Isnin, 10 Jun 2013

SENYAP SUNYI TAK BERBUNYI BN SELANGOR SELEPAS PASKA PRU13 -SIRI 1.

Lama beno lah plak BN Selangor ni kemonyokan., Termasuklah semua bloger-supastar-sapu-semua-bajet Selangor (ada yang ok dan ada yang masih teramat besar kepala). Atau mereka masih bercuti honeymoon menghabiskan dan enjoy segala pendapatan sapu-bersih mereka? Jika gerak kerja untuk PRU 14 masih kekal dengan momentum Sapu-bersih dan menyisih, jangan haraplah BN Selangor mampu tawan Selangor semula. 

Sedangkan kita semua tahu, DUN Selangor kini mempunyai seorang speker yang bertaraf bekas GRO. So, dimanakah intergriti kerajaan DAP-PKR yang menyisih PAS? Kita juga tahu, masih banyak isu-isu yang belum diselesaikan oleh DAP-PKR pada sesi pemerintahan benak mereka dari 2008-2013. Tetapi kenapa momentum yang hebat dan rancak sebelum PRU13, tiba-tiba terhenti? Seolah-olah, Garuda Menyerang? BN Selangor sudah jadi padang jarak padang terkukur ke?

Ini adalah siri pertama dari beberapa siri yang akan dilanjutkan lagi. Bukan nak tunjuk Hero, itu kerja oranglain yang selama ini kata mereka supastar, tapi mahu mencetuskan kesedaran. BN Selangor memang perlu di revamp sepenuhnya. Di rombak. Bukan dari akar umbi tetapi bermula dari hirarki pertengahan sehinggalah ke atas. 

Adalah jelas, jentera pertengahan BN Selangor gagal menterjemahkan polisi dan strategi pihak atasan. Manakala akar umbi terpaksa bekerja dalam keterpaksaan. Ada pihak yang mengaut laba berlebihan dan ada pihak yang bekerja secara jujur tanpa imbuhan. Malah ada pihak yang memburukkan pihak lain sehingga berkecil hati. Hanya semata tidak mahu menjadi Pak Turut dan bersentongkol dengan ketamakan.

Sememangnya ada Harapan bagi BN Selangor menawan kembali Selangor. Tapi apakah formulir dan strateginya?

2 ulasan:

Unknown berkata...

orang yang tak bekeluarga diangkat jadi speaker..aku ingat hannah yeoh ni LGBT lah, menolak perkahwinan..agak2nya mesti dia lesbo, cuma kita je yang tak tahu..hihi

Hozir Zainal berkata...

Dia dah kawin la..kawin ngan india..pernah cuba mencabar JPN kerana nak daftar status anak dengan bangsa 'MALAYSIA'..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...