah bangsanya sendiri dan orang yang paling banyak berjasa mencorakkan kehidupannya selama ini. 

Macam biasalah, tema GST sebagai Ikon Kezaliman terbaru BN dengan tokok tambah serangan kritikan daripada kartel Tun M dijadikan modal puak PAS. Dalam ceramah pada malam sebelum hari penamaan, di pusat bilik gerakan PAS di bandar Kuala Rompin, Khalid Samad buat seruan agar pengundi tunjuk kemarahan terhadap GST dan kerajaan BN. Ada lar slogan kebencian yang paling meluat mereka gunakan, Para pendengar pun buat tak endah je.

Paling kelakornya, penceramah PAS seperti Mat Syabu dan Khalid Samad cam terkena tulah kawasan ini. Setiapkali mereka pijak kaki di kawasan Parlimen ini, mesti mereka gagal nak berceramah dan mencucuk jarum fitnah mereka. 

Feel dan Mood pengundi di kawasan Parlimen ini masih lagi misterius lah pada ambe. Namun, kecenderungan para pengundi di kawasan ini masih kuat cenderung kepada BN. Rata-rata pengundi tak kesah sangat apa yang berlaku di antara Tun M- DSN. Pengundi lebih fokus kepada kepercayaan yang mereka berikan kepada BN selama ini. 

Ramai yang tak berapa sedar yang Dato' Hassan Ariffin memang pilihan pengundi di sini. Pengundi di sini cukup kenal dan mesra dengan Dato Hassan Ariffin yang di lihat sebagai bapa dan tempat mengadu mereka. Dato Hassan Ariffin pula dah lama berkhidmat di kawasan Parlimen ini bersama-sama dengan arwah J.J. Jadi setiap inci kawasan Parlimen ini beliau tahu. Nama anak-anak pengundi kawasan Parlimen ini pun beliau tahu. 

Feel N Mood pengundi di kawasan Parlimen ini takde langsung menunjukkan sebarang kecenderungan nak buat Undi Protes GST. Bagi mereka, keyakinan mereka kepada calon BN lebih penting dari isu GST. Mereka pun tahu, Dato Hassan Ariffin boleh buat kerja dan boleh di harap bila mereka hadapi masalah. Nak harapkan calon PAS? Maaflah pengundi kawasan Parlimen Rompin lebih sayangkan masadepan anak-anak dara mereka dan anak lelaki mereka. 

2 ulasan:

IBU PUSPITA berkata...

Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIREN dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIREN di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIREN saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIREN karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI....Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIREN dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIREN di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIREN saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIREN karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI....Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI

IBU PUSPITA berkata...

Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIREN dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIREN di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIREN saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIREN karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI....Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIREN dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIREN di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIREN saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIREN karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI....Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...