Jumaat, 24 April 2015

#PRKRompin NAK YABEDABEDUU; CALON PAS KENE KINCING DER


PRK P.091 ROMPIN. Kuala-Rompin; Sejak hari penamaan calon, semua pusat gerakan PAS di P.091 Rompin, sunyi dan sepi. Calon PAS pun macam biskut merie, kejap ada, kejap takde. Kempen puok PAS memang hambar dan tawor cam orang diabetes berpantang sebelum buat pembedahan kronik pemotongan bahagian tubuh badan. 

Penyokong PAS pun naik gerun nak sokong dan sapot calon PAS sekarang ini. Nak tahu sebab apa? Sebabnya, calon PAS sedang bermasalah dengan jentera pilihanrayanya sendiri. PKR janji nak bantu tapi hampesh takde pun bantu. semua duit rompakan PKR pergi ke Permatang Pauh sekarang ini. 

Dengar cerita, puok PAS Pusat yang pro dapigs dah balun semua bajet masuk poket sendiri. Calon PAS pening kepala mana nak buat kerja. PAS takde isu pasal calon BN sebab calon BN ni smart dan memang pengundi takde komplen pasal calon.

Mana nak komplen pun, calon buat kerja selama ini untuk rakyat dan memang disukai rakyat kawasan Parlimen Rompin. Puas dah puok PAS nak korek dan gali pasla buruk calon. Tak jumpa weh ! Mana nak jumpa, calon BN ni bukan jenis cam puok PKR dapigs dan PAS di Selangor yang cakap tak serupa bikin. Ini calon BN cakap serupa bikin punyer. 

Orang PAS pun sokong calon BN. Jentera BN pun sapot 100% calon BN. Takde boleh celoh punyer lah calon PAS. Jentera PAS setempat pun malas nak lawan calon BN. Pengundi di sini bila tengok muka calon BN, semuanya senyum. Bila tengok muka calon PAS, semuanya masam sebab takut kena GST Dana Pilihanraya. 

Majoriti pengundi muda pulak, memang tak angkat pot la pasal calon PAS dan kempen PAS sekarang ini. Bagi mereka nak buat sibuk-sibuk pasal PRK pun. Alarh lagi 3 tahun nak PRU 14. Takpelah, beri laluan kat calon BN jadi ahli Parlimen 3 tahun menyudahkan kerja-kerja arwah dulu. 

Dato Sahfri pun beri kerjasama yang amat baik kepada jentera dan calon. Takde apa masealoh pun. Feel N Mood pengundi di kawasan Parlimen Rompin ini tak ler macam gosip-gosip liar yang disebarkan merata-rata oleh pihak yang tak kenal hatibudi dan geopolitik kawasan Parlimen Rompin. Orang sini menolak fitnah-mehnah. Deme jenis komuniti yang Kool

Pengundi di sini dah tahu siapa mereka nak undi. Dan sudah tentu lah mereka memilih nak sokong dan sapot calon BN. Buat apa deme nak buang masa deme dengar ceramah PAS yang mana mereka kena keluar duit ? Yea tak? Lebih baik duduk kat rumah dan tengok t.v. jek. Menyesakkan kepala hotak je dengar ceramah-ceramah tak pekdah puok PAS. Peluk bini kat rumah lagi besh.

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...