Rabu, 17 Disember 2014

BIARKAN SAJA TIM EKSEKUTIF 1MDB MENERUSKAN AGENDA BANGANG MEREKA. MELAYU PERLU FOKUS.


‪#‎Bismillah‬
لا اله الا الله الملك الحق المبين محمد رسول الله الصادق الوعدالإ مبن

1MDB bukanlah satu isu yang bakal menguntongkan masadepan dan survival Melayu pun. Waima blog MIK dan PRAPUKARI menerbitkan penjelasan daripada Tim Eksekutif 1MDB, namun bagi ambe, semakin mereka (CEO 1MDB) memberikan penjelasan, semakin mereka melondehkan kelemahan keputusan pengurusan dan urustadbir bisnes 1MDB. Jadi kata Pepatah Bani Jawi, Biarlah Luncai Terjun Dengan Labu-labu nya sendiri. Andai berlaku juga perkara negatif nanti seperti Skandal BMF dulu; tak susah, kita sita saja semua aset milik tim CEO 1MDB nanti. Dan hadapkan mereka semuanya di mahkamah di atas pertuduhan Pecah Amanah. Tapi jangan tunggu macam kes KETUM plak, dah dijatuhkan hukuman tapi masih bebas berkeliaran. 

Biarlah Tim CEO 1MDB menghadapi kemelut dan serangan daripada pihak pembangkang. Kita jangan masuk campur sebab merekalah yang menguruskan dan mentadbir 1MDB bukan kita pun. Kita , Melayu Kebanyakan, asingkan isu 1MDB tu dari fokus dan matlamat survival kita. 

Lagipun 1MDB bukanlah hasil Buah Fikiran dan Kehendak semasa Melayu Kebanyakan. Ianya lahir dari aspirasi dan kehendak puak korporat yang mendapat keyakinan daripada Najib. So, nak buat apa kita menyibuk? Biarlah mereka 'Terasing' dari arus perdana politikal BN dan UMNO BARU. Lagipun mereka adalah manusia-manusia korporat yang angkoh, sombong dan ingkar yang setaraf dengan politikus dap pkr pas. 

Isu 1MDB ini bermula daripada mulut longkang Rafizi yang kemudiannya di sambut dengan gagak gempita oleh pihak berkepentingan sama bangang dengan Rafizi dalam UMNO BARU. Maka biarlah mereka sahaja bergegak gempita membinasakan sesama mereka. Yang kita nak join sekali jadi binasa seperti mereka, apakehalnyer ?

Melayu Kebanyakan perlu fokus mengenai survival mereka sendiri dari melayan isu takde pekdah cam 1MDB tu. Ringgit Malaysia dalam keadaan menurun. Tiada langkah mengikat mati Ringgit. Tak tahu lah di masa depan nanti , mungkin di ikat atau dibiarkan terus terapung di tangan-tangan spekulator matawang. 

Oleh kerana kita tahu Puak POLITIKUS dah jadi sebijik cam LUNCAI, maka Melayu Kebanyakan perlu mengambil langkah-langkah atas inisiatif sendiri. Kita tak perlu berdemo atau berguling di atas jalanraya. Tapi kita Melayu Kebanyakan boleh mendesak lahanat dan malaon dap agar menasihati kelompok peniaga cina TIDAK MELAMPAU dalam menjual barangan dan produk mereka. Jika, dap gagal memenuhi desakan kita, maka kita desak puak PKR , Rafizi dan PAS agar mendisplinkan peniaga-peniaga Cina. Kita perlu memberi tekanan kepada DAP agar mendisplinkan peniaga dan persatuan bisnes Cina supaya tidak melampau mengambil keuntungan dalam keadaan ekonomi tak menentu. 

Disamping itu, kita mulakan Gerakan Massa di media sosial, agar bank-bank dan institusi kewangan jangan BERLAGAK. Supaya mereka menjalankan bisnes mereka dengan ada perikemanusiaan dan bukan macam LINTAH DARAT dan DRAKULA.

So Melayu Kebanyakan daripada korang melayan kebangangan dan sikap childish serta idiyet puak Politikus dengan anak-anak buah mabok ketum mereka, lebih baik kita buat desakan dan asakan kpd dap pkr pas , persatuan peniaga Cina dan perbankan agar tunduk patuh kepada kehendak dan aspirasi Melayu kebanyakan yang dah fedap dan buhsan dengan Manipulasi dan Diskriminasi di sektor awam dan perbankan. 

Itu lagi berpekdah kepada Melayu Kebanyakan.


Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...