Rabu, 17 Julai 2013

Geng Alphard Dah Di Tahan, Tak Nak Beri Maaf ke?

Geng Alphard yang memberikan pengajaran pahit kepada ketua penjaga judi internet Shah Alam, telah di tahan polis Shah Alam. Kini berada dalam tahanan Polis. Alvin dan Vivian serta Ng masih bebas berkeliaran. Penghinaan terhadap Islam masih terbuka luas untuk di hina dan dijadikan bahan 'lawak spontan'. Untuk cerita penahanan geng Alphard sila ke pautan ini Geng Alphard. Di petik dari BERNAMA. Ambe tak salahkan polis, Dah keje polis jaga keamanan negara dan menangkap mana-mana mereka yang melakukan kesalahan. Tapi tunggul-tunggul kayu berelaun tinggi dalam Dewan Rakyat dan DUN Selangor, apa cer?

Manakala Utusan Malaysia melapurkan, beberapa ahli Dewan Rakyat, sudah membuka mulut agar pasangan Alvin dan Vivian dikenakan tindakan tegas. Blog DARUL EHSAN TODAY pula mempaparkan gambar seorang agen mubaligh kristian berbangsa Perancis, disyakki agen luar negara yang menyebarkan risalah kristian di Shah Alam. Sejak puak sosialis regim komunis DAP PKR PAS mentadbir Selangor dan Pulau Pinang, semakin berani puak-puak minoriti melanggar perundangan negara dan menghina Islam. Tunggul Kayu , Khalid Samad (PAS) Shah Alam buat apa? Takkan asik nak membebel sahaja dalam Dewan Rakyat?

Di segi moral nya, geng Alphard mengambil tindakan kerana kegagalan para tunggul kayu di dalam Dewan Rakyat dan DUN Selangor bertindak mempertahankan Islam agama Persekutuan. Dan kelembapan Pak Peguam Negara dalam menangani kes-kes penghinaan ke atas agama Islam. Ambe taknak mengulas panjang-panjang, cuma dalam kategori pesalah, geng Alphard adalah bukan penjenayah tegar. Mereka melakukannya kerana 'Provokasi Melampau' ke atas Islam. Dalam undang-undang, ianya boleh dijadikan 'Perisai' kepada pertuduhan.

Semoga Allah Ta'ala selamatkan geng Alphard dan apakata Pak Menteri dan yang berkenaan memberikan 'Kemaafan' kepada mereka? Alvin dan Vivian serta si Ng tu bila pula nak di dakwa di atas kesalahan sengaja menghina Islam dengan niat menggangu keharmonian agama?


Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...