Khamis, 4 Julai 2013

Untuk Berjaya Dalam DAP, Anda Perlu Amalkan Nepotis Berdemokrasi Bermerit (anak, menantu, suami, isteri bla bla bla)

Leong Ngah Ngah dan anak Perempuannya ADUN Triang -Hanya Dalam DAP, 
Nepotis Berdemokrasi Bermerit.

Bila anda melayari Roketkini, anda akan berjumpa dengan artikel daripada seorang ahli DAP berketurunan India, yang mengatakan, Dalam DAP tiada had batasan kaum. Ya benar. DAP adalah satu-satunya, parti politik yang tak berasaskan kepada kaum. Semua kaum boleh menjadi ahli DAP, Senator DAP, ADUN DAP dan AP DAP. Cuma, kepimpinan tertingginya dan pembuat polisi hanya dikhususkan kepada cinabeng dan kaum keluarga terdekat. Ini dinamakan amalan, Nepotis Berdemokrasi Bermerit.

Untuk ada merit menjadi pemimpin tertinggi dan pembuat dasar polisi DAP, anda perlu menjadi suami, isteri, anak, menantu, atuk, cucu, tok wan, pakcik, anak saudara, bla ..bla ...bla ...bla. Ini bagi memastikan Kepimpinan DAP adalah Telus, Bersih, Berwibawa dan Berintergriti. Kerana dalam DAP, anak mewarisi kepimpinan bapak. Dan kepimpinan perlu menjadi Harta Pesaka Warisan, seperti jawatan Kapitan Cina, Maharaja China dan lain-lain. 

Bukankah, DAP sudah membuka keahliannya kepada semua kaum? Jadi tak boleh persoalkan Warisan Kepimpinan yang diamalkan melalui Nepotis Berdemokratik Bermerit. Kan mereka juga di pilih melalui Undi Terpimpin yang boleh di kira semula pada bila-bila masa.


1 ulasan:

Ari berkata...

biasalh.kemana tumpahnya kuah klu x ke nasi.namun kita perlu lihat apa jenis perjuangan yg di bawa.memudaratkn ke x.ada yg ikhlas..ada yg malas..buat untung.mcm2lh pandangan.kdg2 bleh jd seteru

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...