Rabu, 19 Jun 2013

Semua Rakyat Malaysia Wajib Membantah Kenyataan Husam Musa & Himpunan HitamLegam.

"Andaikata kita terkorban, atau satu daripada kita terkorban, insya Allah ia adalah syahid fi sabillah," 

Himpunan HitamLegam adalah satu penyalahgunaan Hak Kebebasan berhimpun. Kenapa ambe katakan begitu? Saluran yang betul dan bertamaddun ialah memfailkan Petisyen Pilihanraya, jika tidak berpuashati dengan PRU13. Jika masih tak berpuashati dengan pemfailan petisyen PRU13, gunakanlah saluran mahkamah untuk mendapatkan remedi lain. Rakyat pun sudah letih dengan semua tindakan terlebih berpolitik puak DAP-PKR dan anwarista. Kenyataan Husam Musa (di petik dari blog Ar Risalah):-

"Keputusan untuk menyertai himpunan ini bukan keputusan Husam Musa, bukan keputusan Haji Mohamad Sabu tetapi keputusan mesyuarat Jawatankuasa PAS Pusat untuk menyokong Blackout505," 

~ Adakah betul dakwaan Husam Musa ini? Jika benar sekalipun, adakah ahli dan akar umbi PAS terpaksa dan di paksa mengikuti semua keputusan JPP? Dalam Islam pun, ketaatan kepada jemaah tertakluk kepada Al Quran dan hadis. Jemaah tidak mengatasi kepentingan ummah, menurut Al Quran dan hadis. Sebarang keputusan yang tak memberi manafaat kepada ummah , harus di bantah dengan berhemah. Tidak wajib dipatuhi. Mana-mana pemimpin kepada satu jemaah, tidak boleh membahayakan keselamatan nyawa ahli jemaahnya. Dan hendaklah membawa ahli jemaahnya sentiasa patuh kepada pemerintah negara. Tidak melanggar perundangan negara. Tidak melakukan perbuatan merosakkan ketenteraman awam. 

"Andaikata kita terkorban, atau satu daripada kita terkorban, insya Allah ia adalah syahid fi sabillah," Tetapi, kata Husam, tidaklah menjadi niat PAS untuk terkorban dalam perhimpunan ini.

~ Pada hemat ambe, kenyataan Husam Musa berkenaan mati syahid jika terkorban dalam Himpunan Hitamlegam adaalh satu 'Freudian Slip'. Adalah mustahil, jika terkorban dalam himpunan sedemikian membawa kepada mati syahid fi sabillilllah. Ianya seolah-olah seperti memberi 'Lesen' kepada perusuh unutk bertindak ganas. Banyak lagi cara betul untuk mendapatkan mati Syahid Fi Sabillillah. Berdemo di jalanraya bukanlah caranya. Lagipun, jika benar niat Husam Musa untuk tidak terkorban dalam Himpunan Hitamlegam, apa perlunya beliau menyebutkan mengenai mati syahid fi sabillillah? Banyak lagi tindakan dalam kategori Fi Sabillillah, dan berdemo untuk menegakkan skim penipuan terancang bukanlah salah satu daripadanya.

"Niat kita adalah penipuan pilihan raya mesti dihentikan dan sesiapa terlibat dengan penipuan ini mesti menerima tanggungjawabnya sekarang dalam sistem politik negara ini," tegas Husam.

~ Penipuan apa? Jika berlaku penipuan, kenapa PAS DAP PKR menubuhkan kerajaan di negeri-negeri yang mereka menang? Dimanakah kewarasan dalam alasan 'penipuan' yang diberikan oleh Husam Musa? Tidakkah DAP PKR PAS yang menipu rakyat dengan jenama tak wujud PAKATAN RAKYAT? Yang bertanding adalah DAP PKR PAS, tapi yang di dakwa menang undi fofuler ialah Pakatan Rakyat? Tidak ada sebarang bukti dan lapuran polis pun yang DAP PKR PAS buat untuk melaporkan 'penipuan'. 

Yang ada berterbaran ialah video-video yang sudah di edit. Dakwaan 40,000 warga Bangla pun sudah dinafikan oleh Pesuruhjaya Tinggi Bangladesh. Video hitamlegam pun sudah terbukti satu penipuan terancang. Dakwat kekal yang dikatakan tidak kekal pun sudah dibuktikan, bahawa ianya tidak seperti yang di dakwa oleh DAP-PKR. Jari Anwar Ibrahim masih ada dakwat kekal semasa bertemu Jusuf Kalla. Malah, ada pemimpin DAP yang menafikan berlakunya lampu padam. Tidak cukupkah itu semua untuk membuktikan Himpunan Hitamlegam adalah suatu penipuan terancang DAP PKR dan puak anwarista? Di buat untuk menutup malu ayng mereka terima?

Tindakan DAP rasis, Anwar Ibrahim dan puak anwarista sudah melampaui batasan perundangan dan Islam. Sepatutnya, mereka melakukan rekonsiliasi. Dan menumpukan perhatian berkhidmat kepada rakyat. Sebaliknya, mereka menyusahkan rakyat dengan skim penipuan terancang mereka. Mereka tidak redha dengan keputusan yang ditentukan oleh Allah Ta'ala. Mereka menolak ketentuan Allah Ta'ala. Kepimpinan jenis apa yang mereka bawa? Mereka tidak malukah dan tidak rasa bersalahkah kepada pengundi mereka?

Kepada penyokong tegar DAP PKR dan puak anwarista, tak ada rasa bersalah dan malu kepada diri sendiri ? 

Sudah tiada rasa tanggungjawab kepada masyarakat umum? 

Tiada rasa sayang negara ? 

Tiada rasa perlu hormati kententeraman oranglain? 

Memang hampuras betul lah kepmimpinan DAP PKR dan anwarista. 

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...